Dersom man vil lære seg å fly helikopter, og har tenkt å drive med dette en stund er det dumt å se på prislappen på det første helikopteret. Fins mange billige helikoptere ute i landskapet, men dessverre er disse ofte "plastic fantastic". Resultatet er at man kjøper ett billig helikopter, men må bruke mye penger på reservedeler når ting ryker. Dessuten er slike billig helikoptere nesten umulig å bli kvitt.
Jeg vil komme med en påstand om at ett helikopter på ca 6000 kr, vil bli omtrent like dyrt som ett til 2000 kr, for opplæring, når man regner med hvor mye reservedeler som kreves for å lære å fly.
En annen ting er at man slipper med ett dyrere helikopter å bytte heli, når ferdighetene er bedre. Det jeg har, er godt nok for verdensmestere, men likevel ikke uoverkommelig i pris.
Så mitt tips er å velge helikoptere med mye metall i spesielt rotorhode og hale, da dette sparer en for masse penger på sikt.
Jeg hadde i tidligere heli karriere, ett lama , coax, har aldri brukt så mye penger på reservedeler noen gang. Alltid noe som røyk. Det jeg har nå, så er det så sterkt at lite ryker ved krasj
Jeg vil komme med en påstand om at ett helikopter på ca 6000 kr, vil bli omtrent like dyrt som ett til 2000 kr, for opplæring, når man regner med hvor mye reservedeler som kreves for å lære å fly.
En annen ting er at man slipper med ett dyrere helikopter å bytte heli, når ferdighetene er bedre. Det jeg har, er godt nok for verdensmestere, men likevel ikke uoverkommelig i pris.
Så mitt tips er å velge helikoptere med mye metall i spesielt rotorhode og hale, da dette sparer en for masse penger på sikt.
Jeg hadde i tidligere heli karriere, ett lama , coax, har aldri brukt så mye penger på reservedeler noen gang. Alltid noe som røyk. Det jeg har nå, så er det så sterkt at lite ryker ved krasj
Comment