Announcement

Collapse
No announcement yet.

lyser ikke grønt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lyser ikke grønt

    har nytt helikopter.. og har hatt 1 takeoff... uten vellykka landing selfølgelig men nå er jeg klar til takeoff igjen. Men nå blinker den bare annen hver med rødt og grønt. Hva kan være grunnen til dette ? er bare servoene som virker.. Propelene går ikke rundt når jeg gir gass.. men pitch og dette virker.

    Noen ideèr ?

  • #2
    Originally posted by torehoien View Post
    har nytt helikopter.. og har hatt 1 takeoff... uten vellykka landing selfølgelig men nå er jeg klar til takeoff igjen. Men nå blinker den bare annen hver med rødt og grønt. Hva kan være grunnen til dette ? er bare servoene som virker.. Propelene går ikke rundt når jeg gir gass.. men pitch og dette virker.

    Noen ideèr ?
    Hvilket helikopter er det, hva blinker?



    Comment


    • #3
      har det samme problemet på min lama. Begynte med at den ikke klarte og løfte lenger,(det var ikke dårlig batteri) så jeg skiftet 4til 1boksen. Men nå sviver rotoren rundt et par ganger også blinker det rødt, og ingen ting virker. Forøvrig så kostet den boksen mye. Hvertfall i fohold til ny modell. Så nå står den på hylla. Har egntlig lyst på en ny, for da kan jeg hovre litt i stua igjen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by heliro2r View Post
        Hvilket helikopter er det, hva blinker?
        E-sky honey bee cp2 .. den boksen som det står 4 in 1 er det ett lys på som må lyse grønt..

        Comment


        • #5
          Prøv å senke throttle trim til null, dvs helt ned, ikke midt. Disse greiene må ha en nullstikke input for å funke, om de ikke får det så armerer ikke fartskontrollen og bare servoer virker.

          Comment


          • #6
            skal prøve med en gang

            Comment


            • #7
              det hjalp ikke. blunker grønt og rødt annenhver gang og ingen servoer virker. Batteriene er nye og fulladet, så det er ikke dem .

              Comment


              • #8
                Heisann...

                Jeg har en e-sky HoneyBee RTF.. Ikke samme helikopter, men ser at det er samme item nummer på den 4-1 mixing controller
                Hvis du er enig i at det er samme item så kan jeg sende den til deg da jeg overhodet ikke kommer til å kjøre dette helikopteret mer... For det er totalt knust og jeg kommer ikke til å bruke ei krone til på denne da jeg har 450 V2 og en innendørs twister som virker fullt ut...

                Gi en lyd hvis du vil ha..

                edit: testet nettopp min og den lyste grønt hele tiden...
                edit: dette tilbudet var til trådstarteren da du hadde nesten samme helikopter som jeg har deler til..
                Last edited by TRAVEn; 12-01-08, 21:36.
                - T-rex 450SE V2
                Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
                - Twister Medevac
                - Big Lama

                Comment


                • #9
                  Ok, det var mer logisk. Mente den egentlig bare lyste rødt om du ikke hadde hatt stikka i bunn ved oppstart og at blinkende rødt/grønt betydde ingen kontakt mellom sender og mottaker og virker ikke noe så ser det nok ut til at jeg husket rett.

                  Sjekk krystallene dine. Er de løse eller kanskje borte eller bare skadet etter kræsjen kanskje?

                  Comment


                  • #10
                    du har vell også sett etter at throttle stikka ikke er reversert..! da vill den nemlig ha full gass når stikka er i bunn!
                    mvh Joar Ulgenes

                    Diverse som svever oppe i det Blå.

                    Comment

                    Working...
                    X