Unconfigured Ad

Collapse

Helt fersk - Raptor 30

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anti-translatorisk
    • Nov 2007
    • 2

Helt fersk - Raptor 30

Hei

Har lyst til å starte med 3D-helikopter flyging. Syntes det ser kult ut, men aldri prøvd noen form for rc-kjøring før. Vurderer å kjøpe meg et RAPTOR 30 helikopter. Er det too much for en nybegynner? Og hvor i Oslo kan man kjøpe kvalitetshelikoptere? Vet om en butikk i Ulvenveien, men ingen andre.
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Smallsize er ganske bra, men jeg anbefaler ELEFUN.no de er rå!

30 kan vere litt smått å fly 3d med med mindre du kan det. Jeg har 450se V2. Og sliter med å se det på avstand(blir vansklig hvis den tipper litt å lufta å se), har kjøpt en T rex 600N for å kjøre litt mere 3d på
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Anti-translatorisk
      • Nov 2007
      • 2

Raptor er de eneste helikopterne jeg syntes ser ut som er av bra kvalitet... Vil ikke kjøpe noe dritt, så noen som kan anbefale andre helikoptere fior 3-D flyging? Har tenkt til å bruke rundt 5000.- for alt av utstyr, men vil ha et helikopter jeg kan "vokse" på.

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

Oida, da har du fått veldig feil innblikk

Akkuratt nå sies det at T Rex 600N er det ypperste du får. Og Avant Aurora. men for 5000 hadde jeg vel gått for noe 30 / 450 size ja. Du kan nok vokse på det til det blir litt spett. Kjøper du 600 så trenger du ikke oppgradere med det første. 450 føler du vel etter et år at du kan det meste av (så lenge du ser den).

Og raptor er kvalitet ja, men det er Align og!

Jeg anbefaler T rex på det varmeste, går i bakken, lett å reparere, fly netsen bedre ver gang!
        Har ikke erfaring med raptor, men hører den også er ganske bra!

Comment

• Mathias
          • Feb 2007
          • 1122

Raptor 30 vil jeg si er utgått på dato.

Det smarteste nå hvis du vil ha et fuel-heli med realtiv stor størrelse er å gå for Align T-Rex 600N (Pro).
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• ragmag
            • Jul 2007
            • 82

Tipper du fortsatt kommer rimligst unna de første flyturene med en Raptor 50 eller kanskje en TZ 50, i denne størrelsen av nitro. Tilgangen til reservedeler synes jeg er avgjørende for valg av merke.
            ---------------
            Falcon 3D
            T-rex 450 SE
            Raptor 50 Titan
            Align 700 N
            JR 9XII
            ---------------

Comment

• MaxMekker
              • Nov 2006
              • 320

Synes Raptor 30 er en fin maskin, det er ikke alle som flyr 3D (Virrende spermceller)

Men skulle jeg valgt nytt for å lære å fly så ville jeg valgt Hirobo Shuttle 2+ den er mye lettere å lære på enn Raptor og andre 3D maskiner.
              Selv startet jeg med en TZ50 for så å gå over på en Rap30, følte tinga ikke skjedde så raskt med 30size.

Rap30 er også enkel å konvertere til 50 hvis man ønsker det senere.

I dag har jeg fremdeles 30 maskiner men har også TZ50.

Uansett lykke til med valget ditt.

*PS du har ikke lært å fly før du har fylt 4 sorte søpplesekker med vrak deler
              =================
              Runar Holm
              www.maxmekker.com
              =================

Comment

• Mathias
                • Feb 2007
                • 1122

Er det mange år siden Raptor 30 kom ut nå? Det begynner å bli j@v##g lenge siden iallfall.

Kjøper du T-Rex 600N kommer du ikke til å angre. Det går fint an å lære seg på en T-Rex 450 også. Vil si at den er bedre enn R30.
                Mathias

Comment

• KTL!
                  • Sep 2003
                  • 295

Originally posted by Mademan

Akkuratt nå sies det at T Rex 600N er det ypperste du får. Og Avant Aurora.
                  Er avanten kommet ut?

Comment

• KTL!
                    • Sep 2003
                    • 295

Originally posted by Mathias
                    Det smarteste nå hvis du vil ha et fuel-heli med realtiv stor størrelse er å gå for Align T-Rex 600N (Pro).
                    Det er vel bedre og kjøpe en STD utgave hvis han skal kjøpe T-rex600
                    Pro utgaven er vel en del dyrere og krasje

Comment

• Mademan
                      • Apr 2007
                      • 1086

Kommer i november en gang

Comment

• Holger
                        • Feb 2006
                        • 734

Hei

Aller først, en kommentar til siste innlegg. T-rex 450 og raptor 30 kan ikke sammenlignes what so ever. . .det er to helt vidt forskjellige helier med helt forskellig str.

Greit å vite om du vil gå for elektro eller fuel. Bege typer har sine fordeler og ulemper. Kan dog påstå at et større helikopter er mer stabilt og slik sett lettere å lære seg på. Ulempen er at man kommer ikke utenom en liten investering

Personlig ville jeg ikke gått for brukt radioutstyr, da men ganske enkelt aldri vet hva man får. Ett helikopter kan enkelt repareres etter en krasj, men en slik rep. er surt om det er pga defekt radioutstyr.

Det er ikke noe problem å få godt radioutstyr med gode digitale servoer uten a det koster skjorta, men ditt opprinnelige budsjett på 5000,- er kanskje noe lavt om du vil ha noe som er bra.

Typene som nevnes her i tråden er stort sett etablerte merker, men holder en knapp på Raptor50 eller T-rex 600 fuel/elektro ganske enkelt fordi veldig mange har erfaring med de og slik sett i stand til å hjelpe deg.
                        Anders Bruneberg
                        Raufoss

Comment

• KTL!
                          • Sep 2003
                          • 295

Originally posted by Mademan
                          Kommer i november en gang
                          hmm skeptisk..det skulle vært ute for nesten ett år siden

Comment

• Mademan
                            • Apr 2007
                            • 1086

Får håpe den kommer snart...den er vertfall satt for rundt 20. nå. Vakkert helikopter

Comment

• Mathias
                              • Feb 2007
                              • 1122

Originally posted by Holger
                              Aller først, en kommentar til siste innlegg. T-rex 450 og raptor 30 kan ikke sammenlignes what so ever. . .det er to helt vidt forskjellige helier med helt forskellig str.
                              Mente ikke at 450'en er bedre å lære seg på, R30 er mer stabil. Når det kommer til litt mer akrobatiske muligheter og hva du kan GJØRE med et helikopter, så er en T-Rex SE V2 bedre enn R30 ut i fra det jeg har hørt og lest...
                              Mathias

Comment

Working...