Unconfigured Ad

Collapse

Ny i hobbyen, kjøp av heli

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aceman
    • Apr 2007
    • 168

Mulig jeg kaster litt stein i glasshus her men jeg gikk fra elektro til fuel fordi jeg syns det er mer seriøst på en måte. Dvs at jeg forbereder meg mye mere før hver flyging, får sjekket alt etter hver flyging pluss ikke minst; man må dra til en field eller et mere avsidesliggende sted for å fly pga. støy. Dette fører til at det er helt uaktuelt for meg å prøve helikopteret på gata eller den lille gårdsplassen vår i boligfeltet. Terskelen for "bare å prøve litt" blir litt høyere og jeg mener dette gir økt sikkerhet. Man har mere respekt for noe som bråker! Med mitt elektroheli (Lipoly) så stimlet det til folk (og ikke minst barn...) så fort jeg sto i krysset. Jeg skulle seff ikke ha gjort det men jeg skulle jo bare teste litt...

Seff er det enklere med batteri men man har også risikoen med batteriene, skal ikke tulle med dem heller... Skal man ha skikkelige batterier for å få flydd litt samt en ordentlig lader så koster det skjorta de også.
    T-REX 600E
    Thunder Tiger MiniTitan
    HK-450
    En kul Crawler
    Hitec Aurora 9

Comment

• Hanzo
      • Nov 2005
      • 845

Korrekt adresse skal være http://www.hakkipannen.no/

Kom inn der for 4 sekund siden

Jeg sverger fult og helt til elektro, mye mer tid på flygning og mindre tid på mekking og dilling med motor. Ladetid er ikke noe stort problem, lader på kvelden når jeg kommer hjem, eller tar med meg en egen koffert jeg har laget og lader mens jeg sitter på jobben. Null søl og graps, og jeg kan bruke hele tiden ute til å fly istedefor å dille med motor som dauer, søler, teste plugger, reise hjem fordi gløderen var tom for strøm eller pumpa slutta å fungere.

Comment

• Mademan
        • Apr 2007
        • 1086

Originally posted by Hanzo

Jeg sverger fult og helt til elektro, mye mer tid på flygning og mindre tid på mekking og dilling med motor. Ladetid er ikke noe stort problem, lader på kvelden når jeg kommer hjem, eller tar med meg en egen koffert jeg har laget og lader mens jeg sitter på jobben. Null søl og graps, og jeg kan bruke hele tiden ute til å fly istedefor å dille med motor som dauer, søler, teste plugger, reise hjem fordi gløderen var tom for strøm eller pumpa slutta å fungere.
        Det er nok lenge siden man slet med sånne ting. I dag er det minimalt søl, motoren starter fint. Kanskje litt vansklig å justere motor om vintern, men det fisker man med en carb smart.

Og man kan dra å fly noen timer å slippe å tenke på batteriene
        Men vi skal ikke diskutere dette nå. Da slenger folk seg på og støtter det de har
        Det kommer HELT ann p hva man foretrekker.
        Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• KTL!
          • Sep 2003
          • 295

Originally posted by odd@4000stavanger.com
          Skal kjøpe meg heli tenkte jeg. Har fått tilbud på følgede (nytt)

Align 600pro pakke fra elefun
          9252 servoer
          401 gyro
          JR2720 radio
          50 hyper motor

Starter osv.

Er dette noe å satse på?

Jeg har full forståelse for at dette ikke kan sammenlignes med min lama-v3 (som jeg har 110% kontroll på) og har tenkt å få hjelp hos min lokale RC klubb.
          Det ser ut som veldig bra utstyr
          Ja, alt skal være med i pakken. Eneste jeg skal mangle er evt verktøy og batteri til starteren
          ett tips ang batteri(er) til starteren er og kjøpe 2 7.2v batterier og montere de under starteren..så slipper du og drasse med deg ett stort og tungt 12v batteri

