Unconfigured Ad

Collapse

Mosjøen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ztix
    • Jun 2008
    • 4

Mosjøen

Noen i Mosjøen eller omegn som flyr helikopter?

Har gått til innkjøp av et T-Rex 450S og tror kansje jeg har tatt meg vann over hodet, ble en smule mer komplisert en lamaen min dette her

Koptertet var ferdig sammensatt og skulle være justert og RTF noe det definitivt ikke er, ble rett og slett litt redd når jeg fyra det opp og så hvordan det oppførte seg når det sto på bakken, ikke snakk om at jeg har tenkt å lette med det der før noen med peil har fått gått over det og testet det^^

Trenger litt kyndig hjelp fra noen som KAN dette med oppsett og justeringer.

All hjelp mottas med takk
    Christer Normo 1978
    Mosjøen
    Picopter - Lama v4 - T-Rex 450S
  • Knugen
    • Aug 2004
    • 96

Hallo, er jevnlig i Mosjøen og besøker kjente så du kan sende meg en PM med telefonnummer så kan jeg ta kontakt neste gang vi er innom.
    Det blir ikke denne helga da jeg har vakt og neste helg skal jeg fra Trondheim - Oslo pr. sykkel.. så vi kan evt. snakkes pr. telefon dersom det blir for lenge å vente.

Har selv en Raptor 50 og sønnen min flyr en T-rex 450 SE V2 så vi kan i allefall ta en kikk/prat og finne ut hva du kan/bør gjøre.

Hvilken sender har du?
    Mvh.
    Øyvind Iversen

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Ta å kikk på videoene til finless bob på www.helifreak.com , da er du VELDIG langt på vei.
      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Ztix
        • Jun 2008
        • 4

Høres meget bra ut, fint å treffe på så hjelpsomme folk

Har ikke noe hastverk så vi kan godt ta det når du kommer forbi, sender deg en PM jeg.

Har dette utstyret: http://www.rc-expert.com/product-package.php?pid=681

Vet at det ikke er på toppnivå men tenkte som så at det kansje var best å starte med noe rimelig og heller oppgradere det som trengs underveis.
        Og sånn som dollarkursen er om dagen ble jo dette en ganske bra handel tror jeg?

Første hopup er bestillt i dag, Swashplate i metall... knotete som jeg er greide jeg å knekke av den ene innfestingen for servoarm da jeg skulle dra den løs fra kula for å prøve å rette opp swashplata da det ikke var nok trimming på radioen
        Var jaggu ikke stort den plasten tålte nei...

Lykke til på dine svette 56 mil da
        Last edited by Ztix; 13-06-08, 15:49.
        Christer Normo 1978
        Mosjøen

Comment

• roadrune
          • Jul 2007
          • 2292

Ball-linker er forbruksvare, du bør også kjøpe en ball-link-tang, den gjør det mye lettere.
          Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Ztix
            • Jun 2008
            • 4

Originally posted by roadrune
            Ball-linker er forbruksvare, du bør også kjøpe en ball-link-tang, den gjør det mye lettere.
            Fulgte med en del av di, men det var selve innfestingen der som kula til ball-linken sitter som knakk så da var plutselig ikke swashplata særlig brukbar.

Har drevet med fuelbiler i noen år og hatt div sånne små stuehelikopter men aldri vær borti plast som tåler så lite, må ha vært en svakhet.
            Last edited by Ztix; 13-06-08, 16:01.
            Christer Normo 1978
            Mosjøen

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Hørtes merkelig ut, metall plata holder nok lenger, men de har en tendens til å bli slarkete etter noen krasjer.
              Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• Ztix
                • Jun 2008
                • 4

Originally posted by roadrune
                Hørtes merkelig ut, metall plata holder nok lenger, men de har en tendens til å bli slarkete etter noen krasjer.
                pfff og hva så...jeg har da ikke tenkt å kræsje

neida, hvis jeg greier å berge meg med bare litt slark i swashplata etter di episke styrtene jeg har foran meg skal jeg være overlykkelig
                Christer Normo 1978
                Mosjøen

Comment

Working...