Unconfigured Ad

Collapse

Helikopter vil ikke lette. Hurrican 3d helikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cossiest
    • May 2008
    • 14

Helikopter vil ikke lette. Hurrican 3d helikopter

Heisann
    Nå har jeg brukt noen timer på simulatoren. Så i dag skulle jeg ut og prøve fly litt...
    Men.. Helikoptere vil ikke lette. Topp rotoren går rundt som bare det.(stooor fart),men det klarer ikke og lette... Noen forslag?
    Hva kan være galt mon tro?
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Du er sikker på at rotoren går riktig vei og at du har nok pitch (vridning/angrepsvinkel på rotorbladene)? Pitch går riktig vei(øker angrepsvinkelen på bladene) når du beveger venstre stikke fremover?
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• cossiest
      • May 2008
      • 14

Originally posted by esmel
      Du er sikker på at rotoren går riktig vei og at du har nok pitch (vridning/angrepsvinkel på rotorbladene)? Pitch går riktig vei(øker angrepsvinkelen på bladene) når du beveger venstre stikke fremover?
      Tror rotorene går riktig vei. Har ikke gjort noe forandring på det siden sist flying i hvertfall.
      sorry forstod ikke helt det andre. hhehe

Men så at "Styrestaget" til de små bladene som sitter under rotoren hadde løsnet. løsnet nederst. "stanga" sitter litt fast(runde sirkel som skal klemmes over kule)
      Vanskelig og forklare når man ikke vet hva tingene heter. hehee

Comment

• Holger
        • Feb 2006
        • 734

prøv å ta noen bilder....kanskje lettere å forstå da
        Anders Bruneberg
        Raufoss

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Det er greit å sjekke at alt sitter fast og fungerer som det skal før en flyr
          Får satse på at det løste problemet ditt å feste disse...
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• cossiest
            • May 2008
            • 14

hehe ja jeg sjekket før jeg startet, men tror løsnet under forsøk av start.
            Den var montert da jeg forsøkte og lette, men ville ikke lette.
            Bladene går med klokka. Virker som bladene går fort nok rundt, men vil ikke lette...

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Originally posted by cossiest
              Men så at "Styrestaget" til de små bladene som sitter under rotoren hadde løsnet. løsnet nederst. "stanga" sitter litt fast(runde sirkel som skal klemmes over kule)
              Vanskelig og forklare når man ikke vet hva tingene heter. hehee
              Det er sånt man bør skjekke FØR hver flytur. Helikopteret varer mye lengre da.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• esmel
                • Dec 2004
                • 2830

Originally posted by cossiest
                hehe ja jeg sjekket før jeg startet, men tror løsnet under forsøk av start.
                Den var montert da jeg forsøkte og lette, men ville ikke lette.
                Bladene går med klokka. Virker som bladene går fort nok rundt, men vil ikke lette...
                Kulelinkene du beskriver skal ikke løsne så lett. Sjekk om det er sprekk i de du trer inn på kula.

Når det gjelder rotorhodet så er det slik at dersom du gir gass så skal også rotorbladene vri seg og skape mer løft / presse lufta nedover. Dersom rotorbladene ikke vrir seg nok eller turtallet ikke er høyt nok vil ikke helikopteret lette. Rett og slett fordi det skapes for lite løft.

Kort forklart skal fremsiden (den kanten som er fremst) på rotorbladene bevege seg oppover (skape større vinkel) når venstre stikke beveges fremover. Vet ikke om du får koblet ut motoren på noe slags vis. Det er enklest å observere dette når motoren / rotoren snurrer rundt...

Som Holger skriver, legg ut noen bilder hvis du har mulighet til det.
                Det er veldig vanskelig å veilede noen når en ikke er på samme side i boka, for å bruke det begrepet.
                Last edited by esmel; 09-05-08, 22:10.
                Espen Melby

Comment

Working...