Unconfigured Ad

Collapse

t-rex 600

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hardnakke
    • Apr 2008
    • 18

t-rex 600

hei driver å setter opp servoer i min t-rex 600.skal throttle stikka stå i midt posisjon når jeg justerer inn servoene med sub trim?.takker for svar
  • Bushman
    • Oct 2007
    • 11

Stikka i midten ja.
    Sub trim skal ikke brukes.

Sett stikka i midten sett på servohornet. Er det ikke i 90 grader så roterer du det 90 grader.
    Er det ikke blitt 90 grader når du har rotert servohornet 4 ganger kyler du servohornet til måsen :P (Sjek hva hornet er merket på baksiden)
    Så tar du ett nytt servohorn å prøver det. (ta ett servohorn merket med ett annen nr eller bokstav)
    JR og Futaba lager 4 forskjellige servohorn.
    De er merket 1-4 eller A-D.
    Er helt random hva du får når du kjøper en servohorn pakke.
    Men uansett. 1 av de servohornene vil passe 100% uten bruk av subtrim.

Hitec har jeg aldri brukt, men kan huske at de ikke har merket noe som helst på sine horn så her må man bare prøve seg frem.
    Bruker du derimot metallhorn eller uorginale horn må du nok ty til sub-trim.

Jeg pleier å kjøpe 3 servoer og en god neve servo horn når jeg skal sette opp mine modeler.

Comment

• MoF65
      • Dec 2005
      • 60

Align har også servohorn for bruk på cyclic til 600'n for Futaba, Hitec & JR som er veldig fine å bruke.
      http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000 (Dette er vel linken til JR versjonen).
      - Morten Fagermoen - Twitter
      - Team Fagermoen - OHK - Phoenix RC Club

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Originally posted by Bushman
        Stikka i midten ja.
        Sub trim skal ikke brukes.
        Hvorfor det? De som jeg kjenner bruker vel sub-trim hele gjengen, og jeg klarer ikke å se noe problem med det....
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• larshkj
          • Nov 2005
          • 535

Stikke skal stå i senter (pass på at den står akkurat i senter) når du justerer subtrim for å få swashen til å stå rett. Bruk en swash alignment tool for å få det helt rett. Søk etter HR1026 hos Elefun.
          For å stille swashplata på maksimum og minimum pitch bruker du endpoint adjustment (EPA).

Bushman sier at subtrim ikke skal brukes. Det er jeg helt uenig i. Det er ikke noe problem på dagens radioer å bruke litt subtrim. Men man bør selvsagt bruke så lite som mulig.
          Jeg har brukt subtrim på min 600, og swashplata går dønn stabilt fra full negativ til full positiv pitch.
          Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
          Jets of Norway
          Nittedal modellflyklubb

Comment

Working...