Unconfigured Ad

Collapse

Brytere på sendern?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janbanan
    • Feb 2008
    • 109

Brytere på sendern?

Hei! Har et Belt CP. Har standard E_sky 6 kanals radio som følger med. Lurer litt på hva bryterne på senderen egentlig brukes til (bruksanvisningen er elendig). For ordens skyld så flyr jeg med alle knotter vendt fra stikkene (har hørt at det skal man gjøre). På venstre side er det en knott som hvor det står "Gyro.sw". Hva gjør den og hva bruker man den til? (noe med gyroen har jeg skjønt). På venstre side er det også en bryter der det står "IDLE UP". Hva gjør den og når bruker man den. Det eneste jeg har skjønt er den skruknotten på venstre side (HOV.PIT) som justerer pitch. På høyre side er det en knott der det står "PIT.TRIM". Hva gjør den og hva bruker man den til?
    .....vel, et sted skal man begynne
    Last edited by Janbanan; 24-03-08, 18:06. Reason: skrivefeil
    Align 500 ESP
    CopterX 450 AE x2
    Esky Belt-CP x2
    Walkera DF 004
    Futaba 6EX 2,4
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

gyro sw. funker kun hvis du har HH-gyro, noe som ikke er standard på RTF belt'n...
    Idle Up bruker du den dagen du er 110% sikker på deg selv og har full kontroll på helikopteret, brukes hvis du skal fly "3d" (inverted etc.)
    -= www.samundsen.net =-

Comment

• Lars Andrè
      • Aug 2007
      • 139

Den høyre trimmen ved siden av knotten kan man justere pitchen på heliet. Alltså der kan man justere turtallet. Den trimmen til venstre justerer man pitchen i idle up
      fly:
      - Endelig var min første fuel trainer Bestillt! SkyRaider MachII.
      - MiniMag: Motor:TowerPro 2409 (Bruker flottører på denne traineren)

Radioer:
      2 To-kannals bilradioer
      2 E-Sky 6-ch
      Og en Pico Line 4ch fra Multiplex

Adressen til hjemmesida mi er: http://home.no.net/flyingla

Comment

• kjetilhj
        • Feb 2008
        • 24

du burde tape'e fast den idle up switch'en intill du faktisk har bruk for den. Jeg kom i skade for å komme borti den og flippe den midt i mellom et batteri skifte, skjønner ikke hvordan, men det skjedde iallefall.
        Resultatet ble at motoren plutselig gikk i fullt turtall, og jeg fikk strippet av en del tenner på maingear'et. Kjip reparasjon i vente. Kunna ha gått verre egentlig dersom maingear'et ikke hadde strippet av, ikke noe morro å få en smekk av karbon blader som roterer i full speed. heh heh. Så vær obs på den brytern der.

Comment

• Janbanan
          • Feb 2008
          • 109

Har gjort den tabben...

Skulle bare finne ut hva den knappen var til. Heliet stod på bakken klart til å fly, og jeg prøvde Idle up knappen for å se hva som skjedde. Plutselig var det full fres på bladene. Skal hilse og si at jeg FORT fikk slått idle up tilbake. Var nok ikke bra for plastdrevet at den plutselig gikk for full guffe, men den flyr da ennå. Venter med å skifte det til jeg evt. må. Følger rådet om å teipe den fast. Ellers takk for svar, ble litt klokere
          Align 500 ESP
          CopterX 450 AE x2
          Esky Belt-CP x2
          Walkera DF 004
          Futaba 6EX 2,4

Comment

• Atle
            • Jul 2007
            • 285

Den knappen gjør at motoren går på fullt turtall nesten hele tiden. Pitchen på bladene er null når du har stikka i midt-stilling, slik at om du tar stikka nedover, har du negativ pitch, og positiv oppover. Du kan altså fly oppned når stikka er nedover. Noe jeg ikke har fått prøvd enda. Ikke med hensikt i alle fall
            Atle Østereng
            Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
            Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
            Spektrum DX7
            GY401 m/S9257
            3 x HS-65MG

Comment

Working...