Hei,
Jeg har nettopp kjøpt mitt første helikopter, et King II (ferdig montert i pakke). Har ingen erfaring med rc helikoptere fra før, men fikk justert det som skulle justeres etter en tutorial på youtube...
Første testflyging gikk mildt sagt ikke bra
Jeg startet med å skru på fjernkontrollern først, med throttle helt nede, samme med justeringen ved siden av. Den brytern oppe til venstre på stikka (som setter 80% throttle) var slått av. Skrudde så på helikopteret og ventet til den justerte seg ferdig. Ga så litt gass men ingenting skjedde. Ga full gass og fremdeles ingen reaksjon. så satte jeg throttle helt ned igjen, og skulle gå bort til helikopteret for å sjekke det, da det pluttselig ga full gass selv og tok av. Fikk stoppet det ved å gi full throttle (???) og da datt det selvfølgelig ned i sneen. Ingenting er brukket, men det lukter svidd og deilig av det nå 
Hva kan være feilen? Selv om jeg skulle ha gjort en feil ved justeringen, så burde den ikke tatt av av seg selv når throttle var nede på 0. Og hvorfor responderte den ikke på gasspådrag når jeg selv justerte den?
Er takknemlig for all hjelp...
Jeg har nettopp kjøpt mitt første helikopter, et King II (ferdig montert i pakke). Har ingen erfaring med rc helikoptere fra før, men fikk justert det som skulle justeres etter en tutorial på youtube...
Første testflyging gikk mildt sagt ikke bra

Hva kan være feilen? Selv om jeg skulle ha gjort en feil ved justeringen, så burde den ikke tatt av av seg selv når throttle var nede på 0. Og hvorfor responderte den ikke på gasspådrag når jeg selv justerte den?
Er takknemlig for all hjelp...
Comment