Mulig jeg kaster litt stein i glasshus her men jeg gikk fra elektro til fuel fordi jeg syns det er mer seriøst på en måte. Dvs at jeg forbereder meg mye mere før hver flyging, får sjekket alt etter hver flyging pluss ikke minst; man må dra til en field eller et mere avsidesliggende sted for å fly pga. støy. Dette fører til at det er helt uaktuelt for meg å prøve helikopteret på gata eller den lille gårdsplassen vår i boligfeltet. Terskelen for "bare å prøve litt" blir litt høyere og jeg mener dette gir økt sikkerhet. Man har mere respekt for noe som bråker! Med mitt elektroheli (Lipoly) så stimlet det til folk (og ikke minst barn...) så fort jeg sto i krysset. Jeg skulle seff ikke ha gjort det men jeg skulle jo bare teste litt...
Seff er det enklere med batteri men man har også risikoen med batteriene, skal ikke tulle med dem heller... Skal man ha skikkelige batterier for å få flydd litt samt en ordentlig lader så koster det skjorta de også.
Seff er det enklere med batteri men man har også risikoen med batteriene, skal ikke tulle med dem heller... Skal man ha skikkelige batterier for å få flydd litt samt en ordentlig lader så koster det skjorta de også.
Comment