Announcement

Collapse
No announcement yet.

montering av motor - 450s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • montering av motor - 450s

    sto ikke noe i manualen om montering av motoren (3550KV)
    (kan selfølgelig være at jeg er blind av og til )
    ble litt usikker på om det var noe spess jeg måtte ta hensyn til, med tanke på at det sikkert er her det er mest vibrasjoner for skruer og sånt.

    skal men bruke skiver imellom og sånt eller?
    The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch

    Lama v3 (julegave til far)
    T-rex 450s

    Spectrum DX7

    Realflight G4.5 - snart

  • #2
    og forresten..

    prøvde canopyen på i dag, passet ikke helt. linkene fra swashen tar bort i med god margin, hva har jeg gjort galt? har sett litt bilder, og der er canopyen hel.
    The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch

    Lama v3 (julegave til far)
    T-rex 450s

    Spectrum DX7

    Realflight G4.5 - snart

    Comment


    • #3
      1. Når du monterer motoren så legg ett tynt papir (kopieringspapir) mellom drevene. Sjekk at det går lett rundt etterpå på hele det store drevet. Jeg bruker ikke skiver, men litt locktite som jeg gnir inn i gjengene.

      2. At canopien av plast tar borti linkene er helt normalt. Lag et merke der det tar borti og klipp litt vekk. Det blir ganske pene halv-sirkler om du bruker hull-maskin til å fjerne plasten.

      Det er foresten verdt pengene å bytte til en v2 canopy i glassfiber......ihvertfall når du har teipet plast canopien noen ganger.
      Last edited by ragmag; 16-07-08, 21:20.
      ---------------
      Falcon 3D
      T-rex 450 SE
      Raptor 50 Titan
      Align 700 N
      JR 9XII
      ---------------

      Comment


      • #4
        Motoren festes med to skruer og to skiver til motorfeste(motor mount), vent med å stramme skruene. Den glatte siden uten kjøleribber skal ligge i kontakt med motoren. Etter at du har montert motor med motorfeste til rammen må du tilpasse avstanden mellom pinjongen med hoveddrevet før du strammer til dem to skruene. Rikitg avstand mellom pinjong og hoveddrev er når begge kan rotere fritt samtidige som det ikke er noe dø-løp på dem. Tommelfinger reglen er at det skal vare plass til tynt ark imellom dem.

        Det at canopyen din ikke vil ordentlig inn tyder på feilmontering av servoerhorn og linker. Linkene fra swachplaten og nedover skal ligge så loddrette som mulig. Kanskje du kan forsøke å montere servoene inni eller ute i rammen. Sette på balllinken på motsatt side av servohornene.
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by retlaw View Post
          Motoren festes med to skruer og to skiver til motorfeste(motor mount), vent med å stramme skruene. Den glatte siden uten kjøleribber skal ligge i kontakt med motoren. Etter at du har montert motor med motorfeste til rammen må du tilpasse avstanden mellom pinjongen med hoveddrevet før du strammer til dem to skruene. Rikitg avstand mellom pinjong og hoveddrev er når begge kan rotere fritt samtidige som det ikke er noe dø-løp på dem. Tommelfinger reglen er at det skal vare plass til tynt ark imellom dem.

          Det at canopyen din ikke vil ordentlig inn tyder på feilmontering av servoerhorn og linker. Linkene fra swachplaten og nedover skal ligge så loddrette som mulig. Kanskje du kan forsøke å montere servoene inni eller ute i rammen. Sette på balllinken på motsatt side av servohornene.
          Og Locktite er en selfølgelighet?
          The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch

          Lama v3 (julegave til far)
          T-rex 450s

          Spectrum DX7

          Realflight G4.5 - snart

          Comment


          • #6
            Hvis du skal fly en runde eller to før du får kjøpt deg loctite, så er det ingen fare (sikkert noen som er uenige ) men da bør du gå over skruene og skru dem fast igjen etter flyturen.

            Ja det er et must så lenge det ikke er låsemutter, men bare en vanlig mutter!

            Mvh Robert.
            ~Futaba 10C~


            ~T-Rex 500 v-bar~
            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

            ~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~


            ~Trondheim Modellflyklubb~

            Comment

            Working...
            X