Unconfigured Ad

Collapse

TT Raptor 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • svar
    • Feb 2008
    • 39

TT Raptor 50

Heisann

Var i sverige i dag, og siden jeg lenge har lurt på å kjøpe ett helikopter, ble det kjøpt ett i dag
    Havnet på TT raptor 50 byggesett med TT RL53H motor og Futaba GY401 Gyro.
    Radio kjøpte jeg for en stund siden, Spectrum DX7.
    Dette kan bli spennende da jeg ikke har bygget heli før, men satt sammen noen biler før.

• ragmag
    • Jul 2007
    • 82

Gratulerer!

Tips: Vær nøye og fest "alt" i metall med blå locktite og alt i plast med CA-lim.
    ---------------
    Falcon 3D
    T-rex 450 SE
    Raptor 50 Titan
    Align 700 N
    JR 9XII
    ---------------

Comment

• yak
      • Mar 2008
      • 302

rcforumet.com har en fin byggebeskrivelse av raptor 50

Comment

• retlaw
        • Jan 2007
        • 896

Har er noen nyttige sider

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=9064

http://www.modellflynytt.no/attachme...6&d=1183369995
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• svar
          • Feb 2008
          • 39

Er blå locktite den som sitter som støpt eller var det rød?

Får jeg sammen dette på et fornuftig vis, kan jeg være stolt av meg selv hehe.
          Pappa kjenner noen flinke helifolk i moss modellflyklubb, så skal høre med de om de kan se over når jeg er ferdig.

Er de servoene som fulgte med Dx7 brukbare eller bør jeg gå for noen andre?

Comment

• retlaw
            • Jan 2007
            • 896

Originally posted by svar
            Er blå locktite den som sitter som støpt eller var det rød?

Får jeg sammen dette på et fornuftig vis, kan jeg være stolt av meg selv hehe.
            Pappa kjenner noen flinke helifolk i moss modellflyklubb, så skal høre med de om de kan se over når jeg er ferdig.

Er de servoene som fulgte med Dx7 brukbare eller bør jeg gå for noen andre?
            Blå locktite er ikke permanent, men rød er permanent. Hvis det er snakk om dem DS821 servoene så fungerer de kun til hovring og super lett akro.
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

walter@retlaw.no

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Originally posted by retlaw
              Blå locktite er ikke permanent, men rød er permanent. Hvis det er snakk om dem DS821 servoene så fungerer de kun til hovring og super lett akro.
              Hvis det er snakk om de servoene, så rister de sannsynligvis i stykker selv ved hovring, de anbefales ikke.
              Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Ferry
                • Feb 2007
                • 456

Originally posted by retlaw
                Blå locktite er ikke permanent, men rød er permanent.
                Hvilken farge som har hvilken styrke, varierer mellom de ulike fabrikantene. Jeg har en rød/rosa Loctite som er svak skruelåsing, tror den heter 222. Og jeg har blå "HobbyCity"-guffe som er medium. Og en grønn "et_eller_annet som er sterk lagerlås. Pluss noe som fulgte med T-rex-en, en mild og en sterk. Konklusjonen er å sjekke med fabrikanten, søke på nettet etc. Om noe skulle sitte for hardt, så løsner det ofte med litt varme. Jeg bruker ofte tuppen på loddebolten til å varme opp mindre deler. Da blir Loctite-n lett å løsne. Ihvertfall de typene jeg har vært borti.

Comment

• svar
                  • Feb 2008
                  • 39

Det er vell Futaba S9254 som er anbefalt til servoen?
                  Hvike andre servorer mener dere man bør bruke?

Ser at DS821 brukes i TT 50 settene fra smallsice også.

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Ikke engang JR anbefaler de servoene, de anbefaler faktisk ikke å bruke dem i noe større enn 30 size, og ikke nitro....

Hvis du skal ha de råeste servoene, så er vel JR ds8717 regnet som det beste.
                    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• lacappuchino
                      • Oct 2007
                      • 1342

Jeg hadde ikke følt meg trygg på de som følger med dx7. Jeg tror det er blitt litt blåst opp, det at disse servoene alltid streiker.
                      Om jeg bare skulle lært meg å hovre, hadde jeg brukt dem, men ikke før jeg hadde #1: Satt i litt lengere skruer på servohornene (NB, ikke bruk noen form for locktite der.), #2: Skrudd de opp, sjekket loddepunktene der kablene går inn i servoen.

Med settet mitt følger det med servoer med metallgir, som også tåler litt mer når jeg kræsjer. Kanskje noe å vurdere dersom du går til anskaffelse av noen nye?

Lykke til uansett, og kan anbefale treningsunderstell
                      Honeybee CP 2

Comment

• svar
                        • Feb 2008
                        • 39

Da har jeg begynt
                        Kommet til punkt3 i manualen (jeee kjempe langt) og det eneste problemet jeg har kommet over er at det er ikke så veldig enkelt å se på bildene hvilke skruer som skal hvor.

Comment

• LarsO
                          • Dec 2007
                          • 1273

Originally posted by svar
                          Da har jeg begynt
                          Kommet til punkt3 i manualen (jeee kjempe langt) og det eneste problemet jeg har kommet over er at det er ikke så veldig enkelt å se på bildene hvilke skruer som skal hvor.

Irriterte meg også litt da jeg satt sammen Raptoren min.

Comment

• svar
                            • Feb 2008
                            • 39

Lest litt mer på servorer og disse skal vistnok være brukbare:

Comment

• Monkey
                              • Dec 2007
                              • 112

Er forholdsvis fersk i RC verden da jeg startet på dette året med å kjøpe et byggesett som du har til meg selv som nyttårsgave, samme radio har jeg også som du ser. Tror nok du vil få stor glede av Raptoren din, det har iallefall jeg. Som nevnt tidligere MÅ du kjøpe deg simulator, jeg kjører RealFligth G4 og er godt fornøyd med den, det spares det mange penger på. Ellers vil jeg på det varmeste anbefale deg å melde deg inn i en lokal klubb om du har mulighet for det (det sparte jeg fort noen penger på også), eventuelt kontakte noen som har god peiling. Det siste jeg vil si er at du må passe på å få kjørt ganske jevnt med Raptoren din så hver tur ikke blir å starte på nytt igjen. Lykke til!

MVH Monkey
                              Thunder Tiger 50 Titan
                              Align T-rex 450 SE V2
                              Spectrum DX7

Comment

Working...