Announcement

Collapse
No announcement yet.

Shuttle innstillinger og bruksanvisning.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Shuttle innstillinger og bruksanvisning.

    Hei

    Jeg har en gammel shuttle som er nå er nesten klar for å fly igjen etter flere års opphold på bakken (etter en saftig krash). Dette er den alller første shuttelen trur jeg. Er ikke helt sikker på det, men uansett, er det noen der ute som har klart å snoke opp en bruksanvisning til denne fuglen??

    Ettersom jeg har byttet ut alt av akslinger og overføringer på ny, så hadde det vært greit med en bruksanvisning som sa noe sånn ca om hvordan alt skal grov innstilles. Da dette er noe jeg ikke er helt stødig på .

    Kanskje det er også noen som har noen småtips om hvordan dette skal være??


    Alle tips motas med takk!

    Hilsen Isak
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

  • #2
    Shuttle ja... Jeg knuste en for 16år siden (måtte faktisk regne flere ganger), tror jeg kan ha manualen ennå. Skal sjekke, men får ikke gjort det i kveld. De første hadde canopy støpt i lyseblå plast, senere ble de hvite, hvilken har du?
    Bygger bedre enn jeg flyr...
    ARF? Nei takk!

    Comment


    • #3
      Re: Shuttle innstillinger og bruksanvisning.

      Originally posted by Isak
      Hei

      Jeg har en gammel shuttle som er nå er nesten klar for å fly igjen etter flere års opphold på bakken (etter en saftig krash). Dette er den alller første shuttelen trur jeg. Er ikke helt sikker på det, men uansett, er det noen der ute som har klart å snoke opp en bruksanvisning til denne fuglen??

      Ettersom jeg har byttet ut alt av akslinger og overføringer på ny, så hadde det vært greit med en bruksanvisning som sa noe sånn ca om hvordan alt skal grov innstilles. Da dette er noe jeg ikke er helt stødig på .

      Kanskje det er også noen som har noen småtips om hvordan dette skal være??


      Alle tips motas med takk!

      Hilsen Isak
      Har den overliggende eller underliggende paddle?

      Mvh. Arild
      Arild Johansen

      Modell-Helikoptersport
      Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
      AHMHK

      Comment


      • #4
        heisann...

        Flotte greier med respons

        Ja den shuttlen er ikke av nyeste årgang nei, men den duger vel til opplærings-fly for megselv. Kan da ikke være så ille å fly i motsetning til de nye og poppulære raptorene.

        Har montert inn en futaba gy 401 (var det det??) til hjelp også, så det må da hjelpe litt.

        canopyen min er hvit. Så den aller første er det vel ikke da.

        Paddle er vel den akslingen med de svarte loddene i endene sikkert da?!!?
        Den ligger over på min modell.
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

        Comment


        • #5
          Hei!

          Jeg tipper du finner noe info her...

          Hirobo Shuttle Z/ZX/ZXX Manuals Page

          Og send meg gjerne en melding om det er noe du lurer på...
          Skrur daglig på de greiene! [/url]

          Comment


          • #6
            Hei Isak!

            Jeg tror det er en Shuttle XX. En modellflykollega eide en slik en gang i tiden og jeg skolet han litt med kabel ( tror det er ca 13 år siden og da anså vi hans helikopter som nesten utrangert ). Dette er forgjengeren til de mer kjente Shuttle Z og ZX som fikk underliggende paddle/flybar og som også fikk strukket halebom og rotorblader. Jeg har forsøkt og spore litt på nett etter en manual men hellikopteret er fra en tidsalder hvor internet ikke var oppfunnet for allmen bruk. Det er nok ingen som har giddet og skanne original manualen.

            markrunryder
            markrunryder

            En del deler kan nok muligens benyttes/erstattes med deler fra nyere Shuttle, men man er vel da ute for en situasjon med og hele tiden måtte aktivt arbeide for og holde helikopteret i drift. Det kan til tider bli slitsomt.......

            Mvh. Arild
            Arild Johansen

            Modell-Helikoptersport
            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
            AHMHK

            Comment


            • #7
              Alfalfa: Du må ikke bli overasket hvis det klunker en epost ned i postkassen din en dag her

              Arild: Har brukt mengder av tid til å lete på nett jeg også, så det du sier ser ut til å stemme ganske bra, uheldig vis. Ingen som liker veteraner lengre ???


              Takker for all hjelp, er kommet et lite stykke lengre nå føler jeg.
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

              Comment

              Working...
              X