Unconfigured Ad

Collapse

walkera 35 z400/zoom 400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olle0047
    • Nov 2007
    • 14

walkera 35 z400/zoom 400

Hei! har akkurat kjøpt meg et walkera 35 z400 uten beltedrift, og lurte på om dette bruker samme deler som zoom 400, siden noen steder på nettet har det stått at disse er kompatible med hverandre, men noen jeg har snakket med sier at det ikke er mye likt...
    Takker for alle svar!
  • skybird
    • Sep 2006
    • 146

Joda, de er omtrent like, bare det at walkeraen din har dårligere kvalitet på delene.

(billig,billig,billig,kina)

Kjært barn har mange navn og forskjellige produsenter walkera 35 er en dårlig kopi av zoom400,zap400 shogun400. Same shit bare forskjellige navn.
    Men de fleste som har prøvd å lære seg å fly med walkera 35 har mistet lysten på hobbien da man aldri får fuggelen opp i det blå. Stadig noe som ryker eller ikke virker.
    Slikt blir meeeeeeget frustrerende for nye piloter inkl. meg.
    Men jeg bruker enkelte deler av mitt walkera som reserve på min zoom400/zap400/shogun400 (med beltedrift til halen).
    Den fungerer fint som snus, men det er gøyere med fuel må jeg si og jo større helikopter jo mer stabilt å fly.
    Lykke til, og føler du at du må gi opp walkeraen, kan du alltids få kjøpe min zap400 som fungerer.
    Last edited by skybird; 20-04-08, 22:42. Reason: trykkleifer
    __________________________________________________ _______
    Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.
    http://www.youtube.com/watch?v=PZiySah3x5Y

Comment

• Atle
      • Jul 2007
      • 285

Jeg hadde/har en Walkera 68, som ganske lik 35, men den har beltedrift. Det var en dyrkjøpt erfaring jeg godt kunne vært foruten. Den holdt på å ødelegge for meg. Å ta den ut for å fly var ensbetydene med å komme hjem til skruing og delebytting. Har nå kjøpt meg en trex 450, og det er en drøm å fly. Det er endel dyrere i innkjøp, men forskjell i flyglede og lettheten med å fly er enorm.
      Atle Østereng
      Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
      Msn: a_ostereng@hotmail.com

T-rex 450 SE V2
      Spektrum DX7
      GY401 m/S9257
      3 x HS-65MG

Comment

• skybird
        • Sep 2006
        • 146

I tillegg så er det dette med gyro, og disse som følger med walkera 35 gjør slik at man ikke får kontroll, og dessuten kan man ikke bytte til noen funksjonable gyroer til det pga et eget system?. Men en futaba GY401 gyro gjorde susen på min modell med heading hold (HH) system. Det er nesten alfa omega at dette fungerer når du skal lære deg hovring med et helikopter.
        Når du da får tak i ting som virker, og god hjelp til å sette dette opp sammen med senderen din i en klubb, JA DA ER DET MORO DA!!!!!

Link til mitt møte med zap400 v2 : http://www.youtube.com/watch?v=OaP1Q...eature=related
        Last edited by skybird; 20-04-08, 22:55. Reason: tilførsel av link
        Alt som kan kastes i lufta kan fly uavhengig av hvor lang tid det holder seg i lufta.

Comment

• olle0047
          • Nov 2007
          • 14

hehe, har allerede begynt å få problemer... helikopteret 'dupper' sakte frem og tillbake i lufta mens jeg flyr, klarer ikke finne ut hva det er. kan ikke være noe med rotorene heller, de har jeg akkurat bytta, og hvis det er halerotoren ville vel bevegelsen vært mye raskere...
          en ting til jeg lurer på er om jeg bør fortsette å fly med treningsunderstellet på eller ikke, en sa at dette ville gjøre tet veldig vanskelig å fly, men har sett mange videoer som folk hovrer med treningsunder stell også?
          Last edited by olle0047; 21-04-08, 10:38.

Comment

• tomra
            • Jan 2008
            • 80

Ang. "dupping"...flyr du ute? I min minimale erfaring har jeg lagt merke til att det er ikke mye "vind" som skal til før små helikopter reagerer på forskjeller i luftstrømmene, dette vil resultere i litt sporadiske bevegelser i alle retninger men mest opp og ned. Rotorhodet genererer "gyroskopisk energi" ved rotasjon som vil motvirke att bladplanet "tilter" og derfor vil effektene være mer dempet sideveis/fremoverbakover.

Har aldri fløyet med treningsunderstell så jeg har ingen personlig erfaring men jeg antar att når heli´et først er i luften burde det ikke ha mye å si i hover?
            Thunder Tiger Mini Titan E325
            Thunder Tiger Mini Titan E325 SE
            Align T-Rex 500 CF
            Gaui Hurricane 200 PRO

Comment

• olle0047
              • Nov 2007
              • 14

jepp, jeg flyr ute, så da er det sikkert vinden som gjør det...
              Last edited by olle0047; 21-04-08, 14:11.

Comment

• skybird
                • Sep 2006
                • 146

Rotordisken er så liten på slike små helikoptere, og om du kun er rett over bakken, så framkalles ground effekt pga at du skyver vekk luften under helikopteret og får et slags vakum. Da vil det flytte på seg fordi du hele tiden må korrigere. Dette blir mer stabilt når du får helikopteret 150 cm over bakke nivå.
                Treningsunderstellet kan du ta av når du føler deg trygg og klarer å hovre helikopteret helt fint uten at det flytter seg uten at du selv vil det. Da har du også stålkontroll på landingen. Tar du det av for tidelig, så risikerer du en skjeiv landing og rotoren går + + + + + + + + (+ = andre deler)
                Men det skal også være sagt at når man får tatt av støttehjulene, så blir det mindre vibrasjoner i helikopteret, og det er bra da gyroen gjerne blir påvirket av vibrasjonene.

Comment

Working...