Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krasj..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Krasj..!

    leste manualen, laddet batteriene, strammet noen skruer og var ready to fly..
    Historien med mitt helikopter i lufta varte ca 12 sek MAX.

    Prøvde meg på litt "rolig" hoovering (disse 12 sek ink.) På det siste hoovringsforsøket landet jeg litt forkjært og tok heliet opp og så at halerotoren var litt skadet. ingenting var knekt så jeg rettet det opp og var klar igjen..

    Følte at jeg var klar å skulle nå fly virkelig høyt.
    Men da jeg skulle ta av, (selvfølgelig på den benken der jeg satt å rettet halerotoren) gikk det galt.. helikopteret tok rett å slett "fyr".

    Helikopteret gikk i lufta med en slags overrotasjon, jeg prøvde å rette det opp etter beste evne (har jo tross alt prøvd simulatoren ett par min, hvertfall lastet den inn på maskin)
    Det fungerte ikke som det har gjort på Pcn og jeg fant så ut at jeg skulle prøve meg på en slags "kontorlert nødlanding".

    Har jo hørt at kontrolerte nødlandinger skal være mulig, ikke denne gang. De siste sekundene av dette helikopterets liv er som den politiske karrieren til Martin Schanke. "Ut å fyl høyt, land med et brak.."

    Knakk utallige deler, rotor og et batteri som fortsatt sitter fast i helikopteret..!?
    Måtte jo selvfølgelig skru løst (les. Rive løst) noen deler, men da jeg kjøpte x-anntall reservedeler var det vell ok.
    Problemet er jo bare at jeg aldri har skrudd på et helikopter før, og det var en del som var knekt som jeg ikke får fra de/den andre delen.

    Det dreier seg om en Flybar case (EK1051 som sitter fast i en dings som har noen kulelager rundt seg.. vanskelig å forklare men spørsmålet er egentli hvordan for jeg de jævla små kulelagrene løs??

    Happy flying
    Dag Terje

    PS: se youtube,

  • #2
    tipper det bare er å vippe de pent og forsiktig ut.. det er det jeg har vært borti på de helikoptrene jeg har skrudd på.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

    Comment


    • #3
      Originally posted by DagTerje View Post
      leste manualen, laddet batteriene, strammet noen skruer og var ready to fly..
      Historien med mitt helikopter i lufta varte ca 12 sek MAX.

      Prøvde meg på litt "rolig" hoovering (disse 12 sek ink.) På det siste hoovringsforsøket landet jeg litt forkjært og tok heliet opp og så at halerotoren var litt skadet. ingenting var knekt så jeg rettet det opp og var klar igjen..

      Følte at jeg var klar å skulle nå fly virkelig høyt.
      Etter 12 sek. med hovring følte du at du var klar til å begynne å fly? Javel...
      Erlend Moen
      Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

      Comment


      • #4
        Shait, den var det snurr i. Har hatt det på samme måte, da var det beltet som ikke var stramt nok, eller det var belte drevet som hadde sprekt og gjorde at halen gikk på halv 'hastighet'

        Flybaren skal bare være å vippe ut, jeg bruker den lille skrutrekkeren til å vippe ut kulelagerene.

        En liten snutt av min belt cp:

        Drammen rock city

        Comment


        • #5
          Takk sollie for gode svar og fin video skal hjem å skru også får vi se om det er mulig å få til slik flyging (unnskyld, hoovring heter det..) som du holder på med

          Var vell aldri klar for å fly etter 12 sek, men var klar for mer hoovring.. sånn..!

          Comment


          • #6
            Tips som sikkert de fleste er enige i, tren ettpar timer med hovring på pc`en før det settes ut i live.

            Comment


            • #7
              Originally posted by sollie View Post

              En liten snutt av min belt cp:

              skal si du har begynt å få det til ja
              er bare opptatt med jobb jeg nå så har ikke blitt mye flyving på meg gitt. Men tenkte jeg skulle spørre.
              Har du fått til HH-gyroen din nå eller?
              er på trappene til ny ladder og greier, bare jeg får tid

              Comment


              • #8
                Originally posted by hubbabubba View Post
                skal si du har begynt å få det til ja
                er bare opptatt med jobb jeg nå så har ikke blitt mye flyving på meg gitt. Men tenkte jeg skulle spørre.
                Har du fått til HH-gyroen din nå eller?
                er på trappene til ny ladder og greier, bare jeg får tid
                Ikke for å kapre denne tråden, men joa, det går nå greit , gyroen er en 401 om dagen a gitt, kom over en billig på rcmarked, måtte ha den.hehe. Bare smelt den inn , ikke noen justering ennå, så halen vandrer bitte litt ennå, men merker forskjell. Kjøpte t rex canopy også, litt bedre plass til batteri der kan man si.Neste blir å bytte gummiforingene som holde
                F. shaften på plass, kjøpte rex foringer, håper de er en smule stivere en e-sky sine, har så mye 'slærk' i bladene synes jeg .
                se her:
                To much play in feathering shaft - RCU Forums
                Drammen rock city

                Comment


                • #9
                  knall. du får gi tilbakemld. så vi hører hvordan dette går.
                  må vel ty til deg hvis det blir no flyving til sommern

                  Comment

                  Working...
                  X