Unconfigured Ad

Collapse

fra 6V til 4,8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzky
    • Jan 2007
    • 322

fra 6V til 4,8

Hvilken bec kan jeg bruke til dette? Jeg har denne 2in1regulatoren til align som skal brukes sammen med 600N. Alle servoene mine tåler kun 4,8V, og denne gir ut 5,8V da må jeg vel sette på en bec mellom 2in1 regulatoren og mottakeren?

Kan jeg bare kjøpe en slik en: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=39
    Har virkelig blitt bitt av basillen
  • retlaw
    • Jan 2007
    • 896

Hvilkene servoer har du? De fleste servoer kan koples til 6V men anbefales ikke av produsenten som eks. Futaba da det korter ned litt av levetiden. Hvis du sjekker litt på forumet kan du sikkert finne ut om dine servoer tåler 6V uten å ødelegge dem.
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• kenzky
      • Jan 2007
      • 322

Har futaba: 3stk: S9252 2stk: S9254

Comment

• retlaw
        • Jan 2007
        • 896

Originally posted by kenzky
        Har futaba: 3stk: S9252 2stk: S9254
        Mange som kjører s9252 under 6V. Aldri hørt om problemer som skyldes 6V på disse. Sjekk Helifreak.com og runryder forumene.

S9254 sammen med gyroen(GY401/611) anbefalles kun å kjøres på 4,8v
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• Heliman
          • Mar 2006
          • 1254

Kan jo bare bruke en vanlig mottakerpakke da vel?
          F.eks. en sånn http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=142
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• ehaga
            • Feb 2005
            • 1173

Jeg bruker Fromeco sine regulatorer. De kan du justere fra 4.8V og opp til 6V.

Finnes også flere andre merker SCG (!!), Duralite, osv.

Jeg har lest om en del folk som benytter 9252 på 5.6V. Men dette er nok det høyeste dersom du skal være på den sikre siden.
            - Erik -

------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Hvilken bec kan jeg bruke til dette? Jeg har denne 2in1regulatoren til align som skal brukes sammen med 600N. Alle servoene mine tåler kun 4,8V, og denne gir ut 5,8V da må jeg vel sette på en bec mellom 2in1 regulatoren og mottakeren?

Kan jeg bare kjøpe en slik en: http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...&kategoriID=39
              NB!
              Regulatorene som nevnes under fra Elefun o.a. har en minimums inngangsspenning som må være større enn det du har ut av 2in1'en din og kan dermed ikke kobles etter 2in1'en (i denne oppkoblingen vil de ikke kunne gi deg 4.8 volt ut spenning)

Skal du få de til å virke må regulatoren kobles rett på batteriet (pass på at batteriet har en spenning som ligger innenfor regulatorens spesifiserte område)

Comment

• kenzky
                • Jan 2007
                • 322

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en regulator til 5V.
                Men jeg ønsker og bruke elektriske tenningen på 2in1regulatoren.
                Vil batteriet tappes forrt ved bruk av to regulatorer, en tilkoblet og en som det ikke tappes strøm fra, men som er tilkoblet?
                Kan jeg koble det slik:
                Attached Files

Comment

• RCpro
                  Forhandler
                  • Dec 2005
                  • 293

Hei. Når du kobler til en ekstra regulator, vil denne trekke litt strøm fra batteriet dit med en gang denne kobles til. Dette også selv om ikke du tar ut spenning fra regulatoren. Derfor er det også viktig å ha bryter mellom batteri og regulator.
                  Emil Nilsen
                  www.rcpro.no

Comment

• kenzky
                    • Jan 2007
                    • 322

Jeg har rett og slett et problem her, for da er ikke det lurt.

Noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet?

Har tre futaba 9252servoer og gyro med 9254 + throttle servo: 9254..
                    Ingen av disse tåler 5,8Volt som align 2in1 gir ut.

Må jeg rett og slett bare selge 2in1 regen på rcmarked, og kjøpe f.eks en slik en: http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=1394

Går det an og kjøpe seperat elektrisk tennings-dings?

Comment

• kenzky
                      • Jan 2007
                      • 322

Kan jeg koble en stepdown regulator mellom 2in1 regulatoren og mottakeren?

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Kan jeg koble en stepdown regulator mellom 2in1 regulatoren og mottakeren?
                        Du kan koble hva som helst etter 2in1 og mottakeren så lenge stepdown / regulator eller hva du bruker har en lavere inngangs spenning enn hva 2in1 leverer ut .

Jeg tror ikke du finner noen "ferdige" stepdown enheter som har så lav inn spenning som 5,9 volt

Derfor - gjør det enkelt - kjøp en diode eller to som tåler 5 Amp eller mer fra f.eks elfa.se/no og koble den i serie med 5,9V uttaket på 2in1 regulatoren.
                        Bruker du en LT10A7 diode så har den en typisk"foward voltage drop" på 0,7V til 0,9Vd.v.s. at du reduserer spenningen med ca 0,8V for hver diode du setter inn i serie.

Dette er en enkel og billig måte å redusere spenningen - er du interessert så send meg en PM så skal jeg lage en lien tegning / DIY instruksjon.

/Frank

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Jøsses hallo, dette har vært gangd mange ganger.
                          9252 servoene dine er for en 4 cellers mottakerpakke (4.8 volt nominellt). Slike pakker har opp mot 6 volt fulladet. De anbefales derimot ikke kjørt på en 5 cellers mottakerpakke som har 6 volt nominellt men som kan komme over 7 volt fulladet.

9252er kan fint kjøres på Align sin regulator på 5.8 likegodt som de kan kjøres på en Fromeco på 5.6 volt. Jeg gjør selv begge deler med dlike servoer.

401 gyroen tåler også 5.8 volt regulert med 9254en trenger Align sin lille stepdown slik at denne får 5.8 minus 0.7 = 5.1 volt.

Så vidt jeg vet har vel Align en stepdown man skal kunne koble mellom regulator og mottaker men det er altså ikke nødvendig.
                          Last edited by Tintin; 31-01-08, 13:19.

Comment

• Quadrocopter
                            Moderator
                            • Aug 2007
                            • 6357

diode til 10 kr pakket inn i krymp

Comment

• Ferry
                              • Feb 2007
                              • 456

Originally posted by Quadrocopter
                              diode til 10 kr pakket inn i krymp
                              Latterlig billig! Skulle jeg laget en slik selv, måtte jeg ha kjøpt en forlengerkabel til servo fra Elefun, og ei diode og krympestrømpe fra Elfa. Kunne jo kjøpt en håndfull slike bare for portokostnadene...

Comment

Working...