Announcement

Collapse
No announcement yet.

bytte flybar case set.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bytte flybar case set.

    Hei!
    Jeg har nettopp fått kjøpt et Belt cp helikopter. Og må si jeg er svært fornøyd så langt! Jeg fikk en kollega til å trimme det, og da var det lett å få det opp i luften(etter en halvtimes nervøs skraping langs bakken)
    Men, jeg ble litt for overmodig nå på min 3'e tur, og det endte med at rotorbladet traff en hard snøklump. Noen pinner inne i flybar case set'en brakk tvers av, og rotorbladet gikk rett i halen(ble en liten bulk der).
    Iallefall, jeg har fått tak i reserve deler, men jeg får ikke ut den flybar case set biten. Det er noen metall-muttere som gjør jeg ikke får løftet den opp, og de vil ikke ut på noe vis heller.
    Er det noe som har noen gode tips?
    Fint om jeg får noe hjelp så jeg får fikset problemet til i morgen.

    Ellers et fantastisk bra kjøp dette helikopteret.

    Kjetil

  • #2
    det ordnet seg.

    ja, jeg fikk løsnet flybar case set likevel, det var forsåvidt bare å bruke et veldig lite skrujern og vippe den metall ringen ut.
    Alt er skrudd i sammen igjen nå, og jeg har også byttet rotorbladene med noen karbon blader.
    Helikopteret ser ut til å fungere greit, men det vibrerer en god del mer enn det gjorde før, spesielt i det jeg er i ferd med å throttle opp. når jeg kommer opp på en viss hastighet er det smooth igjen. Jeg fikk ikke flydd det noe særlig, bare løftet det 10 cm over bakken for å se om det mer eller mindre fungerte etter operasjonen.
    Men, noen som har tips på hva som kan være årsaken til vibrasjonen? Kan jeg har skrudd noe feil sammen? Da ville det vel ikke ha fungert i det hele tatt...

    Comment


    • #3
      Det kan vere bladene, noen blader vibrerer helt til de kommer opp til et bra turtall, eller det kan vere dårlig tracking?
      Go Lower! Lower.... To Low!

      Comment


      • #4
        ja, jeg skal ut og teste skikkelig i dag, så får vi se da. og ja, jeg byttet jo blader, så kan jo være det som er årsaken. jeg justerte også på flybar'en, og det er mulig at den ikke e rhelt symmetrisk lenger (paddles ikke i samme vinkel, og ikke like langt fra hverandre)

        Comment


        • #5
          Du burde virkerlig ha den lengden lik vertfall
          Og paddlene skal ligge likt med flybarcasen når du ser fra siden. (hvis du skjønner)
          Go Lower! Lower.... To Low!

          Comment


          • #6
            ja, lengden er lik, og de er symmetriske(såvidt jeg kan se).
            Jeg var ute og brukte et batteri nå, og det gikk greit. en del vibrasjon helt i starten, som gir seg så snart jeg har fått opp turtallet. gikk greit å hovre(eller skal vi si 30 sekunders hopp )
            Virker som jeg må gi mer throttle for å få løftet helikopteret nå, men det har vel noe med at jeg har nye blad, samt et relativt stort trenings understell.

            Ellers veldig artig dette her, min 4'e flytur dette. Tror nesten jeg må kjøpe et nytt batteri, evt. ny lader. Litt kjedelig å lade i 3 timer for 20 minutters morro.

            k.

            Comment


            • #7
              hoi og grattis med CP'n

              hvis du har vibrasjon må du sjekke halerotoren. hvis akslingen der er blitt bøyd vil du få vib.
              også må du sjekke trackingen på hovedrotoren. start maskina di, ikke ha høyt turtall men la den stå på bakken og kjør pitch til du nesten tar av. legg den ned på gulvet i vater med rotor, da ser du enten "en rett strekk" og begge bladene er i track, eller at du vil se at bladene ikke følger linjen. veldig fort gjort å sjekke og like fort gjort og justere.
              fikk for øret av en helimann som "vet litt mere" enn vanlige dødlige. litt positiv pitch på flybar paddlene ville kunne gi en mere stabilt CP. Vet ikke selv. har ikke prøvd.

              og kjetil.
              du må legge litt mere info i profilen din. hvor du bor og sånt.
              det kan være at du har noen i nærheten av deg som kanskje ønsker kontakt med deg og andre i sitt nærområde. Kan fort bli litt ensom hobby hvis du bare surrer alene
              Last edited by hubbabubba; 17-02-08, 13:59.

              Comment


              • #8
                Jeg har flight power(batt + lader og balancer) og lader mine 6 cellers på snaue 30min, flyr da ca 5min iddle

                Det blir mye lading, men er absolutt verdt det!
                Go Lower! Lower.... To Low!

                Comment


                • #9
                  Yep, skal skrive litt mer info i profilen. holder til i oslo.
                  Har kjørt enda et batterier til nå, og helikopteret oppfører seg helt ok det, men virker som jeg må bruker mer throttle for å løfte det opp. må ha throttle på 2/3 før det letter..vel, over halvparten iallefall. Kan det være de nye karbon blada som er årsaken til dette? I tillegg virker det som jeg får litt mindre flytid enn jeg hadde før. Men mulig jeg er blitt litt..tja, paranoid etter det første krasjet. Ser feil og problemer som kanskje var der før jeg krasja. Jeg fikk en 5 minutters sammenhengende hover, så rimelig fornøyd med det så langt.
                  30 minutters lading er ikke verst nei, jeg bruker minst 3 timer med den originale ladern.
                  Med det så får jeg kanskje 8-10 minutter i luften.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kjetilhj View Post
                    men virker som jeg må bruker mer throttle for å løfte det opp. må ha throttle på 2/3 før det letter..vel, over halvparten iallefall. Kan det være de nye karbon blada som er årsaken til dette?
                    siden du er ny med maskinen må jeg jo spørre. du vet at du kan endre pitch på PIT.TRIM, øverst høyreside på senderen? med den innvirker du på hvilket turtall du får take-off/hover.

                    Comment


                    • #11
                      vel, nei, jeg hadde ikke oppdaget de pitch justeringene som jeg kunnne gjøre på radioen. greit å slippe å skru så alt for mye på heli'et nå når jeg er såpass fersk.
                      Takk for tipset!

                      Forresten, det ser ut til at jeg har bøyd ett eller annet inne i rotor hodet, mellom de to hovedpladene, er det dette som heter feathering shaft eller spindle? Resultatet er at jeg kan vippe rundt hovedbladene, slik at de står på en liten vinkel nedover(ca 5 grader nedover per blad), eller liten vinkel oppover. Det går fint å fly, litt vibrasjon i starten, men ellers greit. Mulig dette har noe å si på løfte evnen til heli'et, jeg må gi sikkert 3/4 throttle for å hovre greit. Heliet kan i noen tilfeller falle litt ned(50 cm) for så å stige opp igjen, selv når jeg holder throttle helt stabilt. Jeg har bare flydd 6 batterier, så fortsatt litt usikker på hva som er normalt.
                      Jeg fikk høre av en kollega at det var noe uheldig å fly rundt med bøyd feathering shaft siden jeg kan få plutselige tracking problemer, iallefall hvis jeg gjøre noe mer enn å bare hovre.
                      Hvordan går jeg frem for å bytte den saken inne i der, og hvilke deler trenger jeg i såfall?

                      Comment

                      Working...
                      X