Unconfigured Ad

Collapse

Batterier - flytid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • satyra
    • Jan 2008
    • 96

Batterier - flytid

Woohoo!

Da har jeg flydd min t-rex 450 for andre gang, totalt sett seks batterier! Utrolig nok er helikopteret fortsatt helt og jeg føler at jeg er forbi den verste sjelvingen i beina.

I det jeg senere har funnet ut at er uvitenhet har jeg kjøpt totalt tre av de batteriene som følger med t-rex v2 kitene (alignbatt). Det virker som de ikke gir noe særlig mer enn seks-sju minutter flytid, stemmer det? Hva kan jeg i såfall gjøre for å få mer flytid? Kommer til å ruinere meg på batterier for tre fulladede går uforholdsmessig fort unna.

Lader med eos5 lader og balanserer så jeg tror ladingen skal være ok.
    2 * T-rex 450
    1 * T-rex 500
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Om du vil ha mange turer ut av dem så er det vel ingen som gir noe vesentlig mer.
    KongPower/AirThunder pakkene tåler litt lavere utlading enn tradisjonelle lipo pakker, men det gir ikke mye ekstra flytid for vi snakker om så lav spenning at kraften begynner å avta...

Comment

• satyra
      • Jan 2008
      • 96

OK, hva er det folk flest gjør, har de 10-15 batterier eller lader man i felt?
      2 * T-rex 450
      1 * T-rex 500

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Man skravler så mye mens andre flyr at 4 pakker holder

Comment

• ar0ma
          • Dec 2007
          • 144

Leste i et helikopter og fly-blad at å smøre beltet til halen kunne gi opp til 1 min. ekstra flytid, jippi.
          Mvh
          Arthur Olaisen

Don't forget the Loctite, Bob

Comment

• LarsO
            • Dec 2007
            • 1273

Jeg har kun 4 batt. til min mini titan og syns dette er alt for lite, må minst ha fire til

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Originally posted by satyra
              OK, hva er det folk flest gjør, har de 10-15 batterier eller lader man i felt?
              Kjøper 600 nitro, og driter i hele 450'en
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Mademan
                • Apr 2007
                • 1086

Originally posted by roadrune
                Kjøper 600 nitro, og driter i hele 450'en

Slenger meg på den!
                Neida, men innen du har flydd 4 (5 hvis du setter det 1. til lading med en gang) så blir vertfall jeg sliten etter flyvingen.
                Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• satyra
                  • Jan 2008
                  • 96

Nå dreier min "flyging" seg foreløpig stort sett om hovring og sakte forward flight (og tildels eksrem skrekk for å mose det jeg har mekket på i laaang tid) foreløpig. Var som sagt ute å fløy i stad og da kunne jeg gjerne holdt på dobbelt så lenge. Har bestilt meg noen av de evolite-batteriene som ble anbefalt i annen tråd så da har jeg i alle fall en del flere å gå på!

Større og dyrere heli tror jeg ikke er tingen helt ennå :P
                  2 * T-rex 450
                  1 * T-rex 500

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Originally posted by satyra
                    Nå dreier min "flyging" seg foreløpig stort sett om hovring og sakte forward flight (og tildels eksrem skrekk for å mose det jeg har mekket på i laaang tid) foreløpig. Var som sagt ute å fløy i stad og da kunne jeg gjerne holdt på dobbelt så lenge. Har bestilt meg noen av de evolite-batteriene som ble anbefalt i annen tråd så da har jeg i alle fall en del flere å gå på!

Større og dyrere heli tror jeg ikke er tingen helt ennå :P
                    Større, og desverre dyrere, heli er mye mer stabilt og lettere å fly, men som noen sier her, hvis du lader i felten vil du nok klare deg meg 6 batterier, det tar jo "bare" en time å lade....

Litt pause må vel du også ha?

Ps: Alan Szabo som er regnet for å være en av de beste på r/c heli, sier han aldri flyr mer enn tre tanker til dagen, utenom stevner, eller andre tilstelninger.
                    Det blir 15-20 minutt i lufta det....
                    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• satyra
                      • Jan 2008
                      • 96

Jeg opplever ikke min 450 som spesielt ustabil egentlig, men nå er som sagt mitt "reportoar" av manøvre særdeles begrenset også. Jeg har sett noen snutter av hva Szabo presterer og kan skjønne hvorfor han blir sliten! Større helikopter skal jeg sikkert ha, men som en her hadde i signaturen sin så krever den bedre halvdelen at det blir et minimum av mestring på den lille først :P

Eirik
                      2 * T-rex 450
                      1 * T-rex 500

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Uten å ha testet den/dem selv

Denne komboen skal gi deg muligheten til å lade på 2C, dvs på en 1/2 time (finner ikke igjen hvor det sto...). Dog anses dette å forkorte pakkenes levetid noe. Om du skal lade i felt og mer enn et par pakker bør du vurdere et annet batteri enn bilbatteriet....

Comment

• larshkj
                          • Nov 2005
                          • 535

Hvis du skal ha litt billigere batterier, kan du jo prøve disse:

Noen av dere må vel nesten tro at jeg jobber for Hobbycity nå om dagen
                          Jeg gjør ikke det altså, bare liker prisnivået og kvaliteten på produktene.
                          Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
                          Jets of Norway
                          Nittedal modellflyklubb

Comment

• retlaw
                            • Jan 2007
                            • 896

I starten under hovre-fasen så klarte jeg meg fint med 5 pakker og Polycharger 4 laderen. Da ladet jeg 4 pakker samtidig under 1C lading mens jeg flydde på den femte pakken. Når jeg ble ferdig med en pakke så tokk jeg meg en 10min pause før neste pakke var klar. Slik kunne jeg fly så mye som jeg orket om gangen og gjorde nettopp det helt til batteriene begynte å bli slitte pga. raskt lading, ladet uten balanser, viste ikke om 20% regelen og heller ikke om 1 time vente tid etter å ha flydd før lading.

Etter verdt som flyvingen utviklet seg og krevde mer plass handlet jeg flere og flere pakker. Jeg har kun anledingen til å fly om helgene, så for å få nok flytid og samtidig ta være på pakkene ble det til at pr. idag så har jeg 19 pakker til 450, 9 pakker til 600 og fire lader med 7 balanserer. På å fly alle pakkene på rad så bruker jeg 1 time og 30 min. Personlig så synes jeg at det er etter de 30 første minuttene du for mest utbytte da jeg først da blir nok komfortablet til å tøre å gjenomføre nye øvelser.

Nå som jeg har blitt medlem av en klubb og tilbringer hele dagen på stripa får jeg sjelden tid til alle pakkene. Blir maks 10 pakker dagen.
                            Attached Files
                            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• art
                              • Dec 2007
                              • 23

Flytid

Har ikke fått med meg at det er lurt å vente en time før man lader lipo'en.
                              At batteripakka bør få kjølt seg ned har jeg fått med meg, men å vente en time
                              er nytt for meg. Prøver å samle all god info om disse lipo pakkene så de holder lengst mulig.
                              Ca 10min hovring med Belt CP på en 1800mAh batteripakke er vel sånn noenlunde
                              brukbart, eller?

art

Comment

Working...