Announcement

Collapse
No announcement yet.

Walkera 52-1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Walkera 52-1

    Har som topic sier et Walkera 52-1 helikopter og har litt problemer med å få det til å gå rett opp. har prøvd allt av trimming men får det fortsatt ikke rett opp uten og bruke spakene(har ikke lært meg alle ord og betydninger ennå) skal det ikke gå rett opp? eller finnes det flere justeringer som jeg ikke vet om?

  • #2
    Det vil alltid trekke til den siden halerotoren kompanserer mot.
    Forøvrig det vanligste spørsmålet her inne, som jeg stilte selv når jeg begynte
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      ja, det er jo greit nokk at halerotoren trekker mer mot en side, men når selve helikoptere går til siden og bak/fram uten at jeg rører på stikkene.

      Comment


      • #4
        Helt normalt. Du blir som alle andre nødt til å kompansere med stikkene for at den skal stå i ro.

        Denne skulle nesten vært klistret...
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Ok, da vet jeg det men det er ikke akurat enkelt:P

          Comment


          • #6
            Det er det vel heller ingen som har påstått
            Atle Østereng
            Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
            Msn: a_ostereng@hotmail.com

            T-rex 450 SE V2
            Spektrum DX7
            GY401 m/S9257
            3 x HS-65MG

            Comment


            • #7
              Nei, er jo ikke det da
              Har ett lite spørsmål til, hva er den GEAR knappen til?
              FLIGHT MODE knappen er jo til å kjøre opp ned med også har vel de skru knappene noe med en kurve å gjøre?:s

              Originally posted by Atle View Post
              Det er det vel heller ingen som har påstått

              Comment


              • #8
                Gear-bryteren har ingen betydning. Flight mode-bryteren er som du sier til å fly opp-ned, eller 3D-flyging som det også er kjent som. Da har du konstant turtall både på høy og lav stikke. Skru-knappene er til å justere pitch (vridning/angrepsvinkel på bladene) og turtall.
                Mathias
                Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

                Comment


                • #9
                  Nå kjenner ikke jeg Walkera, men jeg vil nok tro at gear bryteren er for å skifte mode på gyroen, mellom heading hold (halen står i ro) og normal (halen vrir seg etter vinden).
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har en krøllete walkera stående på hylla, måtte kikke litt på den. Gear er vel hvis man har opptrekkbart understell. Det er jo en egen utgang på mottaker for den kanalen, og på min radio justerer man HH og NOR via de vriknottene og dip-switch på sender.
                    Atle Østereng
                    Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                    Msn: a_ostereng@hotmail.com

                    T-rex 450 SE V2
                    Spektrum DX7
                    GY401 m/S9257
                    3 x HS-65MG

                    Comment


                    • #11
                      HH, NOR? dip-switch er vel de knappene bak på stikka? prøver også å bruke stikka på aerofly og PhoenixRC men funker dårlig

                      Originally posted by Atle View Post
                      Jeg har en krøllete walkera stående på hylla, måtte kikke litt på den. Gear er vel hvis man har opptrekkbart understell. Det er jo en egen utgang på mottaker for den kanalen, og på min radio justerer man HH og NOR via de vriknottene og dip-switch på sender.

                      Comment


                      • #12
                        HH og NOR er gyroen, som roadrune prøvde å forklare litt over, og dip-switch er de små bryterne bakpå senderen ja. Manulaen til Walkera er utrolig dårlig, og ræva oversatt, så nesten umulig å finne ut noe via den. Men prøv dette forumet her, det hjalp meg mye før jeg gikk over til Trex.

                        403 Forbidden
                        Atle Østereng
                        Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                        Msn: a_ostereng@hotmail.com

                        T-rex 450 SE V2
                        Spektrum DX7
                        GY401 m/S9257
                        3 x HS-65MG

                        Comment


                        • #13
                          Jeg fikk en Walkera 52 "7-ch" men den har bare en 6-ch RX. Uansett så har jeg en mistanke om at den er defekt. Når jeg først fikk den så testet jeg ved å dytte på throttle men det eneste som skjedde var at hele swash-plata ble trykket ned. Tenkte det var fordi jeg ikke hadde programmert TXen så jeg justerte swash-plata og TXen og prøvde på nytt for å justere main rotor men nada.

                          Servoene beveger seg men hverken main eller tail motoren viste tegn til liv. Jeg prøvde full throttle og peiva vilt med stickene men ikke noe liv i motoren. Satte stickene tilbake og tenkte "hmmm, det var rart". Da våknet plutselig helikopteret til liv og halemotoren gikk på full spinn så hovedmotoren rakk ikke å ta av. Heli'n spinner av bordet og ned i bakken så delene spruter.

                          Etter en liten CSI-runde finner jeg halerotoren, tannhjul o.l. Skrur av main rotor bladene som allerede var ferdige så jeg slipper samme oppførsel men jeg får ikke noe liv der. Dersom jeg setter DIP #3 til On så har jeg en inverte tail-rotor på throttle (!) så den motoren går da, men har jeg DIP #3 av så går ingen av motoren. Noen forslag til hva som er problemet her?

                          Og hva er de DIP-switchene til? Det står "Throttle. Connect to speed controller" osv i manualen og jeg vil jo gjerne ha throttle men det virket ikke som om det var helt riktig heller.

                          Comment


                          • #14
                            De DIP-switch'ene bakpå er til til litt forskjellige ting. De 6 første mener jeg er til å reverse kanalene, de andre er til miksing av forskjellige ting. Bl.a throttle/pitch. Kanskje du har klart å reverse throttle kanalen siden den plutselig våkna til liv da stikka stod nede? Selv om de sier at den ready to fly, er den nok ikke det. Kanaler kan være reversert, og litt justering som ofte må til.

                            Men prøv den linken jeg sendte litt tidligere i tråden, der treffer du flere som har erfaring på akkurat din type helikopter.
                            Atle Østereng
                            Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
                            Msn: a_ostereng@hotmail.com

                            T-rex 450 SE V2
                            Spektrum DX7
                            GY401 m/S9257
                            3 x HS-65MG

                            Comment


                            • #15
                              Ja har vært inne der og googlet litt men de fleste steder forventer at du ikke er helt snøblind desverre.

                              Jeg får sende en mail til der jeg kjøpte den, det kan umulig være så vanskelig å få main-motoren til å våkne. Jeg holder en knapp på at den er defekt.

                              Btw, dersom jeg bytter main og tail tilkoblingene i RX så kan jeg vel teste om main motoren lever i det hele tatt? Siden tail-motoren ser ut til å funke nå. Eller vil hele saken eksplodere og brenne opp siden det er forskjellige motorer her?

                              Comment

                              Working...
                              X