Unconfigured Ad

Collapse

Belt CP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hubbabubba
    • Nov 2007
    • 51

Belt CP

noen spørsmål jeg har.

hvorfor drifter pisker'n mot venstre like før take-off, og når jeg har kommet opp så forsvinner det eller evt drar andre veien hvis jeg har justert på senderen!?
    syns å føle at den er litt ustabil og drifter noe, men det er vel sikkert bare meg siden jeg er så erfaren at det er noe å rope av
    hørte fra en som mente at om man justerte flybar-paddlene litt positivt så kunne belt-cp bli litt mere stabilt! noen som har erfart?
    drømmen er jo å kunne bare gi gass, dra opp og hovre uten drift, men den dagen kommer vel aldri
    Last edited by hubbabubba; 23-11-07, 14:19.
  • joar_92
    • Aug 2007
    • 183

justere gain.. du kan og få opp litt mer turtal på rotoren..!
    mvh Joar Ulgenes

Diverse som svever oppe i det Blå.

Comment

• hubbabubba
      • Nov 2007
      • 51

hoi

Originally posted by joar_92
      justere gain.. du kan og få opp litt mer turtal på rotoren..!

får prøve meg frem. på sim realflight bruker jeg alltid idle-up, men i den virkelige verden er jeg litt for feig. men du mener at pitcher jeg rotoren litt ned og heller drar på med turtal så burde denne forsvinne? så godt som?

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Helien drifter vel til venstre i Realflight også? (ihvertfall min)

Dette er halerotoren/gyroen som kompenserer når du får mer torque fra rotoren, og mindre friksjon fra understellet, dette gjør såvidt jeg har forstått alle fugler, til og med skikkelige!
        Det føles ihvertfall slik når vi tar av til og fra jobb, med Super Puma'en, den tilter alltid litt til høyre når de løfter.
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• hubbabubba
          • Nov 2007
          • 51

jaja

blir vel vant med det til slutt tenker jeg.
          bare finner det egentlig litt komisk at jeg behersker realflight glatt, til og med å få tippet over og fly opp ned, men i den virkelige verden er jeg en feiging......

kanskje mine 8 års erfaring med flightsim har noe med det

bare vent.. kommer sterkere tilbake og skal bli en kløpper til å fly kremsveiva mi..
          Last edited by hubbabubba; 23-11-07, 21:47.

Comment

• Geissler
            • Nov 2007
            • 19

Hvilke batterier er å anbefale til Belt-CP?
            ESky Lama v3
            ESky Belt-CP

Comment

• agjell
              • Oct 2007
              • 50

Jeg ville gått for dette hvis pris var viktig. Erfaringene sier at det er et bra batteri, og prisen kan vel ikke slås.

Comment

• joar_92
                • Aug 2007
                • 183

de e-sky bateriene er da billige.. du får jo 2100mAh.. da får du litt lengre flytid(?).. kvalitet er vell bob.bob..!
                mvh Joar Ulgenes

Comment

• hubbabubba
                  • Nov 2007
                  • 51

har et 1800 og et 2100 fra e-sky. 1800 fulgte med belt'n og 2100 fikk jeg for 350.-
                  syns de begge fungerer greit jeg

Comment

• Lars Andrè
                    • Aug 2007
                    • 139

Merker du noen spesiel tyngdeforskjell? Jeg trodde at 2100mAh var litt i det tyngste laget?
                    fly:
                    - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
                    - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)

Radioer:
                    2 To-kannals bilradioer
                    2 E-Sky 6-ch
                    Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

Comment

• hubbabubba
                      • Nov 2007
                      • 51

hoi

nei ingenting.
                      nå er jo ikke jeg den mest erfarne i verden heller da rettere amatør og nybegynner, men forskjellen er ikke merkbar syns jeg, siden Belt-CP har en tendens til å "vandre" litt uansett på hover.
                      Kjennskjerning med Belt er jo også at vekt (les:betteri) lengst mulig frem gir retningstabilitet under flyving. But; HEY what do i know?
                      Ikke er de fysiske mål så veldig forskjellige heller da, syns jeg.

Comment

• Geissler
                        • Nov 2007
                        • 19

Originally posted by agjell
                        Jeg ville gått for dette hvis pris var viktig. Erfaringene sier at det er et bra batteri, og prisen kan vel ikke slås.
                        Takk for tipset. Jeg kommer til å kjøpe et slikt. Kanskje flere, men dessverre bikker det tollgrensen om jeg bestiller to samtidig så jeg prøver ett for å se hvordan det fungerer.
                        ESky Lama v3
                        ESky Belt-CP

Comment

• Geissler
                          • Nov 2007
                          • 19

Originally posted by hubbabubba
                          får prøve meg frem. på sim realflight bruker jeg alltid idle-up, men i den virkelige verden er jeg litt for feig.
                          Jeg fikk beskjed av sjappa der jeg kjøpte Belt'en om å ligge faen så langt unna idle up til jeg var veldig komfortabel med helikopteret. Det rådet har jeg fulgt på mine to "turer" så langt.
                          ESky Lama v3
                          ESky Belt-CP

Comment

• joar_92
                            • Aug 2007
                            • 183

jeg flyr nesten bare idle-up..! ikke at jeg har gjort noen stunts med det, men jeg liker å ha mye turtal. spesielt med de e-sky bladene. med ms bladene mine liker jeg ikke å fly idle up når jeg svever forsiktig rundt! merka at jeg fikk bruk for idle up i dag.. var litt vind, så da fikk det plutslig volsom oppdrift.. det steig på rundt 0 pitch.. da hadde det mista bra turtal viss jeg ikke hadde brukt idl!
                            mvh Joar Ulgenes

Comment

• hubbabubba
                              • Nov 2007
                              • 51

jopp

Er som det ble sagt. greit å holde seg unna til man blir komfortabel med maskinen.
                              Men er ikke noe tvil, i det du er kommfy med pisker'n er det nesten mere vinglete og unsafe hvis man ikke bruker idle-up.
                              Har hatt noen turer nå, og dessverre? blitt litt fiksing med div. utbytting v deler
                              Iallefall, nå er vispa satt opp med karbon blader. det sammen med idle-up og maskinen blir jo rett og slett helt rå

men en annen ting?
                              Er det egentlig no vits i å oppgradere gyroen, og isåfall, hvorfor det?
                              E-sky pro som står på CP'n holder da piska i ro den

Comment

Working...