Unconfigured Ad

Collapse

Opplæring for en førstegangspilot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarodd
    • Nov 2007
    • 2

Opplæring for en førstegangspilot

Hei!

Jeg er helt fersk på dette, men føler litt behov for assistanse.

Har et Blade CX (delvis ombygd til CX2 med aludeler) som jeg flyr sånn passelig, men har også kjøpt et E-Sky BELT CP.

Dette heli'et føler jeg å ha en erfaren pilot sammen med meg når det skal i luften.

Jobber i en offentlig etat med tilgang til store gymsaler, så det kan flys innendørs hvis det er bedre.

Send meg gjerne en PM / mail (se under) hvis det er noen som har anledning til å bivåne min første ordentlige take-off med dette helikopteret

Beklager: Bor i Oslo.

med hilsen

Knut Jarodd
    knut@jarodd.no
    Last edited by Jarodd; 17-01-08, 15:18. Reason: Glemte å si hvor jeg bor :-(
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Fint om du sier hvor du bor. Store avstander i dette landet (eks. Alta <-> Kristiansand)
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• svein fredrikstad
      • Mar 2006
      • 52

Hvor i landet ?

Comment

• Jarodd
        • Nov 2007
        • 2

Som jeg har lagt inn i den opprinnelige posten min, bor i Oslo.

Beklager dette, var litt dumt. Er vant til forum.radiostyrt.no hvor bosted står i feltet til venstre - under navnet - men det er ingen unnskyldning.

mvh. Knut Jarodd

Comment

• ErlendM
          • Jun 2006
          • 631

Originally posted by Jarodd
          Beklager dette, var litt dumt. Er vant til forum.radiostyrt.no hvor bosted står i feltet til venstre - under navnet -
          Her står det til høyre for navnet ditt - om du legger det inn i din profil da - noe det ikke ser ut til at du har gjort.
          Erlend Moen
          Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• Mademan
            • Apr 2007
            • 1086

Hmmmm....Jeg hadde gjerne gjort det (flydd i 1 år, simulator ver dag omtrent ), men spørs hvor stor tillit man har til en pjokk på 17 med heliet sitt
            Last edited by Mademan; 17-01-08, 16:14.
            Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Originally posted by Mademan
              Hmmmm....Jeg hadde gjerne gjort det (flydd i 1 år, simulator ver dag omtrent ), men spørs hvor stor tillit man har til en pjokk på 17 med heliet sitt
              Det fins 4-åringer som flyr bedre en meg (ikke at jeg er så flink, men jeg kan da hovre:P), så det burde vel ikke være noe problem, med mindre han er vanskelig
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• sollie
                • Jan 2008
                • 176

Grattis med belt cp. Har akkurat kjøpt det selv.
                Har ikke erfaring med mer en 2-3 uker med sim, og noen turer med micro/picco z, hehe.

Skal si jeg hadde puls når jeg tok det opp første gangen, med varierende hell. Måtte sette på et treningsunderstell a gitt.

Men før det klarte jeg å flikke idle up på kjøkken benken så jeg knakk noen linker og bøyde feather shaften i det carbon bladene slo inn i hånden min 2 ganger og rett i kjøkken vinduet, pheew, så pass deg for den.

Synes mitt er veldig haletungt/baktungt. Så fort jeg tar det opp, rygger det mot meg og litt til siden, selv med batteri så langt frem det går(2100 pakke) og trimmen helt oppe, så i dag skal jeg ned å kjøpe litt dekk lodd hos en dekkforhandler , legge regulatoren midt under og prøve få justert dette riktig.

Har en kamerat med et par raptor 50+ eller hva det nå er som tok det rett opp og koste seg med det, så det er mulig, men ikke for meg ennå, så da blir en tur opp til raptor kompis i dag også.

Lykke til.
                Drammen rock city

Comment

• Jostein
                  • Jan 2008
                  • 1161

Originally posted by sollie
                  Men før det klarte jeg å flikke idle up på kjøkken benken så jeg knakk noen linker og bøyde feather shaften i det carbon bladene slo inn i hånden min 2 ganger og rett i kjøkken vinduet, pheew, så pass deg for den.
                  .
                  Flere som har prøvd å flippe den bryteren her ja.. :P
                  Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• Mademan
                    • Apr 2007
                    • 1086

Originally posted by jstn
                    Flere som har prøvd å flippe den bryteren her ja.. :P
                    Jeg trodde det var en slags "safety-innretning" i starten jeg..flippa mere på den enn noe annet for å få jæ*** honey bee'en til å starte

Det var tider det!
                    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

Working...