Unconfigured Ad

Collapse

Snart i lufta

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ponus
    • Apr 2007
    • 104

Jeg spør: ER DER VIRKELIG NOEN SOM KLARER Å FLY DETTE HEIKOPTERET NOENLUNDE STABILT!!!!!

Var i lufta i går igjen, og det er ærlig talt svært vanskelig å kontrollere. Landet noe hardt slik at staget mellom propellbladene ble skjevt. Heliet tåler egentlig mere enn jeg trodde og burde egentlig være knust etter den siste landingen.
    "KOSEKROK"
    T-Rex 450se v2 hs-65mg gy401 m/9650
    Cessna 177 Cardinal on float
    Honey Bee King 2 Belt,- til skrekk og avdvarsel for alle nybegynnere.

Comment

• roadrune
      • Jul 2007
      • 2292

Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
      ---------------------------------------------------------------------------
      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Ponus
        • Apr 2007
        • 104

Der røyk motoren...........ny børsteløs med regulator bestilt. Spurte leverandør om råd til ny gyro. Han mente at skulle jeg bytte ny gyro, burde jeg også bytte servo....da den originale reagerer for sent og bytte av kun gyro ikke var vits. Pris ca. 1000,- Kan selvfølgelig bruke dette på neste heli, men står over.

Det positive i alt dette er at den dagen jeg får kontrollen på HB blir nytt heli en lek
        "KOSEKROK"

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Kjøleribber på de vanlig børstemotorene gir dem utrolig mye lengre levetid.

Comment

• spitmk16
            • Oct 2005
            • 1367

Originally posted by Ponus
            Ja,ja ...da har jeg mottatt mitt første el. heli :HoneyBee King2 6CH Belt

Har flydd RC sjøfly 1,5 år og mente meg klar for heli.
            Jeg trente og mestret utfordringen godt på simulator og følte dette skulle gå bra.

På You Tube fant jeg gode råd for innstilling før avgang.

Dette var mye vanskeliggere en anntatt!!!! Jeg har nå brukt 4 batterier og sirkler fremdeles med øvingsunderstell i bakken. Ingenting er foreløpig ødelagt, men her er marginene små!!

Jeg hadde problemer med å få halen til å holde seg i ro inntill jeg ga litt mere på gainen til gyrostabelisatoren. Jeg balangserer nå sånn noenlunde og "take off" er nær .
            Her gjelder det imidlertid å gå rolig frem.

Det som irriterer med elektro er flytiden til batteri er flatt. Dette går veldig fort og flere timer å lade opp igjen. Flere batteripakker blir løsningen tenker jeg, men tenker med gru hva som hender om batteriet blir flatt når jeg er i lufta.

Som sagt.........dette er endel vanskeligere en først anntatt
            For å si det slik, helikopter er vanskelig, og dersom man kan kun glede seg den dagen man klarer å snu helien på hodet, og ikke før, bør man finne seg en annen hobby. Heliflyving kan sammenlignes med at man får en baby, man forventer ikke at gutten/jenta klarer universitetsutdannelse etter første leveåret, men man gleder seg over at gullklumpen kan gå...

Gled deg over de små stegene man tar, og push etter evne, ikke etter hva andre sier.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Ponus
              • Apr 2007
              • 104

Mens jeg venter på ny motor............er der noen som kjenner til CopterXSEV2R og utstyret til dette heliet?

babed3d86803835dd6b94aa7dbc9
              "KOSEKROK"

Comment

• perpyro
                • Aug 2008
                • 488

Du linker til RTF kittet av AE versjonen så blei litt usikker på om du kun skal habyggesett eller kun helikopteret.
                Ettersom jeg kun kjøpte AE versjonen av byggesettet og kjøpte resten separat så kan jeg kun snakke for selve heliet.
                Dette er 100% delekompatibelt med Trex 450 SE V2.
                Det har alle de siste endringene som Align sin V2 utgave kommer med men det er også små forskjeller.
                Hodet kommer med kulelager på alle bevegelige deler, ingen messing eller plast her.
                Drevene på hovedakslingen synes jeg for min del holder for dårlig nøyaktighet sammenlignet med Align og andre drev produsenter.
                Halen er nesten identisk med align sin med unntak av idle pullyen som sitter på spacere istedenfor støpta tapper som align har på sin haleboks.
                Det er fult kulelagret men lagrene er av en heller trist kvalitet og ryker ved første krasj.
                Jeg hadde også den 30A ELF ESCen som CopterX leverer og min var ikke mulig å programere ved hjelp av manualen man kunne laste ned fra produsent.
                Ellers så er aluminiumen i rammen litt for myk og kan bøyes i en krasj men rammedeler i Carbon er billig å erstatte med.
                Ellers så kom eska mi kjemisk rensket for manual, verktøy, greas og locktite som følger med Trex 450 SE V2.
                Trex 450 blandingsrase 4S
                Logo 500
                Blade mCPX

Comment

Working...