Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp med valg!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp med valg!!

    Heisann
    Jeg kjører en Twister Bell Medevac akkurat nå, men jeg har lyst til og kjøpe meg et helikopter til å fly ute med. jeg har sett litt på Elefun radiostyrt, hobby & fritid sine t-rex pakker. jeg kom fram til at t-rex 450s virker som et greit helikopter. der følger alt jeg trenger for og fly med + alt skal passe sammen. i og med at jeg ikke har noe særlig peiling tenkte jeg at å sette sammen et selv ville blitt katastrofe. :P

    er det noen som hvet om noe annet kopter som kunne vært greit for meg? eller noen tips angående t-rex 450s'en?

    Mvh
    Last edited by ziicko; 07-01-08, 19:57.

  • #2
    Dette er et veldig vanlig spørsmål her inne på forumet Ta deg et søk og se

    Men det er mange som anbefaler Trex´n ja SE 450 v2
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Hei

      Aller først så vil jeg vel si at det å sette sammen selv kanskje er en ide for å, på sikt, få peil! Det er mye å sette seg inn i på dette feltet, og det å ha bygget det man skal fly er ingen ulempe!

      Ellers, så er t-rex bare en av veldig mange modeller å velge mellom....som det nevnes over her....søk i forumet, står veldig mye om mye forskjellig her inne!
      Anders Bruneberg
      Raufoss

      Comment


      • #4
        Jeg kjøpte selv 450S i fjor sommer, samme pakke som du har tenkt på. Er meget fornøyd med valget. Det er mye å sette seg inn i når det gjelder montering av heli, samt programmering av radio, selv om helikopteret er ARF. Uansett er vel Align T-Rex et av de best dokumenterte helikopter på nett. Mange sider med online-hjelp. Byggevideoene til Finless
        (Trex 450 SE and general build videos are here - HeliFreak)
        var til stor hjelp for meg. Hvis du er i nærheten av en modellflyklubb vil du sikkert få meget god hjelp og tips der.
        450S er et bra nybegynner heli som du sikkert får mye glede av.

        Comment


        • #5
          Nå ble jeg ganske gira på t-rex 450, men nå ble tanken (hmm.. s eller se).. dette blir da mitt første "store" helikopter. jeg ser at se'n har carbon ramme + litt mer carbon/alu deler..
          hva tror dere passer meg i forhold til pris og stadie?

          Comment


          • #6
            Originally posted by ziicko View Post
            Nå ble jeg ganske gira på t-rex 450, men nå ble tanken (hmm.. s eller se).. dette blir da mitt første "store" helikopter. jeg ser at se'n har carbon ramme + litt mer carbon/alu deler..
            hva tror dere passer meg i forhold til pris og stadie?
            T-Rex 450SE ville jeg ha kjøpt den tåler mer og er ferdig bliga da kommer du ikke til å angre.
            Vill anbefale deg å kjøpe en radio som sender på 2,4Ghz da slipper du glitch.

            Så er det fint å ha en simulator å trene på den sparer du inn på førte turen da du forhåpentligvis slipper å krasje. Bruker selv RealFlight G4 den kan anbefales.
            Amund Gårdhammer
            www.ringerikemfk.com

            Comment


            • #7
              Trex450

              ta en titt på www.helihobby.no godt utstyrte pakker.

              helihobby-sjappa kan også levere den ferdigbygget - en kamerat kjøpte en sånn, fikk en deal på bygging/justering og det var som å kjøpe en RTF !.

              uansett, gå for en SE (utgående modell) eller V2 - dem er nesten helt like, men mer motor i V2.
              kjøper du S eller CF, er det mer som ryker i hodet når du krasjer, og du vil etterhvert oppgradere det til aluminium, noe som bare koster mer som oppgradering.
              Last edited by HeliDude; 08-01-08, 18:08.

              Comment


              • #8
                Hei

                Mitt råd til deg er at du tar en titt på denne linken.
                Loading...
                Dette heliet er mer stabilt ,raskere og holder halen bedre
                enn t rex 450 .....
                Har selv hatt 450 se nå har jeg 2 Minititan et med alu hode.....
                dette er ikke merkbart på fly egenskapene.
                Dette heliet er rimligere, og delene er
                betydlig billigere enn til align.
                Mange modeller

                Comment


                • #9
                  Enig med Main Shaft her, MiniTitan er veien å gå! Ufattelig lettflydd heli, med kjempegode flyegenskaper, og alt er veldig billig til det!
                  Jan Fredrik Bjordal
                  www.JetsOfBergen.no

                  This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                  Comment

                  Working...
                  X