Unconfigured Ad

Collapse

Problem med HBK II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuckySilver
    • Jan 2008
    • 12

Problem med HBK II

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt mitt første helikopter, et King II (ferdig montert i pakke). Har ingen erfaring med rc helikoptere fra før, men fikk justert det som skulle justeres etter en tutorial på youtube...

Første testflyging gikk mildt sagt ikke bra Jeg startet med å skru på fjernkontrollern først, med throttle helt nede, samme med justeringen ved siden av. Den brytern oppe til venstre på stikka (som setter 80% throttle) var slått av. Skrudde så på helikopteret og ventet til den justerte seg ferdig. Ga så litt gass men ingenting skjedde. Ga full gass og fremdeles ingen reaksjon. så satte jeg throttle helt ned igjen, og skulle gå bort til helikopteret for å sjekke det, da det pluttselig ga full gass selv og tok av. Fikk stoppet det ved å gi full throttle (???) og da datt det selvfølgelig ned i sneen. Ingenting er brukket, men det lukter svidd og deilig av det nå

Hva kan være feilen? Selv om jeg skulle ha gjort en feil ved justeringen, så burde den ikke tatt av av seg selv når throttle var nede på 0. Og hvorfor responderte den ikke på gasspådrag når jeg selv justerte den?

Er takknemlig for all hjelp...
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Kan virke som du har reversert gassen?

ble ikke helikopterert "klart" før du tok gassen helt opp?
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• LuckySilver
      • Jan 2008
      • 12

Ser ut som jeg har reversert gassen ja. Synes alikevel det er snodig at helikopteret ikke reponderte på endringer på throttel. Alt som skjedde etter at strømmen var satt på, og servoene hadde justert seg var at rotorbladene vridde seg når jeg endret på throttel.

Fant ut at motor og batteri var svidd av, så da er det bare å handle nytt. Tenker jeg like godt oppgraderer. Og kjøper en simulator samtidig *flau*...

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

hehe..ingen skam det! så lenge du ikke gir opp!

Lykke til videre!
        Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Aceman
          • Apr 2007
          • 168

Den originale motoren og hastighetskontrolleren er vel ikke helt patent for å si det slik, invester i et børsteløst oppsett med en gang...
          T-REX 600E
          Thunder Tiger MiniTitan
          HK-450
          En kul Crawler
          Hitec Aurora 9

Comment

• sollie
            • Jan 2008
            • 176

Derfor gikk jeg for en belt cp for noen uker siden, første heli, tenkte det var greit å gå for et med børste sys. med en gang. Leste på div forumer at motoren i king brant etter få turer.
            Men jeg klarte jo seff å komme 'borti' idle up knappen på kjøkken benken,noe som resulterte i en vond hånd og noen knekte deler som gjorde at det stod fra sammen kvelden jeg fikk det(fredag) til tirsdag. det var kjipt, hehe, men jeg lærte.
            Drammen rock city

Comment

• LuckySilver
              • Jan 2008
              • 12

Litt leit å lære på denne måten, men skjitt au, er artig uansett

Anger på at jeg ikke gikk for belt cp jeg og, var ikke klar over at den var såpass kraftigere. Og nesten ikke forskjell i pris.

Har bestillt børsteløs 3900-motor m/ det jeg trenger + kraftigere batteri. Håper bare ikke ventetiden blir for lang.

Comment

• Aceman
                • Apr 2007
                • 168

Da får du en meget kraftig motor! Mulig du må fram med dremel'en for å få plass til den men det går...

Det er meget viktig med elektro-heli at man er forsiktig med throttelen og gjerne kobler fra motoren når man driver og justerer på radioen da denne ikke har noe throttle hold-knapp. Kappet selv vekk tuppen på en finger med min HBK2 da jeg tilfeldigvis reverserte throttle-kanalen mens heliet var skrudd på. Resultat: umiddelbar full spiker og halen snudde og jafset meg seff... Glad jeg ikke hadde påmontert hovedrotorene, da hadde det vært besøk av blålys i gårdsplassen etterpå... Husk for all del å være forsiktige med helikoptrene, de kan fint kveste deg betraktelig...

Over til det du beskriver med oppstarten, at den plutselig skrudde seg på: Jeg opplevde det samme før min motor tok kvelden, mulig det var hastighetskontrolleren også. Måtte ofte jukke litt på throttle før den reagerte, da kunne den funke fint en liten stund etterpå. Da startet den også opp på den måten du beskriver... Kombinert med en reversert throttle-kanal så kan den reagere slik du skrev!

Håper du ikke ble altfor skremt, morsom hobby
                Last edited by Aceman; 25-01-08, 14:57.
                T-REX 600E
                Thunder Tiger MiniTitan
                HK-450
                En kul Crawler
                Hitec Aurora 9

Comment

• LuckySilver
                  • Jan 2008
                  • 12

Har allerede teipet over knappen som reverserer throttel, og bryteren som sollie kalte idle up

Er klar over at motoren jeg har bestillt er kraftig, og kanskje i kraftigste laget for en nybegynner. Jeg bare klarte ikke å la være når jeg uansett måtte bestille

Comment

Working...