Announcement

Collapse
No announcement yet.

Passer blade 400 for meg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Passer blade 400 for meg

    Har planer om å kjøpe blade 400 i morgen. Satser på at det ikke er helt overkill. Har kun flyd et lite inne heli(uten navn). Trenger et jeg kan bruke ute. Har brukt de siste dagene på å lese meg opp på teknisk og annen info for nybegynnere. Har også sett en del videoer av hoovering så jeg tror jeg hvet hvordan det skal oppføre seg i starten. Regner med å bruke lang tid på å lære og å få feeling. Tror også det blir endel styrt. Blir Bladen for mye eller burde det gå. Lurer også på om jeg skal kjøpe alu deler med en gang, blir vel på sikt litt billigere en å skifte plast hele tiden. Radioen kan jo også brukes til sim. Blade er vel også greit for å sette seg inn i teknologien.

    mvh
    as

  • #2
    Det skulle være greit nybegynner-heli det, den kommer vel med Spektrum DX6i radio, hvis jeg ikke husker feil? Det er en god radio du kan bruke senere også.

    Bare prøv en del på simulatoren før du prøver å ta det opp, og sørg for å ha god plass rundt deg.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Det kan absolutt være ett godt valg synes jeg. Men ta kontakt med en klubb i nærheten for å fyre opp første gang. Mitt var ganske kilent og trengte litt tuning for å være nybegynnervennlig.

      Har du sjekket reviewet vi har gjort på den?
      (MFN) ModellflyNytt.no

      Og byggeblogg:
      Blogg E-Flite Blade 400 3D - (MFN) ModellflyNytt.no


      Lykke til !
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Det passer for meg, så det passer sikkert for deg også! Viktig å trene i simulator (jeg bruker Phoenix), samt å bruke "snille" instillinger i DX6i. Veldig morsomt helikopter som vi nybegynnere utenfor organiserte rc-miljøer kan lære mye av å fly kombinert med simulator-trening og aktiv bruk av nettfora.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Høres ut som et fint fint valg. Jeg lærte meg hover med et honeybee cp2, som jeg har lært på den tunge måten, hverken egner seg for nybegynnere eller erfarne. Men har fått med meg ufattelig mye nyttig erfaring ved å kræsje det og så fikse det igjen.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            Høres bra ut. Da blir det nok Blade 400 på meg i dag. Har planer om å bruke phoenix jeg også.
            Hva med alu deler, er det noe vits. Er ikke de mer holdbare enn plast. Koster litt mer men ser jo også bedre ut. Hvis du må bytte del for 3-4. gang ser det ut til å lønne seg med alu. Kan man bruke alu og plast om hverandre?

            Takker så meget

            as

            Comment


            • #7
              Alu tåler stort sett mer i en krasj, men er tyngre, og vil i de fleste tilfeller gi (litt) dårligere ytelse.

              Du kan bruke de om hverandre, så lenge du bytter alle av den delen du bytter, altså ikke ha en miksearm i alu på ene siden, og en i plast på den andre, da får du vibrasjoner.
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • #8
                Originally posted by roadrune View Post
                Det skulle være greit nybegynner-heli det, den kommer vel med Spektrum DX6i radio, hvis jeg ikke husker feil? Det er en god radio du kan bruke senere også.
                Det stemmer at den kommer med DX6i. Jeg har kjøpt 2 slike radioer, og er veldig fornøyd med dem. Mye for penga. Koster kun 180$ fra USA, pluss frakt etc. Da følger det med en AR6200 mottager, og bare den koster 700,- i Norge!
                I Blade 400-settet er det med en AR6100E.
                DX6i er kurant å koble sammen med andre Spektrum-radioer også, for skoleflyging. Det var en av grunnene til at jeg kjøpte en ekstra.
                Oppkobling mot simulator funker og veldig greit. USB-interface koster 10$ hos f.eks helidirect.com og readyheli.com Jeg har brukt FMS og HeliSim Loading... Begge disse er gratis, og er til stor hjelp med stikketrening.
                Fest et par pinner i kryss på understellet i starten, og fly i vei. Les det du kommer over av litteratur, og følg med på ymse fora på nettet. Og ikke vær redd for å stille "dumme" spørsmål. Vi har alle vært der på et stadie.

