Unconfigured Ad

Collapse

Brukket Main Blade Housing - Belt CP :/

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetilhj
    • Feb 2008
    • 24

Brukket Main Blade Housing - Belt CP :/

Ja, da ble jeg litt for overmodig, og tok noen litt for raske "sveip" med Belt'en, det gikk fint i et minutt eller to, men så slapp jeg det for hardt ned fra 3 meter, og det endte i at Main Blade Housing brakk rett av, i tillegg til at jeg bendet en av de metall sylinderene til pitch control...og antagelig også feathering shaft'en..huff.
    Er det noen som har noen tips på hva jeg bør passe på når jeg skal reparere dette. Jeg har byttet feathering shaft før, så vet at jeg bør merke meg rekkefølgen på de smådelene inni der, men er det noe ellers?

Ergelig dette, batteri nr 15 endte i et stygt krasj ja..

Det fine er heldigvis at delene er ganske billige.

k.
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

Originally posted by kjetilhj
    Ja, da ble jeg litt for overmodig, og tok noen litt for raske "sveip" med Belt'en, det gikk fint i et minutt eller to, men så slapp jeg det for hardt ned fra 3 meter, og det endte i at Main Blade Housing brakk rett av, i tillegg til at jeg bendet en av de metall sylinderene til pitch control...og antagelig også feathering shaft'en..huff.
    Er det noen som har noen tips på hva jeg bør passe på når jeg skal reparere dette. Jeg har byttet feathering shaft før, så vet at jeg bør merke meg rekkefølgen på de smådelene inni der, men er det noe ellers?

Ergelig dette, batteri nr 15 endte i et stygt krasj ja..

Det fine er heldigvis at delene er ganske billige.

k.
    bare å notere ned hva som skal sitte hvor mens du demonterer, da er det lettere å montere igjen senere... evt. ta bilder?
    -= www.samundsen.net =-

Comment

• Holger
      • Feb 2006
      • 734

Hvis det er noen trøst for deg.....

Det finnes to typer piloter, de som har krasjet og de som skal krasje! (noenlunde rett sitat fra en signatur her inne)

Ang rep....følg tegningen/manualen og vær nøye!

Link til manual her i fall du ikke har: http://www.heliguy.com/i/Belt%20CP%20manual.pdf
      Anders Bruneberg
      Raufoss

Comment

Working...