Hvaslags fuel helikopter og motor er det du har hatt så mye problemer med? og hvordan greier du og få mer flytid med en elektromodell?
          når jeg hadde en trex600cf så fikk jeg under 4 min på ett flightpower 6s4900mah med Stratusen min får jeg 8-9min og det er en 90size..
          jeg kjenner meg ikke igjen på noen av de problemene du nevner :\
          elektro er greit nok i tillegg til en fuelmodell

Comment

• amundrg
            • Jun 2006
            • 355

Skal kjøpe meg heli tenkte jeg. Har fått tilbud på følgede (nytt)

Align 600pro pakke fra elefun
            9252 servoer
            401 gyro
            JR2720 radio
            50 hyper motor

Starter osv.

Er dette noe å satse på?

Jeg har full forståelse for at dette ikke kan sammenlignes med min lama-v3 (som jeg har 110% kontroll på) og har tenkt å få hjelp hos min lokale RC klubb.
            Vil anbefale deg å bytte ut radioen med en Spektrum DX7.
            Ser ut som den er billigere en den du har satt opp og mye bedre radio når den sender på 2,4GHz.
            Nevne noen fordeler: Du slipper å tenke på frekvens klype, Har aldri opplevd forstyrrelser,Grei pris på ekstra mottagere,Raskere overføring av signaler mellom radio og helikopter, Små antenner.
            Amund Gårdhammer
            www.ringerikemfk.com

Comment

• Hanzo
              • Nov 2005
              • 845

Originally posted by KTL!
              Hvaslags fuel helikopter og motor er det du har hatt så mye problemer med? og hvordan greier du og få mer flytid med en elektromodell?
              når jeg hadde en trex600cf så fikk jeg under 4 min på ett flightpower 6s4900mah med Stratusen min får jeg 8-9min og det er en 90size..
              jeg kjenner meg ikke igjen på noen av de problemene du nevner :\
              elektro er greit nok i tillegg til en fuelmodell
              Nexus30 med noe OS greier som aldri funka, gikk lei av hele hobbyen tilslutt og tok det opp igjen for noen år siden når elektro var et realt alternativ.

Når det gjelder flytid og batteri husker jeg en kommentar fra en som flyr 600E og 600N på helifreak.com, før de andre hadde rukket å fått start på sine nitroheli hadde han alt tatt en 2-3 pakker på sitt elektro.

Har sett flere som har reist hjem igjen fordi starter eller gløder mangler batteri

Jeg flyr en 5 minutt på 600, og med nye Maxamp pakker til 500 skal jeg klare 7 minutt. Du har begrenset tid på en batteripakke, men så kan du ha med deg så mye batteri du orker da. Jeg har 4 batteri til 600, 4 til 500 og 3-4 til 450. Da har du for et par timer i lufta, og om du deler stripa med andre kommer jeg ofte hjem med ubrukte pakker fordi et ikke ble tid. Opplever ingen begrensinger med flytid selv om jeg flyr elektro. 90 size på elektro begynner dog å bli kostpart

Beklager avsporing her, skal ikke ta debaten noe videre herfra.

Comment

• Mademan
                • Apr 2007
                • 1086

Smak å behag

Men jeg er imponert hvis du har igjen en pakke til 600 og grier å dra(spesielt hvis det er vart og godt!), det hadde nok ikke jeg greid
                Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• Hanzo
                  • Nov 2005
                  • 845

Originally posted by Mademan
                  Smak å behag

Men jeg er imponert hvis du har igjen en pakke til 600 og grier å dra(spesielt hvis det er vart og godt!), det hadde nok ikke jeg greid
                  Tja, når sola går ned klokken 19:00 har man ikke så mye valg, blir flott nå når vi stiller klokka tilbake 1 time, mer flytid da

Comment

• Aerial
                    • Sep 2007
                    • 263

Tja, når sola går ned klokken 19:00 har man ikke så mye valg, blir flott nå når vi stiller klokka tilbake 1 time, mer flytid da

ehh.. fram mener du vel?
                    -= www.samundsen.net =-

Comment

Working...