Unconfigured Ad

Collapse

Lader og batteri

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronnynorge
    • Jan 2008
    • 1231

Lader og batteri

Skal gå til innkjøp av ny lader og batteri og lurer på hva dere vil anbefale til meg.
    E-sky laderen er sinnsykt treg mener jeg og vil ha en ny

Vil ha en lader som lader mere enn et batteri om gangen og gjerne med tilkobling til 220v hvis det går?
    Har pr i dag to batteri,det orginale som fulgte med og et 20c 11.1v 2100mAh deans batteri.

Heliet er t-rex 450se v2

Kom med forslag..
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

Har selv Hyperion EOS 1210i 12S 10A Charger og kjører Hyporion lipos og er meget fornøyd med det...
    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

Jeg har nettop gått til innkjøp av disse 2 (etter anbefalning av Finless++), sies å vere rå sammen

HeliDirect has a huge selection of RC helicopters, helicopter toys and remote control helicopter. Get ultra fast shipping times direct to your door.

HeliDirect has a huge selection of RC helicopters, helicopter toys and remote control helicopter. Get ultra fast shipping times direct to your door.

Da har du forskjelilge innstillinger som lade til 100%, 95%, sorage (Fin å ha hvis man skal legeg ved batterier) eller "Fast charge" ..Beleilig hvis man har god tid en dag kan man lade lenge, eller hvis man vil fly så kan man lade fort

Også kan den "lese balancern" så du ser hva den holde rpå meg og vilke celler som tappes, og hvor mye

Anbefale spå det sterkeste, spesielt for FP batterier
      Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• ronnynorge
        • Jan 2008
        • 1231

toll

Originally posted by Mademan
        Jeg har nettop gått til innkjøp av disse 2 (etter anbefalning av Finless++), sies å vere rå sammen

Da har du forskjelilge innstillinger som lade til 100%, 95%, sorage (Fin å ha hvis man skal legeg ved batterier) eller "Fast charge" ..Beleilig hvis man har god tid en dag kan man lade lenge, eller hvis man vil fly så kan man lade fort

Også kan den "lese balancern" så du ser hva den holde rpå meg og vilke celler som tappes, og hvor mye

Anbefale spå det sterkeste, spesielt for FP batterier
        husker du hva det kom på i toll sånn ca?
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

Comment

• Mathias
          • Feb 2007
          • 1122

Brukte Hyperion EOS 5i Speed Charger 5S14N før. Nå har jeg kjøpt Hyperion EOS 1210i, og er meget fornøyd. Sistnevnte lader trenger du nok ikke hvis du er helt sikker på at du aldri kommer til å kjøre mer enn 6S... Kjører også Hyperion LBA10Anet som balanserer - funker veldig bra.

Elefun har mange gode alternativer til ladere. Som du sikkert har skjønt er jeg fan av Hyperion. - De har meget gode og brukervennlige ladere.

Hvis du vil ha en enkel og god lader er Hyperion EOS0606i AD 6S 6A et godt valg. - Den har innbygd powersupply og balanserer som er kjekt hvis du ikke vil drasse på en lader, balanserer og et powersupply. Denne lader LiPo opp til 6S og kan kjøres på både 220V og 12V.

Link -> http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...kategoriID=235

Hvis du vil lade to batterier samtidig vil sikkert denne også fungere godt: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...kategoriID=235
          Satser du på Hyperion vil du ikke angre!

Noen av de beste batteriene du får til Rex 450 i dag er FlighPower EVO25 3S1P 2170mAh eller FP EVOlite 3S1P 2500mAh som "Finless" mener er de beste batteriene du får til 450'n i dag. De vil yte endel lengre flytid enn 2170'n, men ha litt mindre "punch" - og så veier de det samme da! "Finless" sier også at de er mer "konstant" gjennom hele flyturen enn 2170-pakken.

Mvh
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Mathias
            • Feb 2007
            • 1122

Originally posted by ronnynorge
            husker du hva det kom på i toll sånn ca?
            Det er ingen toll på RC-utstyr, da det går under kategorien "leketøy" i følge Tintin.

