leste manualen, laddet batteriene, strammet noen skruer og var ready to fly..
Historien med mitt helikopter i lufta varte ca 12 sek MAX.
Prøvde meg på litt "rolig" hoovering (disse 12 sek ink.) På det siste hoovringsforsøket landet jeg litt forkjært og tok heliet opp og så at halerotoren var litt skadet. ingenting var knekt så jeg rettet det opp og var klar igjen..
Følte at jeg var klar å skulle nå fly virkelig høyt.
Men da jeg skulle ta av, (selvfølgelig på den benken der jeg satt å rettet halerotoren) gikk det galt.. helikopteret tok rett å slett "fyr".
Helikopteret gikk i lufta med en slags overrotasjon, jeg prøvde å rette det opp etter beste evne (har jo tross alt prøvd simulatoren ett par min, hvertfall lastet den inn på maskin)
Det fungerte ikke som det har gjort på Pcn og jeg fant så ut at jeg skulle prøve meg på en slags "kontorlert nødlanding".
Har jo hørt at kontrolerte nødlandinger skal være mulig, ikke denne gang. De siste sekundene av dette helikopterets liv er som den politiske karrieren til Martin Schanke. "Ut å fyl høyt, land med et brak.."
Knakk utallige deler, rotor og et batteri som fortsatt sitter fast i helikopteret..!?
Måtte jo selvfølgelig skru løst (les. Rive løst) noen deler, men da jeg kjøpte x-anntall reservedeler var det vell ok.
Problemet er jo bare at jeg aldri har skrudd på et helikopter før, og det var en del som var knekt som jeg ikke får fra de/den andre delen.
Det dreier seg om en Flybar case (EK1051 som sitter fast i en dings som har noen kulelager rundt seg.. vanskelig å forklare men spørsmålet er egentli hvordan for jeg de jævla små kulelagrene løs??
Happy flying
Dag Terje
PS: se youtube,
Historien med mitt helikopter i lufta varte ca 12 sek MAX.
Prøvde meg på litt "rolig" hoovering (disse 12 sek ink.) På det siste hoovringsforsøket landet jeg litt forkjært og tok heliet opp og så at halerotoren var litt skadet. ingenting var knekt så jeg rettet det opp og var klar igjen..
Følte at jeg var klar å skulle nå fly virkelig høyt.
Men da jeg skulle ta av, (selvfølgelig på den benken der jeg satt å rettet halerotoren) gikk det galt.. helikopteret tok rett å slett "fyr".
Helikopteret gikk i lufta med en slags overrotasjon, jeg prøvde å rette det opp etter beste evne (har jo tross alt prøvd simulatoren ett par min, hvertfall lastet den inn på maskin)
Det fungerte ikke som det har gjort på Pcn og jeg fant så ut at jeg skulle prøve meg på en slags "kontorlert nødlanding".
Har jo hørt at kontrolerte nødlandinger skal være mulig, ikke denne gang. De siste sekundene av dette helikopterets liv er som den politiske karrieren til Martin Schanke. "Ut å fyl høyt, land med et brak.."
Knakk utallige deler, rotor og et batteri som fortsatt sitter fast i helikopteret..!?
Måtte jo selvfølgelig skru løst (les. Rive løst) noen deler, men da jeg kjøpte x-anntall reservedeler var det vell ok.
Problemet er jo bare at jeg aldri har skrudd på et helikopter før, og det var en del som var knekt som jeg ikke får fra de/den andre delen.
Det dreier seg om en Flybar case (EK1051 som sitter fast i en dings som har noen kulelager rundt seg.. vanskelig å forklare men spørsmålet er egentli hvordan for jeg de jævla små kulelagrene løs??
Happy flying
Dag Terje
PS: se youtube,
Comment