Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lama v3 kulelager sitter fast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lama v3 kulelager sitter fast

    Hei.

    Jeg er helt fersk når det gjelder helikopter. Har anskaffet meg et lama v3 og er stort sett fornøyd. Som ventet ble det noen kræsj i starten og jeg oppgraderte med fullt aluminiumsett og nye forsterkede rotorblader. For noen dager siden røk tannhjulet til de nederste rotorbladene "B". Jeg bestilte nytt og fikk det i posten i dag. Tannhjulet og akslingen er festet sammen, så disse skiftes også sammen. Problemet er at der er et kulelager på den gamle akslingen jeg ikke klarer å få flyttet over til den nye... Frustrerende. Noen forslag?

  • #2
    Klarer du ikke aa dra det ut hvis du kiler et skruejern i aapningen av lageret og drar til ?

    Comment


    • #3
      Nytt problem

      Fikk det til til slutt, men et nytt problem har oppstått.

      Jeg har som sagt skiftet alle deler med aluminium. Den delen som heter swashplate har to kuler. Disse tar borti loddepunktet på en av motorene når jeg forsøker å tilte helikopteret mot høyre. Har en mistanke om at det var dette som forårsaket at tennene forsvant på forrige tannhjul fordi akslingen til de nedre rotorbladene stanses brått som følge av dette. Jeg skulle gjerne fått hele swashplaten flyttet litt opp. Men hvordan gjør jeg dette? Føler meg grønn. Har tidligere jobbet som servicetekniker på printere, så jeg er litt flau...

      Noen som kan hjelpe?

      Comment

      Working...
      X