Unconfigured Ad

Collapse

Rotorer spinner med en gang jeg kobler til batteri

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bOFFE
    • Jul 2008
    • 2

Rotorer spinner med en gang jeg kobler til batteri

Hei.
    Har kjøpt mitt første heli (e-sky honey king 2). Ladet batteriet og satte det i helikopteret. Koblet til strømkabelen og rotorene begynner øyeblikkelig å spinne rundt - holdt på å kappe en finger eller to! Kontrolleren var avslått. Jeg våger nesten ikke å nærme meg "udyret" igjen. Hva kan være årsaken til dette?
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Du må ALDRI koble til strøm til helikopteret når senderen er avslått. Da går helikopteret amok.

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Bare for å komplementere innlegget fra tahustvedt - her er det bare å lære seg den riktige prosedyren med en gang

1) Slå på sender
      2) Koble til batteriet på flyet
      - fly -
      3) Koble fra batteriet på flyet
      4) Slå av sender

.

Comment

• Mr Shrimp
        • Jun 2008
        • 66

Originally posted by bOFFE
        Hei.
        Har kjøpt mitt første heli (e-sky honey king 2). Ladet batteriet og satte det i helikopteret. Koblet til strømkabelen og rotorene begynner øyeblikkelig å spinne rundt - holdt på å kappe en finger eller to! Kontrolleren var avslått. Jeg våger nesten ikke å nærme meg "udyret" igjen. Hva kan være årsaken til dette?
        viss du blar fort gjennom bruksanvisingen for heliet, vil du sikkert legge merke til at det står hvordan dette skal gjøres, son som de 2 før meg har skrevet.

(trodde alle hadde hatt rc biler av en eller annen for før de hoppet opp til helikopter/fly og erfart dette)
        The man who smiles when things go wrong has thought of someone to blame it on. - Robert Bloch

Lama v3 (julegave til far)
        T-rex 450s

Spectrum DX7

Realflight G4.5 - snart

Comment

• Atle
          • Jul 2007
          • 285

Og husk på å ha throttle-stikka i bunn!
          Atle Østereng
          Oslo og Omegn Modellhelikopter Klubb
          Msn: a_ostereng@hotmail.com