Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av første helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av første helikopter

    Som mange andre her er jeg ute etter mitt første helikopter.
    Når jeg bestemte meg for dette fant jeg fort ut at prisene på en slik maskin for kan bli litt stive for en fattig student, så derfor ble det ebay jeg søkte på. Etter masse leting fant jeg fram til e-sky sin belt modell til en overkommerlig pris, men den blir sendt fra hong kong.
    Lurer på om det er sykt dårlig kvalitet over dette siden prisen er så lav, eller er dette faktisk brukbart for meg som første heli?

    http://cgi.ebay.com/ESKY-BELT-CP-6CH...QQcmdZViewItem Her er linken for den siden jeg syntes så grei ut, men hvordan er deres erfaringer?

    Har ikke stress med å bestille, vil sikre meg at det er et godt kjøp og samtidig vil jeg fly i morra ^^

    Takker for svar

  • #2
    Den får deg ihvertfall i lufta.

    Hvis budsjettet er lik null, så tror jeg dette er et godt alternativ, det er mange her inne som har Belt, så hjelpen er aldri langt borte, og det er viktig.

    Bare pass på at du bestiller 35mHz og mode2.

    Hvis du har råd til det, så ville jeg kjøpt Belten uten radio, og heller kjøpt en Spektrum DX7, dette er en mye bedre radio, med ett bedre system som du kan bruke på alle helier i fremtiden. F.eks denne: http://cgi.ebay.com/SPEKTRUM-DX7-RAD...QQcmdZViewItem bare husk mottaker.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Originally posted by roadrune View Post
      Hvis du har råd til det, så ville jeg kjøpt Belten uten radio, og heller kjøpt en Spektrum DX7, dette er en mye bedre radio, med ett bedre system som du kan bruke på alle helier i fremtiden.
      Da ville jeg også ha sett på Blade 400 RTF, som kommer med Spektrum DX6i, den er også full-range, og har mer enn nok funksjoner for de fleste.

      Pakken koster 440 USD på espritmodel.com (står 470 USD, men når en klikker videre og bestiller, står det 440 USD. Var det jeg betalte).

      Viktig også å sjekke fraktkostnader. Husk alltid å legge på fortollingsavgift (det er ikke toll på sånt, men det er en avgift for å få den gjennom tollen), samt mva.

      Jeg tror forövrig det er dumt å starte opp for seg selv uten å ha trent mye i simulator!
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Om den sendes med Posten sin EMS (USPS EMS) så er det ingen fortollingsavgift, den er inkludert i frakten. Kun mva påløper. Om man sender med vanlig luftpost påløper fortollingsavgift. Andre selskaper som UPS, DHL etc skal ha betalt for å fortolle og som regel også litt for å legge ut mva.

        Comment


        • #5
          Originally posted by bjeff View Post
          Da ville jeg også ha sett på Blade 400 RTF, som kommer med Spektrum DX6i, den er også full-range, og har mer enn nok funksjoner for de fleste.
          Den pakka må være mye for pengene. Jeg bruker DX6i og er veldig fornøyd med den. Jeg ser ikke for meg at jeg trenger mer enn 6 kanaler. I så fall kan jeg kjøpe en radio til. Skulle jeg starta opp i dag, hadde jeg mye mulig gått for blade 400.

          Pakken koster 440 USD på espritmodel.com (står 470 USD, men når en klikker videre og bestiller, står det 440 USD. Var det jeg betalte).
          399,- hos Helidirect. 72 $ for EMS-frakt. Totalt ca. kr. 3200,- ferdig "på døra" inkl. MVA.

          Jeg tror forövrig det er dumt å starte opp for seg selv uten å ha trent mye i simulator!
          Simulator er gull verdt! Helidirect m.fl. har USB-interface til 10$. FMS er gratis, og gir ihvertfall mye for penga! Jeg hadde ikke klart å lære å fly kopter så fort uten simulator. Har kun brukt FMS, men har så vidt prøvd noen andre. Finere grafikk etc på de dyrere typene, men ingenting slår en t-rex live...

          Comment


          • #6
            Som jeg skjønner så annbefales det å kjøpe en litt dyrere radio da?

            Roadrune, du sier at den får meg hvertfall i lufta.. Problemet da er at jeg ikke bare skal i lufta, har veldig sansen for helikopter og hvis dere mener at det faktisk er nødvendig å legge 3000 i det for at jeg skal få noe ut av det så er ikke det noe problem.

            Belt'n som jeg posta i begynnelsen var noe jeg hengte meg litt opp i pga at den var en av de dyrere modellene til e sky og derfor antagelig bedre, men har radioen så mye å si på flygeegenskapen til helikopteret?

            Som dere kanskje skjønner så er jeg faktisk ute etter et helikopter som jeg kan ha selv om jeg utvikler meg til et høyere nivå.

            Hvis dere skulle kjøpt en pakke til maks 3 tusen kroner, hva hadde dere valgt da?

            Det blir sagt at jeg burde starte med simulator osv. ikke for å være vanskelig men er ute etter tips til helikopter ikke hvordan jeg skal fly det.. Har lest en del og skjønner at jeg ikke bare kan skru det på å fly, krever en del trening på simulator Sier dette bare for å holde en rød strek i tråden.

            Takker for gode svar så langt

            Comment


            • #7
              Jeg har ikke noe grunnlag for å si at Belten er hverken bra eller dårlig, men etter som jeg forstår, så oppgraderer de fleste så har hatt en Belt til T-rex 450 eller lignende etter en stund, om dette skyldes at Belten ikke er god nok, eller om piloten har ønske om noe som skal være bedre, vet jeg ikke, men jeg har vel mest tro på det siste.

              Hvis du ser på youtube etter Belt, så tror jeg nok du vil finne folk som flyr heftigere med den enn de fleste av oss vil klare med en Rex.

              Radioen har nok veldig lite å si på flygingen før du blir flink, poenget mitt var at du kan kjøpe en 2,4gHz 7-kanaler (eller fler) med en gang, så har du radio så lenge du vil, de klarer alle helikoptre.

              Blade og Beam er vel også kommet som gode alternativer nå, men jeg personlig, ville valgt en T-rex 500 hvis jeg hadde begynt idag.

              Du får nok helt greit utstyr for ca 3000, men hvis du går opp i ca 6000, så får du noe du ikke skifter ut-->billigere totalt sett.

              Ps: jeg nevner ikke at du bør begynne med sim.
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment

              Working...
              X