Unconfigured Ad

Collapse

Belt-CP i hus, men mange spørsmål...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DagTerje
    • Feb 2008
    • 9

Belt-CP i hus, men mange spørsmål...

Da var helikopteret i hus etter 3 uker fast i tollen i danmark..

Lurer litt på hva som er normalt å kjøre med når det kommer til Radioen?
    Kan jo være litt greit å ha det samme på både simulatoren og helikopteret.
    Hva er normalt å ha på høyre hånd og hva er normalt på venstre?

Siden jeg kjøpte ett RTF, var det jo egentli bare å ladde batteriet og skru fast "hovedrotoren", men hvor hardt skal jeg skru den fast?

Prøvde meg på å sette batteriet i helikopteret, og siden jeg var inne i hus fikk jeg min kjære til å holde det fast.
    Da jeg selvfølgelig va så "uheldig" å ga gass skjedde det ingenting.. (f..?!.*) Kunne blitt litt morro.

Men hva er grunn til at alt annet fungerte, men rotoren gikk ikke rundt?

Da jeg er helt ny i game trenger jeg all info jeg kan få, og da det bare brukes faguttrykk i dette forumet lurer jeg på om det finnes en ordbok for alle disse ordene som har med helikoter og gjøre.

Sikkert mange dumme spørsmål, og det kommer flere.. men som sagt.. Ny i gamet..
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

hehe
    Velkommen og grattis med nytt heli

Sjekkliste:

Gass og sideror (piruetter) på venstre (gass oppover og nedover)
    Forover, bakover og sidelengs (lene seg til siden) er på høyre.
    Det kalles "Mode 2"

1. Plugg ut motor, gi 50% gass og se at swash plata (den de 3 servoene er koblet til) er DØNN RETT. skal ikek tippe noen vei.
    2. Bladene skal sitte så hardt at de ikke klapper sammen hvis du holder heliet etter halen, men klapper sammen når du gir et lite dump. (sånn ca)

3. Men hva er grunn til at alt annet fungerte, men rotoren gikk ikke rundt?
    Plugget i motoren? throttel hold? Throttel curve på flat 0 ?

4. Se over heliet, så du ser ossen ting sitter, Sjekk alle skruer og

Throttel curve: Det er 5 punkt som anngir hvor mye gass du har på de punktene på stikka i %. (f eks punkt = midten på stikka. er den på 50% får du 50% gass på halv stikke.)

Pitch curve: Bestemmer vinklingen på bladene over 5 punkt.
    Throttel hold: Når du slår over denne bryteren vil du kun styre pitchen på bladene ikke motoren. Brukes ofte som "kill switch" slår av motoren.

De 2 over er ofte slik:
    0-25-50-75-100
    Last edited by Mademan; 13-03-08, 13:22.
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Aerial
      • Sep 2007
      • 263

belt CP starter ikke hvis radioen er i "3d-modus" ved oppstart av heli... er en bryter som skrur av/på collective pitch...
      -= www.samundsen.net =-

Comment

• kjetilhj
        • Feb 2008
        • 24

gratulerer med belt'en. veldig morsomt heli Er fortsatt på hovre+ stadiet, men morsomt likevel. Og ja, set "Idle up" så den peker nedover, da vil det nok fungere bra.

Comment

Working...