Det med å presse platene litt sammen høres ut som en god idé, skal forsøke det.
Unconfigured Ad
Collapse
Belt CP
Collapse
X
-
gyro
Heh, greide faktisk å overse den ...
Hadde forresten en merkelig episode med Belt'en i dag. Det gjorde noen merkelige manøvre helt av seg selv mens jeg hovret en meter over bakken. Først satte den halen ned og kom i full fart mot meg. Deretter snudde den seg 90 grader helt uten videre. Ble litt bekymret, men koblet av strømmen og satte den på igjen, og det gjorde susen. Mulig gyro'en trengte å kalibrere seg på nytt?
fikk høre et triks, at det faktisk var bare å dra disse finjusteringsdingsene for radioen helt over enten den ene eller andre veien. dette var nok til at gyroen fikk den lille inputen den trengte til å restarte seg og fungere igjen. merkelig opplegg, men fikk høre at slik er det bare med denne E-sky pro gyroen..? underlig syns jeg da.Comment
-
Litt råd?
Fikk eg en RTF belt cp idag
Fantasktisk -- so far
Jeg har flyd en del Lama og Robbins (40-70 timer )
mener jeg mestrer det di har å by på
og beestemte meg for at deg går litt "tregt" og krappe svinger og manuvrering er no drit med lama
Så nå sitter jeg her med en Belt som skremmer meg litt,
Noen som vil forklare meg følgende:
ps: jeg glemte manualen hos NAK tidligere idag,
På Sender/Radiokontroll:
Hva skal/burde den venstre "Skruen" stå på? skjønner at den har noe med forholdet mellom turtall på motor og main blade pitch/vinkling(håper det er det hverfall)
Og den høgre? skjønner jeg ikke noe av.
Gennerelt:
hva er lerings kurven på dette helikopteret? kun generelle bevegelser og flygning IKKE 3D
Tåler det mer vind en Lama? regner egentlig med det
Flere spm kommer ettervert.
har kun fikset alle pre flight innstillinger idag, ingen prøvetur
Og sist men ikke minst Er det Gøy??!
Mvh Ole LillejordetVennlig Hilsen
Ole Lillejordet
R/C
Helikopter:
E-sky: Lama, Robbins og Belt CP
Bil
1/8 sintech
Buggy spec
WRC Subaru Spec lenge siden jeg har brukt de
1/10 Tamya: Bigfoot/Gravedigger/etc
1/10 Kyosho: Nitro.... Renaut WRC edit
+ noen drager et flyComment
-
du burde ha manualen!
den venstre "skruen" er til å justere hovrings pitch. alså "startposisjonen"(?!) i normal modus. (ikke idle up) du har ett fasst turtal på 0-50-100% og da kan du ha en pitch kurve fra 0*-5*-10*.. justerer du mot mer pitch får du f.eks 2*-7*-12*. den har ikke noe med forholdet turtal/pitch. (rett meg)
det der ble sikkert VELDIG rotete. så rett meg!
om det er gøy? tja.. hvordan kan en beskrive det..! joda, det er kjempe gøy!mvh Joar Ulgenes
Diverse som svever oppe i det Blå.Comment
-
Takk
Takk for manualen, fikk printa den ut nå, og ting ble litt klarere.Vennlig Hilsen
Ole Lillejordet
R/C
Helikopter:
E-sky: Lama, Robbins og Belt CP
Bil
1/8 sintech
Buggy spec
WRC Subaru Spec lenge siden jeg har brukt de
1/10 Tamya: Bigfoot/Gravedigger/etc
1/10 Kyosho: Nitro.... Renaut WRC edit
+ noen drager et flyComment
-
har opplevd at gyro feilet. står bare og blinker i "failed", og vil jo derfor da ikke starte.
fikk høre et triks, at det faktisk var bare å dra disse finjusteringsdingsene for radioen helt over enten den ene eller andre veien. dette var nok til at gyroen fikk den lille inputen den trengte til å restarte seg og fungere igjen. merkelig opplegg, men fikk høre at slik er det bare med denne E-sky pro gyroen..? underlig syns jeg da.
Jeg har dessverre ikke fått testet påstanden da jeg er groundet pga. mangel på en liten drittdel.ESky Lama v3
ESky Belt-CPComment
-
ja jo...
akkurat hvor trimmen burde stå vet jeg ikke helt.
fikk feilen så dro jeg til gutta på Nakshop. han fiksa problemet og fortalte hva, hvor og hvordan.
regner med at jeg uansett ender opp med en annen gyro når den tid kommer.
har blitt forferdelig lite flyving i det siste.
dels fordi det er litt vel mye vinter om dagen, og dels da jeg er mutters alene blir det fort litt kjipt og kjedelig.
savner en grei "gutteklubb" og vært sammen med og dermed lært masse
men men, snart vår..Comment
-
jeg setter trimmene aldri i midten! jeg trimmer heller ikke så mye når jeg kobler i batteriet! eneste rudder-trimmen! om det har noe med at jeg har et bra justert heli.. eller om det ikke er nødvendig å sette trimmene i midten.. hm!mvh Joar Ulgenes
Diverse som svever oppe i det Blå.Comment
-
Jeg har E-Sky radioen, og jeg setter aldri trimmene i midten når jeg kobler til batteriet! Er dette en feil?
Mvh Lars Andrèfly:
- Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
- MiniMag: Motor:TowerPro 2409(Bruker flottører på denne traineren)
Radioer:
2 To-kannals bilradioer
2 E-Sky 6-ch
Og en Pico Line 4ch fra Multiplex
Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyinglaComment
-
flytid?
hvor lenge får man lekt seg før batteriet er "tomt"? Vanlig 3s-1800mAh batteri som følger med belt-cp...-= www.samundsen.net =-Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment