Unconfigured Ad

Collapse

Et lite spørsmål rundt Walkera 68 B

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Atle
    • Jul 2007
    • 285

Et lite spørsmål rundt Walkera 68 B

Nå funderer jeg på en ting. Kjøpte meg for en god stund et Walkera 68 B pp alu, og har jo skjønt at det ikke er verdens beste heli. Men nå i høst har jeg bytet ut elektronikken med en DX7 og E-sky G-90 gyro.

Så det jeg da lurer på, er om Walkera'en er et greit heli når det gjelder det rent mekaniske? Virker på meg som om det er ganske mye slakk i overføringer og sånn. Men jeg har ikke sett noen andre heli, så har liksom ikke noe å sammenligne med. Har jeg noen håp om å få dette til å fly som et normalt heli? Har ikke fått prøvd det i lufta etter oppgraderinga enda.
    Atle Østereng
    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
    Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
    Spektrum DX7
    GY401 m/S9257
    3 x HS-65MG
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Det skal da ikke vere noe problem!

Bare du tar deg tid å setter det opp bra (kanskje noen oppgraderinger på hode) så er dette et fult verdig heli!

Har sett folk fly bra med dette før, !=)
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Atle
      • Jul 2007
      • 285

Hele hodet og hale-hub er i alu, og jeg har pusset litt på noen tapper som lenkearmer er skrudd fast i, slik at det er litt mindre slakk der.

Men godt å høre Mademan, håper stiger litt Takk
      Atle Østereng

T-rex 450 SE V2
      Spektrum DX7
      GY401 m/S9257
      3 x HS-65MG

Comment

• jakobsen
        • Jul 2007
        • 369

Originally posted by Atle
        Hele hodet og hale-hub er i alu, og jeg har pusset litt på noen tapper som lenkearmer er skrudd fast i, slik at det er litt mindre slakk der.

Men godt å høre Mademan, håper stiger litt Takk
        Jeg startet med et zoom 400, og der var det plastikk og slark stort sett over alt, men det fløy og var ikke så ustabilt heller med tanke på størelsen. Det kan da umulig være så mye slark i din som i zoomen min. Der var det z bend på overføringer og god stemning. Og det var nok en del som hadde flydd den før meg slik at det var heller ikke noen nytt hellikopter heller. Tror du får det til jeg. Lykke til-)
        Raymond Jakobsen
        Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
        Mikado Logo 400se,v-bar
        Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• Atle
          • Jul 2007
          • 285

Godt å høre Jakobsen Har z-bend på mine overføringer også. Har f.eks rudder servoen montert langt foran rotor-akslingen, og flere steder for lange hylser/tapper som overføringer sitter på, slik at utslaget kan beveges flere millimeter uten at servohornet blir berørt i det hele tatt.

Men skal prøve meg litt på Hellerudsletta neste helg, om været holder, satser på at det er noen der da som kan hjelpe meg litt med oppsett av gyro. Får ikke det til på den nye dx7'en min.
          Atle Østereng

T-rex 450 SE V2
          Spektrum DX7
          GY401 m/S9257
          3 x HS-65MG

Comment

Working...