                Comment


                • #9
                  Ville anbefalt deg ihvertfall 3 batterier og en god lader i tillegg. Kjøp en 3 mm karbonstang og 4 pingpongballer til å tre innpå og lim fast så er du på stell.

                  Av ladere finnes det ett hav av utvalg, men ville valgt en med både 12V og 220V mulighet. Gir fleksibilitet
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg støtter høylytt rådet om å kjøpe flere batterier! Det er kjedelig å fly i 7-8 minutter om gangen for så å måtte stikke hjem og lade. Gjerne flere ladere også.

                    Merk at de originale E-Flite-batteriene har relativt lav kapasitet og er kjempedyre. De koster vel rundt 700 kr i Norge. Jeg bestilte fire CellPro-ladere og batterier fra fmadirect.com. Batteriene der koster under $50. Det er mulig å få tilsvarende batterier enda billigere fra f.eks. hobbycity.com.
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by dunder View Post
                      Høres bra ut. Da blir det nok Blade 400 på meg i dag. Har planer om å bruke phoenix jeg også.
                      Hva med alu deler, er det noe vits. Er ikke de mer holdbare enn plast. Koster litt mer men ser jo også bedre ut. Hvis du må bytte del for 3-4. gang ser det ut til å lønne seg med alu. Kan man bruke alu og plast om hverandre?

                      Takker så meget

                      as
                      Min erfaring sålangt er at de originale delene er OK. Den originale fartsregulatoren blir derimot brennhet etter et par batterier, har lest om endel som har hatt kjedelige erfaringer med både den, gyroen og servoene. Eneste jeg har måttet bytte pga krasj og slitasje hittil er hovedblader og haleblader, feathering shaft, main shaft, tail rotor shaft, o rings og servoer.

                      Ekstra batterier er et must. På det meste flyr jeg fire etter hverandre (med litt pause for ikke å grille fartsregulatoren), men stort sett tre.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #12
                        Må også legge til at min Blade CX2 hjalp mye angående koordinering før jeg kjøpte B 400. Fløy den nettopp igjen for første gang på lenge (kona er bortreist!), morsomt. Dessuten var kampen mot det h....... Esky Honeybee CP2 en nokså grei øvelse i å forstå grunnleggende prinsipper. Etter tenners gnissel fikk jeg det hvertfall til å hovre noenlunde. Men B 400 er en helt annen historie, det blir som å sammenligne skateboard med snowboard.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Jeg får si som alle andre her. kjøp deg en 400. du angrer ikke! når du har lært deg å hovre og å ta svinger kjøper du en Futaba 401 gyro til den. En fugl visket meg i øret her en dag at det er en ramme på vei for å kunne bruke en større haleservo det er bra, for det er ikke mange små som er kjappe.
                          Har dere forresten prøvd den nye cx saken? er som en cx2, men utrolig liten! får plass til den i handa! også går den på spektrum. så du kan fly den med DX6 eller DX7. jeg SKAL ha en sånn
                          Raptor 50
                          TT Redline
                          Spektrum AR7100R

                          T-Rex 500 CF
                          Futaba 611/ BLS251

                          Comment


                          • #14
                            Har bestilt det lille husdyret! Ser at andre produsenter følger opp.
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • #15
                              Hvor har du bestilt det? de har en i demo på smallsize. men de får den ikke før om et par måneder
                              Raptor 50
                              TT Redline
                              Spektrum AR7100R

                              T-Rex 500 CF
                              Futaba 611/ BLS251

                              Comment

                              Working...
                              X