Har dere throttle hold når dere kobler på batteriet? Ifølge manualen til Blade 400 står det at man skal skru på throttle hold såsnart ESCen er "armert" (husker ikke nøyaktig ordlyd). Man skulle trodd at man burde ha på throttle hold idet man kobler på.
Unconfigured Ad
Collapse
Throttle hold når man kobler til batteriet?
Collapse
X
-
Jeg har også på throttle hold, men jeg har en T-rex450.Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
-
Rotorene mine roterer littegrann når jeg kobler til batteriet mens jeg har throttle hold EDIT: OG DERETTER GÅR TIL POSISJON 0. Tror ikke det kan ha noe med innstillingene mine å gjøre (i forhold til de fra fabrikken.) Uansett, det virker bunnsolid å velge riktig modell på dx6i, koble til batteri, deretter throttle hold, sette på canopy, fly!Anders Eiebakke90078513Comment
-
På en elektrisk modell skal det i prinsipp ikke spille noen rolle da esc'en ikke armerer om stikka ikke står helt nede. Dog er det lett å gi stikka en dytt når man tar radioen, snubler litt etc og har du ikke da slowstart kan mye skade skje.
På en fuel modell er det et must syns jeg å ha det som en refleks å sette den på (om ikke modellen trenger litt gass for å starte). Her kan du jo risikere solid reaksjon fra hvilken som helst stikkeposisjon.
Om rotoren på en elektrisk snurrer i throttle hold så er punktet denne er satt til feil. Noen radioer har minus 5 som standard og noen pluss 5, detter er verdier ment for fuel og ikke elektrisk. Denne må ha samme punkt som nederste punkt på throttle i normal og det er jo gjerne null, hverken over eller under skal den være.
Så er jo spørsmålet, finnes det overhode noen grunn til ikke å bruke sikkerhetshjelpemiddelet som throttle hold er???Comment
-
Det låter jo logisk, men throttle hold er satt til 0%. Sikkert jeg som overser noe (som vanlig,) men dobbeltsjekket nettopp, både radioen og reaksjonen, så jeg forstår nada.Anders Eiebakke90078513Comment
-
DX6i du har? 0% på th. er mindre enn 0% på t.kurve. Sjekk i bildet der du kan monitorere signalet fra hver kanal. Jeg måtte justere th til ca 5% for at det skulle bli likt. Evt kan du koble en servo på throttlekanalen midlertidig, og sammenligne utslaget.Comment
-
Takk! Tester ut imorgen.Anders Eiebakke90078513Comment
-
Sjekka radioen nå. Det må faktisk til så mye som 12,5% på th for å tilsvare 0% t.kurve med venstre stikke helt nede, og trim i nøytral. Lurer på om du havner på det samme? Bør på en måte det, men det er en smule ulogisk at 12,5% pådrag skal tilsvare null "gass".Comment
-
Nå føler jeg meg helt neandertaler!Anders Eiebakke90078513Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment