Unconfigured Ad

Collapse

belt - halen "glipper"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetilhj
    • Feb 2008
    • 24

belt - halen "glipper"

hepp. har fått et nytt lite problem. hehe, det er alltid noe..heh.

Av og til slå "glipper" halen og den slår ut til høyre, mellom 10 og 30 grader. Er litt random når det skjer egentlig...kanskje i snitt en gang hver 20 sec eller så...er litt småskummelt å fly med den når halen slår ut på den måten.

Jeg skiftet nettopp maingear, pga en idle up strippet en 10-20 tenner fra giret. er det mulig noe har skjedd her?
    I tillegg har jeg ikke smurt eller oljet beltet..er dette noe jeg må gjøre..mener å ha lest det et sted.
    Tenkte det kanskje kunne være fordi beltet er litt for slakt, i såfall hvordan går jeg frem for å stramme beltet?

Ellers er belten ganske så stabil, er kommet over vanlig hover stadium nå..så jeg er på side in hover samt litt side til side flyving samtidig som jeg snur belten i riktig retning. veldig morro må jeg si

Men..noen som har noen tips på hva som kan være galt med halen?

k.
  • sollie
    • Jan 2008
    • 176

om det er en belt cp du har så sjekk det lille drevet som driver selve beltet, det hadde sprekt for meg og det gjorde at hele kopteret plutslig bare snurret rundt,siden drevet glapp
    på stangen det er festet på. Begynte smått med noen kneppe lyder som jeg ikke fant ut av, og plutselig...For å stramme det løsnet jeg de fire skruene som golder bommen til kroppen og lirket hele stasen litt bakover, ikke mye. Og en liten dæsj med wd40 bak ved belte strammeren er fint..
    Drammen rock city

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Ikke at jeg flyr heli, men

Hvis du vil stramme beltet, så tror jeg du ganske enkelt løsner boomen, og lirker den en liten kvart mm eller mindre ut fra kroppen, så burde den bli strammere. Hvis yawservoen sitter i kroppen, så må du selvsagt justere den på nytt.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

Working...