Unconfigured Ad

Collapse

Problemer Belt-CP

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

Problemer Belt-CP

Hei!

Etter et lite møte med bakken for en stund tilbake, så har jeg byttet ut stort sett hele rotorhodet på Belt'n min. Jeg må dra elevator (høyre stikke) bakover for at belt'n skal lette, og så fort jeg beveger stikka fremover, så mister belt'n høyde.

Noen som har en viss peiling på hva som kan være galt???
    -= www.samundsen.net =-
  • RCpro
    Forhandler
    • Dec 2005
    • 293

Høres mest ut som om du gjort noe feil med linker til HR-blad slik at disse går feil vei.
    De skal ha positiv vridning (blåse nedover) når du skyver trottlestikka fra deg.
    Emil Nilsen
    www.rcpro.no

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

eller du har satt den feil vei i mottageren?
      Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Aerial
        • Sep 2007
        • 263

har satt på plass linkene akkurat slik som de sto før jeg demonterte, og mottakeren har jeg ikke rørt...

La merke til en ting i dag, jo mer throttle jeg gir, jo mer tipper belt'n fremover...
        la også merke til at elevator på kontrollen plutselig stod i normal og ikke rev, er plassert på rev igjen nå.

Testet litt på en madrass nå nettopp, dytter jeg elevator-stikka fremover, "retter" belt'n seg litt opp og letter, men drar jeg stikka mot meg, så blir belt'n presset ned i madrassen.
        -= www.samundsen.net =-

Comment

• Aerial
          • Sep 2007
          • 263

bilde av rotorhode m/linker?

Noen som kan ta close-ups av rotorhode m/linker, så får jeg sjekket om jeg faktisk har montert riktig eller ei...
          -= www.samundsen.net =-

Comment

• Mademan
            • Apr 2007
            • 1086

ta bilde og last opp, så får du svar ganske fort
            men hvis du gir gass skal den kun funke på en kanal..(gassen) ..hørtes mere ut som swashen ikke står rett på ahlv gass

Comment

• Aerial
              • Sep 2007
              • 263

bilder...

bilder ligger her: http://samundsen.net/helikopter/

store i størrelse, så burde være greit å se evt. feil...
              -= www.samundsen.net =-

Comment

• ar0ma
                • Dec 2007
                • 144

Du kan koble fra motor og kjør throttle opp og ned mens du ser på swash. Swashplata skal være paralell med ramma så lenge du bare kjører throttel. Hvis servoene ikke beveger seg likt, og skaper tilt i swashplata, kan det være at de har fått seg en støyt da du gikk i bakken. Ta da linken av servoen/e som er mistenkelig og vri på armen pent med fingrene i en fast og bestemt bevegelse. Hører du et lite klikk mens du vrir på armen, har du et eller flere tannhjul som er defekt. Ser du har en Hitec der. Spørs om de andre er verdt å reparere..
                Mvh
                Arthur Olaisen

Don't forget the Loctite, Bob

Comment

• roadrune
                  • Jul 2007
                  • 2292

Det ser ut for meg som om den Hitec'en er skiftet ut i forbindelse med krasjen din, vil tippe at den servoen er reversert i forhold til den gamle.

Ps. du bør ha like servoer på swash, ellers vil du nok få problem med hastighetsforskjell.

Edit: du bør også sjekke polariteten på servoen i mottageren, forskjellige merker har en tendens til å bytte om på ledningene..... rød=+ svart=-
                  Last edited by roadrune; 12-02-08, 09:34.
                  Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Aerial
                    • Sep 2007
                    • 263

Originally posted by roadrune
                    Det ser ut for meg som om den Hitec'en er skiftet ut i forbindelse med krasjen din, vil tippe at den servoen er reversert i forhold til den gamle.

Ps. du bør ha like servoer på swash, ellers vil du nok få problem med hastighetsforskjell.

Edit: du bør også sjekke polariteten på servoen i mottageren, forskjellige merker har en tendens til å bytte om på ledningene..... rød=+ svart=-
                    med andre ord så burde jeg kaste e-sky servoene og sette inn hitec rund baut...?
                    -= www.samundsen.net =-

Comment

• Mademan
                      • Apr 2007
                      • 1086

Stemmer det! de som følger med er ganske trege å ikke altfor sterke.

Comment

• Aerial
                        • Sep 2007
                        • 263

Originally posted by Mademan
                        Stemmer det! de som følger med er ganske trege å ikke altfor sterke.
                        holder det med hs55, eller burde jeg sette i noen som orker litt mer?
                        -= www.samundsen.net =-

Comment

• roadrune
                          • Jul 2007
                          • 2292

Originally posted by Aerial
                          med andre ord så burde jeg kaste e-sky servoene og sette inn hitec rund baut...?
                          Nja, i utgangspunktet ville jeg tro det, men de gamle KAN jo være greie nok.... bare de har samme hastighet så.
                          Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

Working...