Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerproblem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynnerproblem!

    Hei,
    Jeg har et quadrokopter og har fløyet dette en stund nå. Jeg tør påstå jeg har kontroll på dette nå, med noen unntak.
    Mitt "store" lille problem er som følger: Jeg klarer ikke å fly det om jeg skulle få fronten mot meg!
    Skulle dette skje mens jeg flyr detter jeg stort sett alltid ned . . . . sålangt uten større kostnader heldigvis!!

    Et det bare meg eller er det flere som har det slik?
    Jeg har ingen god forklaring på det men jeg har bevisst prøvd å øve på det, men det virker ikke som hodet mitt kan invertere nick og role aksene. . . .
    Noen tips på hvordan jeg kan øve på dette?

    Vil tro det er litt annerledes med et quadrokopter enn med vanlig heli da denne er helt symetrisk slik at det ikke er veldig lett å se hva som er forran og bak.
    Forresten, er det noen flere der ute med firerotors heli? Kanskje i Vestfoldsområdet?

    mvh
    Christian
    Attached Files

  • #2
    simulator?
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

    Comment


    • #3
      Hvor får man kjøpt dette hen?

      Sett en lysdiode i fronten og bak med forskjellig farge så burde du se hvilken retning du har
      =================
      Runar Holm
      www.maxmekker.com
      =================

      Comment


      • #4
        Simulator har jeg ikke prøvd . . . kanskje det hadde vært en ide! Er det noen måte jeg kan bruke fjernkontrollen jeg har da eller?

        Det jeg har er delvis kjøpt fra tyskland og delvis fra buyit.no. Disse selges kun som byggesett så vidt jeg vet.
        Har lysdioder på den men dette fungere bare når det er skumring og natt, men fortsatt går det i ball om den snur seg!

        mvh
        Christian

        Comment


        • #5
          Blir vel nesten omrent som nose in med helikopter, og er etter mitt skjønn ikke noe du mestrer allerede etter et par turer. Få kontroll på det sideveigs først.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            Er sikkert på at over halvparten av alle landets helikopter piloter ikke mestrer nose-in hovring, så det ikke bare deg.
            Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

            walter@retlaw.no

            Comment


            • #7
              Det var godt å høre!

              Veldig rart det der, for jeg klarer å hovre med sidene mot meg, men i det den paserer ~130 grader går det rett vest hver gang.
              Alt handler vel stort sett om øvelse så det er vel bare å "smøre" seg med tålmodighet som det såfint kalles .. . .

              mvh
              Chris

              Comment


              • #8
                Hehe, ja rart det der Føler det er flere slike "kneiker" som man må fly masse for å komme over. Dette med å fly lenger enn sideveis er også så langt som mine ferdigheter har kommet.

                Usikker på hvordan proffene "ser" heliet sitt. Vanskelig å forklare, men hvordan man liksom følger viewet til heliet og kompansere med aileron/elevator i henhold til det, og ikke bare lærer seg som med en formel, at når heliet er mot deg, så er alt omvendt, bortsett fra rudder og pitch, og at når heliet bikker mot høyre, så dytt stikka mot høyre også.
                Honeybee CP 2

                Comment

                Working...
                X