Frakt kommer på ca. Kr. 200 + 25% MVA i tillegg.
            Mathias

Comment

• ronnynorge
              • Jan 2008
              • 1231

takk

Originally posted by Mathias
              Brukte Hyperion EOS 5i Speed Charger 5S14N før. Nå har jeg kjøpt Hyperion EOS 1210i, og er meget fornøyd. Sistnevnte lader trenger du nok ikke hvis du er helt sikker på at du aldri kommer til å kjøre mer enn 6S... Kjører også Hyperion LBA10Anet som balanserer - funker veldig bra.

Elefun har mange gode alternativer til ladere. Som du sikkert har skjønt er jeg fan av Hyperion. - De har meget gode og brukervennlige ladere.

Hvis du vil ha en enkel og god lader er Hyperion EOS0606i AD 6S 6A et godt valg. - Den har innbygd powersupply og balanserer som er kjekt hvis du ikke vil drasse på en lader, balanserer og et powersupply. Denne lader LiPo opp til 6S og kan kjøres på både 220V og 12V.

Link -> http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...kategoriID=235

Hvis du vil lade to batterier samtidig vil sikkert denne også fungere godt: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...kategoriID=235
              Satser du på Hyperion vil du ikke angre!

Noen av de beste batteriene du får til Rex 450 i dag er FlighPower EVO25 3S1P 2170mAh eller FP EVOlite 3S1P 2500mAh som "Finless" mener er de beste batteriene du får til 450'n i dag. De vil yte endel lengre flytid enn 2170'n, men ha litt mindre "punch" - og så veier de det samme da! "Finless" sier også at de er mer "konstant" gjennom hele flyturen enn 2170-pakken.

Mvh
              takk for fine svar

jeg går nok for den første laderen.
              se om jeg finner batteri og der så handler jeg alt på en plass.
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

Comment

• Mademan
                • Apr 2007
                • 1086

Stemmer, ingen ekstra utgifter etter kjøp. Men jeg måtte ut med 150kr. i toll (for gyro og lader). siden de glemte å sette prisen som under 20 dollar. Men det var fra RC hover

Comment

• RCpro
                  Forhandler
                  • Dec 2005
                  • 293

SWALLOW AC/DC EQ fra Sj er også et bra og billig alternativ. Den har både 12V og 220V tilkobling.
                  Har innebygget ballanserer JST XH- connectors.
                  Emil Nilsen
                  www.rcpro.no

Comment

• Mathias
                    • Feb 2007
                    • 1122

takk for fine svar
                    Bare hyggelig!
                    se om jeg finner batteri og der så handler jeg alt på en plass.
                    Elefun har nok ikke FlighPower-batteri - da må du til Technoflight.

Mathias

Comment

• Mademan
                      • Apr 2007
                      • 1086

eller rchover.com
                      ganske mange kronene billigere...Men fint å støtte de norske nettbutikkene!

Comment

• sollie
                        • Jan 2008
                        • 176

Mulig lader er handlet innen nå,men jeg handlet en bantam bc6 hos T.Flight. Holder i lange baner for meg, har til nå bare en 1800 pakke og en 2100 pakke, den bruker noe sånt som ca 60 min. på balansert lading på 1800 pakka(1,5 amp) og en 75 minutter på 2100 pakka (1,9 amp) 220 og 12 v .

Den kan også:
                        Detailed Description
                        NEW!!! Dual Balance Board for Polyquest / Hyperion / E-tec / MaxAmps lipo batteries or any battery that uses the Polyquest battery tap. Allows 2 3S Li-Po or 3 2S Li-Po to be serial charged together. Requires Serial cable connected to main power leads for e-Station BC-6 charger. No additional cabling needed for e-Station PB-6 balancer.

Explore a wide range of Lithium LiPo, and LiFe Batteries for all your Lithium battery needs. Shop now for high-quality batteries and wiring accessories

Attached Files
                        Drammen rock city

Comment

• Mademan
                          • Apr 2007
                          • 1086

Er ikke dum den der...Bare å fly nå

Comment

Working...