Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken radio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken radio?

    Hei! Har standard Belt CP med ditto standard radio. Har lyst på å bytte ut radioen med noe bedre, helst 2,4 Hz, men det er mye å velge i og mange prisklasser. Har tenkt litt på Futuba 6 kanals 2.4Hz. Det bør jo være en sender man kan vokse med og ha glede av i mange år...Noen som har anbefalinger? Takker for innspill
    Align 500 ESP
    CopterX 450 AE x2
    Esky Belt-CP x2
    Walkera DF 004
    Futaba 6EX 2,4

  • #2
    Hvis du skal ha en radio som man kan vokse med, så vil jeg ikke satset på en 6 kanaler, hvis du flyr heli, så kan det vel hende du kjøper noe større og mere komplisert sendere?

    Kjøp heller futaba 10c, den er det 2,4 mhz modul, eller kanskje en Spektrumm DX7, smak og behag.

    Jeg har nettopp kjøpt den 10c`n , men har ikke fåt den enda. Hadde 9c ifra før, og det var en kjempefin radio.

    Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

    Comment


    • #3
      Det kommer an på hva du ønsker å bruke den til senere.
      Et fuel heli krever 7 kanaler. En del andre modeller kan kreve flere om du skal ha understell til å felle inn etc... så første steg er å avgjøre hva slags modeller du kan tenke deg.
      Så må du vurdere hva det får koste.

      En Dx7 klarer det meste, men er du opphengt i at det skal føles som det er kvalitet er kanskje en DSX9 eller tilsvarende mer tingen...

      Det som er på markedet fra de kjente produsentene er alt bra, så det er dine ønsker som egentlig styrer alt. Hvor vil du ha knapper, hvor mange etc etc

      Comment


      • #4
        Dx7 er den som gir mest for pengene. Dersom du vil gi litt mer for det, så hadde mitt andre valg vært JR DSX9.

        Hadde vurdert å kjøpe det i utlandet hvis du klarer å vente litt. Er litt å spare på det.
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Dersom det holder med 7 kanaler så kjøper DX7. Dersom du ønsker flere kanaler bør du gå for DSX9 eller 10C. Begge radioene anbefales på det varmeste.

          Ser at du blir anbefalt å kjøpe fra utlandet. Da bør du vite hva du gjør i forhold til sende-effekt. Du finner veldig mange tråder her på forumet ang. dette temaet.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            blir kanskje DX7

            Har kikket litt rundt, og tror jeg går for DX7 fra readyheli.com. Lader og mottakerbatteri følger ikke med i pakka (noen som har anbefalinger?). Ellers har jeg litt skrekken for å ikke klare å programmere saken skikkelig, men det lar seg vel gjøre med et lite studie. Kikka litt på Jermo`s setup video på helifreak, og mener det skal være en mulighet for å få til dette. Håper det følger med skikkelig bruksanvisning også.
            Align 500 ESP
            CopterX 450 AE x2
            Esky Belt-CP x2
            Walkera DF 004
            Futaba 6EX 2,4

            Comment


            • #7
              Hvis du virkelig er sikker på at du vil være i denne hobbyen, så vil jeg virkelig anbefale deg å spare litt til, og kjøpe en DSX9 med en gang, hvis du ikke gjør det, så vil du nok angre i løpet av relativt kort tid.

              Ikke at dx7 er en dårlig radio, men DSX9 er bare så mye bedre....

              Bruk den vanlige laderen din til å lade batteriet med, bare ta det ut, så mekker du litt på en servokontakt så passer det bra.

              Mottakerbatteri kommer helt an på hva mottakeren står i, så det er umulig å svare på.

              DSX'en er dessuten en del enklere å sette opp, selv om den har flere funksjoner.
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tintin View Post
                Det kommer an på hva du ønsker å bruke den til senere.
                Et fuel heli krever 7 kanaler. En del andre modeller kan kreve flere om du skal ha understell til å felle inn etc... så første steg er å avgjøre hva slags modeller du kan tenke deg.
                Så må du vurdere hva det får koste.

                En Dx7 klarer det meste, men er du opphengt i at det skal føles som det er kvalitet er kanskje en DSX9 eller tilsvarende mer tingen...

                Det som er på markedet fra de kjente produsentene er alt bra, så det er dine ønsker som egentlig styrer alt. Hvor vil du ha knapper, hvor mange etc etc
                På mitt el heli har jeg 6 kanaler, hva bruker du den 7. til?
                Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by spitmk16 View Post
                  På mitt el heli har jeg 6 kanaler, hva bruker du den 7. til?
                  Gain til governor.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #10
                    Kjøpte DSX9 etter en link jeg fikk av RoadRune(?), og jeg er overimponert (selv om jeg hadde 9XII fra før)!! Hvis du skal kjøpe en radio som du skal ha en stund så kan jeg anbefale den på det varmeste. Menystyringen er som natt og dag på DX7 og DSX9. Hørte fra en Bambling (www.rcforumet.com) i dag at han hadde fått pris fra Rcpro på rundt 4200,- for bare radioen. Ikke gærnt det. Men valget er selvfølgelig ditt
                    Geir


                    3D plane - 1D brain

                    Comment


                    • #11
                      Var vel litt kjapp til å si krever for governor er jo faktisk ikke et must, men vil du ha governor så må du ha min 7 kanaler...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tintin View Post
                        Var vel litt kjapp til å si krever for governor er jo faktisk ikke et must, men vil du ha governor så må du ha min 7 kanaler...
                        Tenkte jeg skulle være hyggelig nok til å ikke nevne det.
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment


                        • #13
                          Der var den, kom ikke på hva man i granskauen skulle bruke den siste til.....

                          Takker for svar
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                          Comment


                          • #14
                            No worries Rune, hodet er litt fullt av ting som ikke skal være der om dagen så det går en smule tregt....

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tintin View Post
                              No worries Rune, hodet er litt fullt av ting som ikke skal være der om dagen så det går en smule tregt....
                              Huffda, har lagt merke til at du er litt mindre aktiv for tiden...

                              Får håpe ting ordner seg da
                              Hilsen Rune Marcussen

                              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                              JR DSX9

                              Fitjar Modellflyklubb
                              ---------------------------------------------------------------------------
                              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                              Comment

                              Working...
                              X