Unconfigured Ad

Collapse

HBK2 justering, mulig oppgraderinger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • the_dragon_no1
    • May 2008
    • 123

HBK2 justering, mulig oppgraderinger

Hei !

Fint forum

Har da nylig kjøpt meg ett honey bee king 2 heli. ( som første heli ) hehe
    Har hatt ett par veldig vellykket flygeturer, og er rimelig fornøyd med alt av justeringer jeg har gjort, eneste som jeg plages litt med, er at når jeg tar av dreger heli'n litt mot venstre.
    Den tilter ikke, men glir liksom helt horisontalt mot venstre.. noe jeg kan justere for og bli kvitt dette ? justering av servoer på hovedrotor kanskje ?

Litt annet jeg lurer på..
    Vurderer brushless motor, hvordan blir fly egenskapene for en nybegynner med dette.
    vanskeligere/lettere ?

Batteri, hva er max jeg kan kjøpe med tanke på vekt, og mah.. ( org motor )
    Ang batteri, hva er laddetid på ett org batt. ( 11.1 1000mah) ?
    står i bruksanvisningen at det ikke må ladde mer enn 2 timer max..
    Men etter 2+ timer blinker det enda i ladde lyset.. :/

Nok ett spørsmål.. hehe
    På sender'n, er det en bryter som heter 'gyro switch', har enda ikke klart og finne ut va den er til, og finner heller ingenting om den i instruksjonsboka..hmm

Mange spørsmål her. hehe
    Takker for alle svar
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Kan ikke svare på alt, men

at heliet trekker mot venstre er helt naturlig. Så lenge halerotoren sitter lavere enn hovedrotor så får du en viss pendeleffekt når halen blir holdt tilbake. Du merker det først og fremst under take off. Når du har flydd litt mer så kommer du automatisk til å kompensere for dette med stikka. Børsteløs motor kommer ikke til å gjøre det vanskeligere å fly, men sannsynligvis morsommere.
    Batteriet er vanskelig å svare på, da jeg ikke kjenner til batteriet og laderen din. Gyro switch vil jeg anta at den velger mellom headinghold og vanlig mode på gyroen, men jeg vet ikke. Kanskje noen andre vet?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• Bols
      • Mar 2007
      • 40

Originally posted by the_dragon_no1
      Hei !

Vurderer brushless motor, hvordan blir fly egenskapene for en nybegynner med dette.
      vanskeligere/lettere ?
      Det er visst alment akseptert at motoren i HBK2 er den dårligste standardmotoren i verden. Den blir så varm at loddingene løsner, og den ryker i snitt etter ca. 10 turer. Dessuten er den for svak. Brushless er et absolutt must, i følge alle som kan noe om dette.

Hvis det er e-sky standardladeren skal du bare la den stå til det slutter å blinke. Og gyro switch bytter mellom Heading Hold og rate, ja.

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Hvis du ser på laderen din hvor mange mAh den leverer, så får du en hvis pekepinn på hvor lang tid det skal ta....

Du skal aldri bruke mer enn 80% av kapasiteten på LiPo, dvs. 800mAh i ditt tilfelle.
        Hvis laderen skal klare det på to timer, må den altså kunne levere 400mAh i teorien, dette stemmer ikke helt, siden ladestrømmen faller mot slutten, men det bør være i nærheten.
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• the_dragon_no1
          • May 2008
          • 123

@bad scientist

Ok, ja er ikke direkte ubehagelig at det gjør det, men bare lurte på om det gikk ann og finsjustere det mer always seeking perfection hehe

@Bols

Ja det ska være sikkert... drit motor, samme dagen som jeg posten denne posten, gikk mest sanylig motoren ødelagt... sku ut å fly, alt av servoer,gyro, funka fint.. motoren snurra rundt litt, så stoppa den.. Er sikkert død.. har ikke sjekka nærmere, bestillte meg likesågodt 3900 brushless oppsett, og 1800mah batteri rett etterpå (Y)

ang ladding.. ok så det vill ta en 3-4timer kanskje. Og forresten, sant som jeg hører at disse 3celle batteriene blir bedre og bedre ettervært eller ?

@roadrune

Ja er vell fordi det kan samle seg gasser i batteriet da.. stemmer ikke det ?

Sku bestille meg gyro også mens jeg var igang, men tenkte jeg sku gjøre litt research først...
          Ettersom jeg forstår er headlock ett greit valg, meninger ?

Takker for svar

Comment

• roadrune
            • Jul 2007
            • 2292

Jeg tror ikke det blir gass, det er vel bare i blybatterier?

Jeg vet rett og slett ikke hvorfor, men de blir ihvertfall ødelagt hvis du tar ut mer enn ca. 80%.

Ang. gyro så holder en Futaba gy401 i massevis, hvis du vil ta den helt ut, og ha en gyro som holder til hva som helst senere, så kan du gå for Spartan, men den har ingen på lager, så da må du vente.
            Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Heliman
              • Mar 2006
              • 1254

Jo, det er gasser som samler seg i lipobatteriene som gjør at de blåser seg opp Rune
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• roadrune
                • Jul 2007
                • 2292

Originally posted by Heliman
                Jo, det er gasser som samler seg i lipobatteriene som gjør at de blåser seg opp Rune
                De er vel egentlig røykdrevne, når røyken slipper ut, virker de ikke lenger
                Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• the_dragon_no1
                  • May 2008
                  • 123

Da var ny delene kommet..
                  Brushless 3900 motor,esc, begge "vingene" bak i karbon, 1800mah li-po og litt ekstra rotor blar og sånt
                  bytta alt av rotor blar. org var gul, sette på hvite for og matche resten ..hehe.
                  Og setta i ny motoren.. ble konge bra dette ! fikk straks mere flytid, og tid for justeringer...
                  Drevet og justert i noen timer, og ende opp i perfekt hoover og forover flyging..w00t
                  Nå regner jeg ned det blir airwolf kropp i neste omgang (Y)

Noen som vet om det kreves noe, isåfall hva slags modifiseringer for og få dette å passe?

takker

Comment

• the_dragon_no1
                    • May 2008
                    • 123

Når jeg driver å hoovre, uten å rør roret.
                    så sånn ca. hvert 2sec, dreger halen litt mot klokka.. :/

Noe jeg kan justere for og bli kvitt dette ?
                    kan det være belte til roret som gjør dette ?

Comment

• Bols
                      • Mar 2007
                      • 40

Originally posted by the_dragon_no1
                      Når jeg driver å hoovre, uten å rør roret.
                      så sånn ca. hvert 2sec, dreger halen litt mot klokka.. :/

Noe jeg kan justere for og bli kvitt dette ?
                      kan det være belte til roret som gjør dette ?
                      For slakt belte? Hvis det glipper så vil halen dreie mot klokka, i alle fall.

Comment

• the_dragon_no1
                        • May 2008
                        • 123

ja var liksom det første jeg og tenkte på..
                        Men belte virker veldig stramt og fint...

klarer ikke se noe stramme funksjon? >.<

Comment

Working...