Unconfigured Ad

Collapse

Nyervervelse: Belt-CP, + et par spm. :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

Nyervervelse: Belt-CP, + et par spm. :)

I dag ankom Belt-cp'en min En helt annen opplevelse enn Honeybee 004. Definetivt noe å satse på for de som skulle være usikre på hva de skal kjøpe.

Jeg har imidlertid et par spm til de som har holdt på med heli en stund,

På idleup knotten så står det hov.pit. antar det betyr hover pitch.
    Jeg prøvde å skru den over på minus, siden det er der hov.pit. står,
    resultatet ble at jeg måtte gi så og si bånn gass for at det skulle ta av, men det var veldig ustabilt. Er det ikke meninga at man skal kjøre den på minus når man flyr?

Det er en knapp det står Pit.Trim på, hva er den til? Og Gyro.SW skjønner jeg heller ikke helt hva er til.

Alle tips og triks til Belt-CP tas imot med takk
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no
  • Aceman
    • Apr 2007
    • 168

Med hov. pitch så stiller du stigningen på bladene rundt hover. Når du skrur denne helt i bånn så gjør du slik at bladene ikke gir nok løft og rotorhastigheten blir veldig høy. Still den inn slik at du får lavest mulig rotorhastighet rundt hover (for å bruke minst mulig batteri) men høy nok til at halen klarer å holde stødig og med god kontroll!

Med Gyro SW så stiller du om gyroen skal fungere i vanlig rate mode eller som heading hold.
    T-REX 600E
    Thunder Tiger MiniTitan
    HK-450
    En kul Crawler
    Hitec Aurora 9

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

Grattsi med nytt heli!

Den bryteren gjør soms akt at du stiller pitchen på bladene. mindre pitch= Mindre løft

Den er meere hvis du hovrer og merker den går litt opp eller ned så kan du justere pitchen. Den bryteren skal i hovedsak stå i sentrum ( 0 ).

Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• sollie
        • Jan 2008
        • 176

Kan ikke si jeg har holdt på med heli så mye. Har vel hatt belt'n i 3-4 uker nå. Aldri tatt i en flystikke, bare kjørt rc bil siden jeg var 14. Er vel på den 10 pakka nå, står liksom ikke på lysta , men heller et sted å være inne nå som det er så sabla dritt vær.
        Anyway setter opp en del linker, mest engelsk , men det fikser du sikkert.

Selv har jeg satt regulatoren på undersiden, mot høyre side sett ovenifra, samt et dekk lodd på 50g for å få snuten fremover, belt'n er litt tung i rompa så min rygget bakover ca klokka 7 når jeg dro den opp i en hover.
        Bruker å spraye en dæsh wd 40 ved stramme hjulet på halen og snurre litt på rotorene før take off, ikke mye, bare en bitte liten dusj, gjør at ting ikke går så trangt de første pakkene.

du må regne med å bruke litt tid på å få satt opp servo til halen, den justere du ved å skli den frem eller tilbake i meget små mengder av gangen, så halen holder seg mest mulig rett når fin trimmen er i midten, samt swashplaten skal være i mest mulig i vater sett fra alle kanter.

kjøp et batteri til med en gang, og gjerne en lader om du har råd til det.
        kjøpte selv en bantam bc6 med balanser innebygd, men du får mange fine ladere til en 500+
        se på bruktmarked osv. den som følger med bruker vel rundt 3-4 timer på 1800 pakka og 5+++ en evighet på 2100 pakka.

ok linker:

for radioen

http://www.rcuniverse.com/forum/m_6957235/tm.htm

div

http://www.modellflynytt.no/showth...t=17822&page=3

RC Groups - the most active Radio Control model community: electric and fuel rc airplanes,rc helis,rc boats and rc cars. Features discussion forums, blogs, videos and classifieds.

http://www.rcuniverse.com/forum/forumid_481/tt.htm

Drammen rock city

Comment

• hubbabubba
          • Nov 2007
          • 51

Gyro sw.

grattis med belt'n din. regner med du blir like overaska som oss andre. fin maskin for penga.
          tenkte bare si. gyrosw. brytern på senderen fungerer ikke sammen med e-sky pro.gyro. den er grå i fargen og blir stort sett levert std. men maskinen. derimot kan du kjøpe den en bedre gyro med HH (headlock) og bruker dermed gyrosw. til å veksle mellom normal-mode og HH.
          Vet nakshop har inne e-sky sin HH-gyro til en billig penge, men folk jeg kjenner sverger til futuba. smak og behag (på lommeboka)
          PS: husk at bryteren på gyro'n skal stå på REV-mode.

Comment

• Jostein
            • Jan 2008
            • 1161

Takk for svar! mye nyttig informasjon her Blir nok slik en HH gyro på meg da ja:P
            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• sollie
              • Jan 2008
              • 176

har akkurat kjøpt hh gyroer til min belt i dag fra nakshop, 290 pr stk, Tor fikser sikkert den prisen litt til. Regner med å få den i morgen samt alu kassa til halen(0205) og carbon blader til halen. Blir moro å prøve.

kjekk video:

oppsett av king , funker på belt cp:

Drammen rock city

Comment

Working...