If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
A Comprehensive Introduction to Model Helicopter Aerobatics by Russ Deakin.
Model Helicopters - A Guide for Beginners by by Malcolm Messiter.
3d Helicopter Flying by Russ Deakin.
Har sim prog. Realflight G2 m/ div Add Ons prog.
Men syns det er vanskjeligere å trene der enn å fly i live.... Da har jeg brukt stortsett Raptor 60 i sim`n. , men syns personlig ikke får så mye ut av dette...
Kanskje skulle ha bedre sim versjon her , som viser litt mere "live" ?
Heli`n der syns jeg er veldig utrolig og "stikker" fort ut av kurs.... Har sett litt på div innstillinger , men finner ikke noe spesielt feil der..
Har bestilt disse 5 dvd fra traplet:
*Dave Wilshere Heli DVDs/Videos **MULTIBUY** part 1-4.
*From Buying to Flying Model Helicopters (DVD) by Jon Tanner.
Tommy
Futaba 14Mz 2,4GHz
Futaba 10CG 2.4GHz
Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
Raptor 50Titan SE (x3)
Spørsmålet jeg lurer på er hva du har lyst til å lære? Det generele kommer med tiden uansett om du leser eller ikke. Det tekniske lærer du av å mekke etter krasj, her på forumet og driverse forum som eks. helifreaks med alle videone til Bob som tar deg steg for steg. Det er praksis som gir mest for pengene. Vil du lære deg å fly bedre så gjelder tre ting: Trening, trening og trening. Etter hvert som du blir filnkere til å fly så klarer du nye ting automatisk. Med en halvtime på simulatoren hverdag så vil du klare å fly heftig 3D på et år. Ellers har jeg inntrykket at du er aktivt på nett og du leser jo MHW.
Med andre ord så menner jeg at det er ingen vits i å skaffe seg dem bøkene siden alt info du trenger finnes på nettet. Det finnes jo bergrensinger på hvor mye mann kan lære seg og forstå om gangen.
Lyst til å komme meg vidre fra hovere , lære meg det meste grunnleggene/sikker flyning og kanskje litt 3D.. Men ikke nooe hard 3D greier nei....
Bruk heller pengene på en god simulator og tren aktivt på noe spesisfik. Jeg veit at det er kjedelig men det er slik mann lærer av.. Om det er en trøst så er hovring vanskelig å lære seg og tidskrevende, men når du først har lært det så sitter det. Jeg var en av dem som trodde at mann lærte mye mer ved å tørre. På en måtte er det sant men jeg har mange mange titalls krsaj bakk meg. Jeg veit om folk som kan fly utroligt bra og får til enkelt 3D som aldri noen gang krasjet. Det vikitigste er å gjøre ting i små steg til mann føller seg såpass sikkert nok til å gå videre. Sett fra en annen side så har nesten alle i klubben en raptor ligendes, men dem har gjenom årene aldri kommet seg videre fra hovring stadiet da dem ikke tør og ikke eier dem noen slags form av en simulator som kan hjelpe dem videre.
Dem små 400 size som eks. trex450 er geniale til reallife trening da det ikke koster all verden å krasje dem, og tryggere da konsekvensene ved å bli direkete truffet ved et uhell er små i forhold til en 50 size. Et velutstyrt lite 400 size helikopter koster alt fra 100,- til 500,- på dem styggeste krasjene med det riktige utsyret. Jo flinkere mann blir sjeldere kommer krasjene. 99% av alle mine krasj har kommet fordi jeg tar sjanser/leker meg og forsøker på nye ting. Nå mestrer jeg mye men jeg tipper at jeg har ca. 400 klokke timer med erfaring bakk meg.
Det jeg personlig liker med helikoptere er at det er vanskelig og når jeg først for til noe nytt så kommer smilet fram da jeg får en god følese av å ha utrettet noe.
Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye
Bruk heller pengene på en god simulator og tren aktivt på noe spesisfik. Jeg veit at det er kjedelig men det er slik mann lærer av.. Om det er en trøst så er hovring vanskelig å lære seg og tidskrevende, men når du først har lært det så sitter det. Jeg var en av dem som trodde at mann lærte mye mer ved å tørre. På en måtte er det sant men jeg har mange mange titalls krsaj bakk meg. Jeg veit om folk som kan fly utroligt bra og får til enkelt 3D som aldri noen gang krasjet. Det vikitigste er å gjøre ting i små steg til mann føller seg såpass sikkert nok til å gå videre. Sett fra en annen side så har nesten alle i klubben en raptor ligendes, men dem har gjenom årene aldri kommet seg videre fra hovring stadiet da dem ikke tør og ikke eier dem noen slags form av en simulator som kan hjelpe dem videre.
Dem små 400 size som eks. trex450 er geniale til reallife trening da det ikke koster all verden å krasje dem, og tryggere da konsekvensene ved å bli direkete truffet ved et uhell er små i forhold til en 50 size. Et velutstyrt lite 400 size helikopter koster alt fra 100,- til 500,- på dem styggeste krasjene med det riktige utsyret. Jo flinkere mann blir sjeldere kommer krasjene. 99% av alle mine krasj har kommet fordi jeg tar sjanser/leker meg og forsøker på nye ting. Nå mestrer jeg mye men jeg tipper at jeg har ca. 400 klokke timer med erfaring bakk meg.
Det jeg personlig liker med helikoptere er at det er vanskelig og når jeg først for til noe nytt så kommer smilet fram da jeg får en god følese av å ha utrettet noe.
Ok... er det stor forskjell på disse sim prog enn den jeg har nå ? Skjedd mye endringer ?
Raptor`n min ble da delvis bygget ferdig av en proff i den klubben jeg var med i den gang. Resten satt jeg sammen selv.. På samma måten som disse T-rex pakkene kjem i..
Jeg brukte 4 uker på lære meg fra null peling til å hovring sikker, tror jeg "kasta" trenings understellet etter 2 uker eller no.. hehe
Da fly jeg 3 tanker man-søn i 4 uker i strekk....
Derfor "kan" jeg ikke så mye rundt ang oppsett på heli`n ennå da proffen fly inn den for meg oxo.
Ja, har en liten "sperre" ang å tørre mere enn å hovring liksom.. Derfor har kjøpt meg E-sky & T-rex pga dette , siden de er litt mindre og koster litt mindre i rep. også!
Hatt så langt bare 2 delvis crash... Ikke store greien akkurat.
Så i MHW bladet , siste utgaven om en øvelse der , om å fly / trene på 8 tall med å fly med halen/siden mot seg hele til det satt skikkelig før man går vidre på å fly sirkel.....
Tommy
Futaba 14Mz 2,4GHz
Futaba 10CG 2.4GHz
Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
Raptor 50Titan SE (x3)
Så i MHW bladet , siste utgaven om en øvelse der , om å fly / trene på 8 tall med å fly med halen/siden mot seg hele til det satt skikkelig før man går vidre på å fly sirkel.....
Jeg startet med første svingen i 8-tallet (samme hvilken side du begynner med). Fly så langt rundt svingen som du føler for. Vri halen tilbake mot deg og hovre tilbake til start.
Etter noen/mange runder med dette er du snart rundt hele svingen og da er du klar for å trene på neste sving.
Det er lettere å fly/seile rundt med helien enn å hovre, det føles bare ikke slik i starten.
Og vær oppmerksom på at vinden kan "røske" litt i helien når det blåser litt.
Alle skjelver litt i starten, det er når pulsen stiger at du merker at du flyr heli.
---------------
Falcon 3D
T-rex 450 SE
Raptor 50 Titan
Align 700 N
JR 9XII
---------------
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment