Unconfigured Ad

Collapse

Riktig montering av gyro?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mariuw
    • Jan 2008
    • 5

Riktig montering av gyro?

Hei!

Akkurat kjøpt med Caliber 400 XP. Med den fulgte en gyro som denne:

Er det riktig å montere gyroen med den største flaten ned, sånn som den ligger på bildet Altså med fremsiden (skriften) på gyroen opp og kontaktene pekende inn mot rotoren?

Får ikke heliet til å fly skikkelig. Med en gang det er i lufta flyr det i alle mulige retninger og er umulig å holde stille.

Er det noe jeg gjør galt med gyro og evt. andre innstillinger som er typisk for nybegynnere?

Er fersk på det her vel og merke. Øvrige tips tas imot med stor takk, da jeg har fått erfare at sånne helikoptere er nokså avanserte i forhold til Lama V3:P

Å fly Lama er jo simpelt i forhold...
  • Godseieren
    • Apr 2003
    • 296

Gyroen skal stå på høykant. Kontaktene skal peke nedover. Merkelig konstruksjon som er vanskelig å plassere, men slik er det dessverre.
    Mvh
    Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

[QUOTE=mariuw;165672]Hei!

Får ikke heliet til å fly skikkelig. Med en gang det er i lufta flyr det i alle mulige retninger og er umulig å holde stille.

Er det noe jeg gjør galt med gyro og evt. andre innstillinger som er typisk for nybegynnere?

Jeg vil vel heller tippe at du gjør noe galt med stikkene, det er ikke enkelt dette... gyroen påvirker bare rotasjon, hvis det går i alle retninger er det nok noe annet som gjør det.
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

Sett alle stikkene i midten (50% gass).....ta ut motoren eller HOLD før du gjør detet så klart

Så sett swash platen helt rett! skal ikke tippe noen veier, og servo armene skal vere nermets mulig 90 grader...

Hvis du gjør dette bra skal det ikke vere noen problemer
        Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• mariuw
          • Jan 2008
          • 5

Takk for svar!
          Prøve å sette gyroen på høykant, servoene 90 grader og justere litt her og der

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Originally posted by Mademan
            Sett alle stikkene i midten (50% gass).....ta ut motoren eller HOLD før du gjør detet så klart
            Husk det betinger at pitch kurven i hold er på midtpunkt ved midtstikke

Comment

• mariuw
              • Jan 2008
              • 5

Det virker umulig å montere gyroen på oversiden av bommen, der det egentlig er laget plass for den.

Er det mulig å montere gyroen under halebommen i kroppen på helikopteret, altså samme sted som der den egentlig skal sitte, bare under bommen istede for over? Eneste stedet jeg finner fornuftig og hvor det er mulig å feste den skikkelig...

Stor gyro til lite helikopter:P

Comment

• Mademan
                • Apr 2007
                • 1086

Mulig å få bilder av setupen din?
                Bakdelen altså ; )
                Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Godseieren
                  • Apr 2003
                  • 296

På min Caliber 400 EP monterte jeg gyroen på siden av ramma der ESC'en skal stå i følge manualen. ESC'en flyttet jeg over på motsatt side. Husker ikke i farten om den nye XP har samme muligheten. Bare sett den der det er plass. Foran eller bak på heliet har ingenting å si.
                  Mvh
                  Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• mariuw
                    • Jan 2008
                    • 5

Hei og takk for svar!

Har laget en brakkett som jeg har festet gyroen på. Noen som tror det funker?
                    Attached Files

Comment

• RCpro
                      Forhandler
                      • Dec 2005
                      • 293

Ser ut som du hat fått den riktig plassert vha. braketten. Pass bare på at vekta holdes så lav som mulig. Jeg ville letet etter en plass på siden av ramma å festet den med dobbeltsidig tape, men det er kanskje ikke mulig på denne typen heli.
                      Emil Nilsen
                      www.rcpro.no

Comment

Working...