Unconfigured Ad

Collapse

Dilemma - Vente på reparasjon eller kjøpe ny?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

Dilemma - Vente på reparasjon eller kjøpe ny?

Uheldigvis så var den nye senderen jeg bestilte sammens med heliopteret mitt defekt, og måtte sendes tilbake til HK. Nå begynner jeg å bli litt syk av å bare se på vidunderet som står på peisen. Jeg vil fly, nå!
    Derfor vurderer jeg å bestille en ny fra en norsk nettbutikk, og eventuelt selge den første når jeg får den.

Lurer også på om jeg på lenger sikt bør ha en bedre radio enn dx7. (som jeg for all del bare har hørt positive ting om)

Noen som vet om noen tilbud på sender/mottaker som er egnet for en relativt fersk pilot?
    Honeybee CP 2
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Hvis du vil ha noe bedre enn DX7, så er absolutt DSX9 noe å vurdere, den er mye bedre på det meste.
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• lacappuchino
      • Oct 2007
      • 1342

Absolutt en radio jeg vurderer.
      Honeybee CP 2

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Tror jeg tar turen inn fra Fredrikstad til Oslo, og skaffer meg en dx7 fra smallsize hvis de ikke har sommerstengt. Orker ikke vente lenger.
        Honeybee CP 2

Comment

• roadrune
          • Jul 2007
          • 2292

Har du råd, så er det verdt mellomlegget til en DSX9
          Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• lacappuchino
            • Oct 2007
            • 1342

dx7 får duge som en første computerradio en stund
            Hadde noen butikker i oslo området hatt en dsx9 hadde jeg gått for den. Må jo bruke skattepengene på noe :P

Hadde maidenflight med trexen i dag. Hadde hjerte i halsen når rotoren begynte å spinne opp. Dette var definitivt noe helt annet enn honeybee'n jeg har lekt med tidligere. Dette var på en måte ikke noe leketøy lenger. Et helt annet nivå, og så utrolig morro Tror jeg er bitt, hehe.

Det beste var, at takket være alle innlegg jeg har lest på dette forumet, så gikk det rett opp i hover uten noe problem! Det eneste jeg er ikke har fått helt kontroll på, er gyroen og innstillinger. Litt usikker på hva jeg må stille inn på radioen for å få halen dønn stabil. Når jeg pumper pitchen lett, så danser halen skikkelig. I vanlig hover så glir halen også til den ene siden. Dette er ikke så ille at jeg ikke klarer å unngå farlige situasjoner, men vil at halen skal låses.
            Honeybee CP 2

Comment

• roadrune
              • Jul 2007
              • 2292

Skru opp gain.
              Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• roadrune
                • Jul 2007
                • 2292

Det var egentlig ett veldig dårlig svar jeg ga deg, men jeg måtte plutselig springe

Sjekk at gyroen står i heading hold, jeg tror leden skal være på da, hvis jeg ikke husker feil.

Evt. så kan det skyldes throttle-kurven din, hvis den har en veldig brå stigning.

Gain kan du skru gradvis opp, til halen begynner å logre, og så ned igjen til den slutter.
                Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• lacappuchino
                  • Oct 2007
                  • 1342

Er det slik at med dx7 så bruker jeg kun en av følgende til å justere gain?

#1: Travel adjust på Aux2 (som jeg har valgt å bruke som gyro-gain kanal)
                  #2: Rate under Gyro Sense menyen.

Lyset på gyroen lyser konstant, som viser at den er i HH mode.

Nå er det mulig at trottle kurven var noe bratt, men nå har jeg foretatt noen endringer etter å ha funnet en annen fin video på freaks. Prøve igjen utover dagen.
                  Jermo's DX7 Setup Video - http://www.helifreak.com/showthread.php?t=28681
                  Honeybee CP 2

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Jeg brukte ikke gyro-sens menyen på min dx7, men satte den til inh. og brukte kun endepunktene på gear, eller aux2 i ditt tilfelle.
                    Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

• lacappuchino
                      • Oct 2007
                      • 1342

Ok, skal nok teste ut det også etterhvert. Husker du eventuelt verdiene du hadde?

En annen ting jeg ikke har funnet så mye om, er pitchen på halerotorbladene. Tror jeg leste et eller annet sted at de skulle ha ved default eller midtstilling ha noen grader pitch?
                      Honeybee CP 2

Comment

• roadrune
                        • Jul 2007
                        • 2292

6-8grader pitch, den veien den må kompensere for hovedrotoren er nok passlig, slå over i normal, så sentrerer servoen seg.

Jeg er sannelig ikke sikker, men jeg tror jeg hadde mellom 65-70% ett sted.
                        Hilsen Rune Marcussen

JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb

Comment

Working...