Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 400 + gy401

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade 400 + gy401

    Hallo...

    Har kjøpt meg en gy401 til en blade 400.
    Er helt blank når det kommer til oppsett av heli.

    Kan noen forklare meg hvordan jeg gjør dette?

    På forhånd takk!
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic




  • #2
    Forhåpentligvis står det i manualen til mottakeren din (eller helikopteret) hvilken kanal gyroen skal inn i. Tror det som oftest er Rudder-kanalen. Deretter skal vel halerotor servoen inn i gyroen.

    Dette skulle vel være greit, det vanskelige er nok oppsett av følsomheten til gyroen. Den blir justert via en egen kanal på radioen, og er den gule enslige kontakten som går ut av gyroen. På min mottaker har jeg puttet den i en ledig en, og kan være aux2 eller gear.

    Hva du bør gjøre neste er veldig avhengig av hva slags radio du har, så tror ikke jeg skal begi meg lenger ut på isen
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      det glemte jeg å skrive gitt..

      er en DX6i..
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic



      Comment


      • #4
        Det er flott! Da skal jeg hvertfall gi deg en veldig vanlig måte å sette det opp på, etter som jeg har forstått hvertfall.

        La oss si du bruker Gear kanalen til å justere Gain (Som er følsomheten, og som styres av den gule enslige kabelen fra gyroen).

        Futaba 401 har to "modus" som den fungerer på. Heading Hold og Normal. Du vil at gyroen skal holde halen der du vil, altså vil du ha den i Heading Hold mode. På selve gyroen er det ei rød lampe, som blinker dersom den er i Normal mode, men som lyser fast dersom du har den i Heading Hold mode.

        På radioen, finn fram [Travel Adjustment]. Sett verdiene under til +72% og -72%. Da vil du ha ca 30 gain på gyroen. Blinker lampa på gyroen, så bare flipper du gear-bryteren på radioen. Mulig du må justere endepunktene på Travel Adjust opp eller ned for å få den helt fin.


        Fant ikke videoen jeg letet etter, men du kan jo se på denne og se om du blir noe klokere:
        Jermo's DX7 Setup Video - HeliFreak
        Honeybee CP 2

        Comment

        Working...
        X