Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av T-rex, Beginner...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av T-rex, Beginner...

    Hei, har søkt litt rundt på forumet her og funnet ut at nesten alle anbefaler minititan eller t-rex.. har bare flydd Twister bell fra før av og vil avansere. Har en maks grense på 5000kr.
    Fant denne pakken på elefun Siden finnes ikke T-Rex 450S :: Komplett 1&kategoriID=244 lurte derfor på om det bare er tull å kjøpe denne pakken. Siden det er den billigste, med alt av det "dårligste" utstyret. Eller vil jeg bli fornøyd med heliet?

  • #2
    Hvis du bare har fløyet twister før, så er jo nesten alt bedre enn det. King II eller belt CP begge i alu/carbon er jo også greie heli som andre helikopter, og enda billigere enn Minititan og T-Rex. Litt semre kvalitet, men holder fint for lett sportsflyvning, og forsiktig "3D"...
    Emil Nilsen
    www.rcpro.no

    Comment


    • #3
      Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt turen innom Ute av drift Det har jeg planer om selv i disse dager, der er mange flotte T-Rex 450 Se v2, men mye bra utstyr til. De ligger fra 3500 og opp til 5-6000. Det er helikopter som er flydd, testet, og som du slipper å gjøre så mye med.

      Det er klart, det er mange som vegrer seg for å kjøpe brukt. Men etter min erfaring så er det litt stolthet i denne hobbyen. Det er veldig få som selger "dritt" og tar mye betalt for det. Jeg har kjøpt mye brukt de siste 2 åra, og har ikke vært misfornøyd en eneste gang...
      Thomas Molnes
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Gyro

        Jeg hadde anbefalt å bytte gyroen til en 401. Du er ganske avhengig av bra gyro for å fly bra. Men T rex 450 anfealer jeg sterkt!

        Også hatt radio + mottageren, du bør fly langt vekk fra el ledninger eller lignende. Den glitcher også fort ved 3d flyving, ikke prøv det på den radioen! Men har flydd på den i 1. år jeg..nesten uten problemer. FIn radio som er lett å stille inn.

        Servoene er ok, men "hvis" du styrter mye (eller bare når du blir bedre) bør du byte de ut i HB 65 MG.

        Men er et bra kit du kan leve på, og når du føler for det kan du oppgradere ettervert
        Last edited by Mademan; 15-01-08, 09:44. Reason: skriveleif :)
        Go Lower! Lower.... To Low!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mademan View Post
          Servoene er ok, men "hvis" du styrter mye (eller bare når du blir bedre) bør du byte de ut i HB 65 MG.
          Jeg ville spurt elefun med en gang om ikke de kunne ha byttet ut disse servoene til HB 65 MG med en gang.. Koster ikke så mye extra.. Jeg hadde disse HS-55 servoene og måtte kjøpe redresskit til dem ganske ofte pga harde landinger... Jeg har nå byttet til HB 65 MG og har ikke kjøpt redresskit en eneste gang og jeg har harde landinger ennå...
          - T-rex 450SE V2
          Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
          - Twister Medevac
          - Big Lama

          Comment

          Working...
          X