Unconfigured Ad

Collapse

5.5 mm Nut Driver for å fjerne feathering shaft til belt cp.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetilhj
    • Feb 2008
    • 24

5.5 mm Nut Driver for å fjerne feathering shaft til belt cp.

Noen som vet hvordan jeg kan få tak i et par sånne for å fjerne feathering shaft til en Belt CP. Det viste seg at den var litt bøyd etter et krasj jeg hadde :P.
    jeg kjøpte to stk på smallsize.no, men de er litt for tykke, og det er ikke mulig å få ut de mutterene med dem. Noen som har forslag til hvordan jeg kan få ut feathering shaft'en? Nødlasningen vil bli å sage av bladfestet så jeg kommer til, men jeg vil nødig betale ekstra x hundre kroner for dette..
    noen forslag?
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Har du tilgang på dreiebenk, så er det fort gjort å ta av litt på trekkerne, hvis ikke, kan du slipe/file de ned til de passer....

Hvis du kapper bladholderne, så får du den av, men hvordan har du tenkt å montere den igjen
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• RCpro
      Forhandler
      • Dec 2005
      • 293

Har på lager noen som jeg tror passer.
      Emil Nilsen
      www.rcpro.no

Comment

• hubbabubba
        • Nov 2007
        • 51

Originally posted by kjetilhj
        Noen som vet hvordan jeg kan få tak i et par sånne for å fjerne feathering shaft til en Belt CP. Det viste seg at den var litt bøyd etter et krasj jeg hadde :P.
        jeg kjøpte to stk på smallsize.no, men de er litt for tykke, og det er ikke mulig å få ut de mutterene med dem. Noen som har forslag til hvordan jeg kan få ut feathering shaft'en? Nødlasningen vil bli å sage av bladfestet så jeg kommer til, men jeg vil nødig betale ekstra x hundre kroner for dette..
        noen forslag?
        tja dreiebenken er jo et alt. men mye knøl da.
        stikk innom BAUHAUS på Liertoppen.
        De har 5.5 som passer.
        tror jeg gav 50.- for min

Comment

• kjetilhj
          • Feb 2008
          • 24

heh, ja jeg hadde jo tenkt til å kjøpe nye bladholdere(eller hva de heter) også da, hvis jeg måtte kappe dem av. men..tror jeg går for filen nå først, så får vi se hvordan det går. Liertoppen blir litt langt unna, og jeg har ikke bil,så litt pes.
          Og jeg så ikke det verktøyet på rcpro.no heller, det hadde jo vært greit.
          Så ja, det blir en fil for nå, da kan jeg iallefall få det fikset i løpet av dagen. Helg og fint vær, så da må det jo fly(hovres) litt. heh Takker så meget for alle gode tips.

Comment

• hubbabubba
            • Nov 2007
            • 51

før du sager og filer skal du prøve med to snå nebbtenger, har bare en 5.5mm og bruker nebbtang på motsatt side. går bra det.

Comment

• kjetilhj
              • Feb 2008
              • 24

det løste seg, fikk en kamerat med dreie benk til å fjerne et par millimeter fra de nutdriverne jeg hadde. da sparte jeg 2 timer med filing. hehe.
              enkel sak å fjerne feathering shaft'en da. får håpe jeg satt alle de smådelene riktig tilbake igjen. men tror det gikk greit. da skal vi ut å prøvefly igjen med rette blader. håper det vibrerer mindre nå da. morro dette men litt skruing blir det jo.

Comment

Working...