Unconfigured Ad

Collapse

Hvilke hovedrotorblader til trex 600N?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kenzky
    • Jan 2007
    • 322

Hvilke hovedrotorblader til trex 600N?

Er nybegynner, så tenger bare noe jeg kan fly rundt forbi flygning med.

Hvilke er et bra valg?
    Har virkelig blitt bitt av basillen
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

når jeg kjøpte mitt kit fikk jeg anbefalt disse som stabile og gode av elefun

Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• kenzky
      • Jan 2007
      • 322

Disse radix 600mm bladene, har hørt at de skal være noe av det beste du får tak i til 3D, men de funker vel utmerket til vanlig flyvning også?
      Har virkelig blitt bitt av basillen

Comment

• Heliman
        • Mar 2006
        • 1254

Jørgen på technoflight har noen som en kamerat av meg bruker.
        De er helt grei til sportsflyving og enkel akrobatikk...
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• JanFredrik
          • Sep 2006
          • 491

Jeg bruker disse på min raptor 50, og de er kjempegreie, samt at prisen ikke akkurat er avskrekkende. De har fått gjennomgå en god del, MYE belastning, og fungerer plettfritt!
          Utmerket til ditt bruk. De sier de skal få de inn igjen snart, men hvem vet...
          Last edited by JanFredrik; 29-01-08, 22:03.
          Jan Fredrik Bjordal
          www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• Mademan
            • Apr 2007
            • 1086

Originally posted by kenzky
            Disse radix 600mm bladene, har hørt at de skal være noe av det beste du får tak i til 3D, men de funker vel utmerket til vanlig flyvning også?
            Radix er ikke så stabilt for en nybegynner..mere sprett og livlig heli med de....
            Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• retlaw
              • Jan 2007
              • 896

Originally posted by kenzky
              Er nybegynner, så tenger bare noe jeg kan fly rundt forbi flygning med.

Hvilke er et bra valg?
              Skal du bare fly rundt kan du klare deg med treblader.

Har holdt på i over 1 år og har ca.400-500 flights bak meg nå, men merker forsatt ikke forskjellen mellom ulike typer carbon bladene. Har prøvd Align Carbon 600. Align Fiber 600, Radix YS600 og MS Composite 600. Nå er alle disse ganske like så kanskje ikke rart..
              Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• fletcher
                • Jan 2008
                • 228

Lurer egentlig på det samme, men til Raptor 50.
                Kva for hovudrotorblad er dei mest stabile og lettflydde du kan få til Raptor 50, som ikkje er tre, slik at ein slepp å lime på dei festene?
                mvh
                Åsmund Eikeland

- Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
                - Align T-Rex 500 ESP
                - AT-40 O.S 46LA MAX
                - GAUI 500x Quad flyer

-Futaba 9c

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• RC Hansen
                  • Sep 2007
                  • 90

Originally posted by fletcher
                  Lurer egentlig på det samme, men til Raptor 50.
                  Kva for hovudrotorblad er dei mest stabile og lettflydde du kan få til Raptor 50, som ikkje er tre, slik at ein slepp å lime på dei festene?
                  da går det vel mer i tyngre blader.. glassfiber..
                  T-REX 450 SE V2 Futaba FASST HS-65HB GY401 S9257
                  Hansen -74

Comment

• Heliman
                    • Mar 2006
                    • 1254

Det er ikke noe forskjell på stabile blader til 600'n og raptor 50'n ...
                    Synes radix bladene er de mest stabile jeg har jeg??? Men de har jo ikke noe pris som appelerer til en nybegynner som gjerne har noen ustrukturerte lite planlagte landinger
                    Mvh
                    Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• JanFredrik
                      • Sep 2006
                      • 491

Originally posted by Heliman
                      Det er ikke noe forskjell på stabile blader til 600'n og raptor 50'n ...
                      Synes radix bladene er de mest stabile jeg har jeg??? Men de har jo ikke noe pris som appelerer til en nybegynner som gjerne har noen ustrukturerte lite planlagte landinger
                      Så lenge bladene har vært borti bakken er det kanskje lurt å bytte de uansett. Bladene jeg linket til koster mindre enn originale treblader i Norge. $37 er vel ikke noe å si på.
                      Jan Fredrik Bjordal
                      www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Align sine blader er ok og hyggelig priset. Som nybegynner er f.eks. GF bladene gunstige. De er stive og de er stabile.

At glassfiberblader er tunge er mest en myte. Align sine CF veier 250 g per par og GF veier 260 g så det er 5 g per blad på direkte sammenlignbareblader (samme lengde og profil). Mine SAB CF blader veier vel ca 140 g per stk om jeg husker rett. Fibervekten i slike blader er bare en liten andel av totalvekta, det er epoxyen og slikt som veier og det er samme sort for begge typer.
                        Vektgevinst med CF får en bare der man kan klare seg med et tynnere laminat totalt sett. På blader er ikke det noen aktuell problemstilling da disse må ha en viss profil.

Uansett bladtype skal man selvsagt sjekke dem regelmessig for feil, men hadde jeg satt på disse billigste så hadde jeg nok sjekket oftere.

Det var noen tilfeller da 450'n var ny der både Align sine og andre billige CF blader ikke tålte belastningen i roten.

Comment

Working...