Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til stikke instilling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til stikke instilling

    hei.. vet ikke hva som styrer hva. Helt ærlig så synest jeg det varierer på hva jeg må gjøre for og ta av

    stikka mi ser slik ut: http://www.home.no/bamsefar-far/P1010045.JPG

    Er det rette innstillinger? dei bryterne helt nederst har jeg ikke peiling på hva er til.

    Den 3D bryteren vill jeg helst ha av. Skal den være vippa forover eller bakover da ?

    og på høyre side oppe er det en vippe bryter som heter "trainer" hva er den til ?

  • #2
    Venstre stikk: Opp og ned = Motoren gir mere gass, og bladene vrir seg for og få løft.
    Høyre og venstre = Styrer halen (når stikken dras til høyre, skal snuten gå til høyre, hvis ikke den gjør det, må du vippe over de bryterne nederst du ikke viste va var til (rudder).

    Venstre stikk: Opp og ned, opp så går snuten på heliet ned, og det begynner og fly framover.

    Høyre og venstre = Heliet begynner og helle tilsvarende vei, og heliet går sidelengs.

    Trainer brukes til å koble sammen to radioer med samme kanal, slik at en som kan fly, kan hjelpe en nybegynner.

    3d bryteren er til for når man skal fly opp ned, slik at motoren gir gass når du drar spaken under center.

    kan nesten garantere at den er av når den er vippet bakover.


    Håper du skjønner litt mere nå, hvis ikke så er det bare og spørre

    Mvh Robert.
    Last edited by Vegabond; 24-11-07, 15:15.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

    Comment


    • #3
      takk, forstår mer og mer nå. Sitter og sliter med simulatoren. Men tror ikke det er samme instillingene der som på det helikopteret jeg har.

      sjekke denne linken for og se hva som er feil. Tror den engelske manualen som følgte med ikke stemmer helt når det gjelder kontrollen. Blir her grønn nå. Så skulle hatt "fasiten"

      på simulatoren ser kontrollene slik ut nå http://www.home.no/bamsefar-far/sim.JPG

      kunne du skrevet talla i rektig rekkefølge for meg her ? slik det blir ligt som du beskrev kontrollen min virka. For testa litt, og det stemmte fullt ut

      OBS. du må visst lagre bilde for og se talla tydelig:|

      Comment


      • #4
        Venstre stikk: Opp og ned, opp så går snuten på heliet ned, og det begynner og fly framover.


        denne er vel litt feil.? Når du bruker høyre stikke framover skal heliet tilte framover visst jeg ikke er helt på jordet

        Comment


        • #5
          har tatt til betrakning at han mente høyre der. Gjekk nokk litt fort i svingene når han skreiv.

          Comment


          • #6
            Stemmer gikk litt fort i svingene ja.. hehe..


            Mvh Robert.
            ~Futaba 10C~


            ~T-Rex 500 v-bar~
            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

            ~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~


            ~Trondheim Modellflyklubb~

            Comment


            • #7
              Her er simulator kalibrering som den skal vere

              http://i8.tinypic.com/7wqe0w7.jpg
              Last edited by Mademan; 25-11-07, 12:09.
              Go Lower! Lower.... To Low!

              Comment


              • #8
                DER JA nå blei det slik jeg hadde tenk.

                men har bare 3-4 fps når jeg spiller.. ( har veldig godt sjermkort, så det er ikke det) hva da kan være galt ?
                Last edited by torehoien; 25-11-07, 13:27.

                Comment


                • #9
                  Installer ny skjermkortdriver; for nVIDIA basert kort eller ATI basert kort.

                  Comment


                  • #10
                    driveren er bare noen uker gammel.. fikk nettopp fatt i phoenixRC simulatoren. WILT mye bedre grafikk og realistisk. Eneste probleme er at det står "please connect your PhoneixRC interface" må en ha spesial stikke for den simulatoren ?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by torehoien View Post
                      driveren er bare noen uker gammel.. fikk nettopp fatt i phoenixRC simulatoren. WILT mye bedre grafikk og realistisk. Eneste probleme er at det står "please connect your PhoneixRC interface" må en ha spesial stikke for den simulatoren ?
                      står i manualen hvilke radioer etc. som passer... Også må man jo selvfølgelig ha kabel som passer til denne...
                      -= www.samundsen.net =-

                      Comment


                      • #12
                        Såvidt jeg vet følger det med en USB adapter som passer de fleste kjente radioer.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by agjell View Post
                          Såvidt jeg vet følger det med en USB adapter som passer de fleste kjente radioer.
                          sikkert derfor han ikke skjønner noe av det, sikkert lastet ned fra nett....
                          -= www.samundsen.net =-

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Aerial View Post
                            sikkert derfor han ikke skjønner noe av det, sikkert lastet ned fra nett....
                            Hehe vi skal ikke dømme, men det var derfor jeg ga mitt svar en noe diplomatisk vinkling

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by agjell View Post
                              Hehe vi skal ikke dømme, men det var derfor jeg ga mitt svar en noe diplomatisk vinkling
                              HEHE

                              sant så sant...
                              -= www.samundsen.net =-

                              Comment

                              Working...
                              X