Unconfigured Ad

Collapse

Blade cx2?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mojo
    • Aug 2008
    • 6

Blade cx2?

Har vurdert lenge å kjøpe meg et helikopter, og tror jeg velger å starte med cx2. Er det noen spesielle grunner til at jeg burde velge et annet??

Finnes det en simulator der jeg kan bruke den håndkontrollen som følger med?? Regner med det kanske vil være lurt å kjøre litt simulator selv om denne maskinen skal være forholdsvis enkel å fly med.

Hvilke deler går det erfaringsmessig mest av i starten? Tenkte å kjøpe maskinen i norge og eventuelt bare bestille deler fra Helidirect e.l.

Takk for eventuelle svar
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

Tror ikke det er et fasitsvar på hvordan man kommer best i gang med helikopter. Men tror ikke blade er helt feil hvertfall.

De aller fleste radioer har mulighet til å bruke en usb-overgang så du kan bruke simulator.
    Honeybee CP 2

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

Du trenger ikke sim for å fly cx2, men kombinasjonen av cx2 og sim er en bra start for å komme inn i hobbyen på egenhånd.

Du kan bruke håndkontrollen i bla Phoenix.

Blader, flybar, understell samt halen er det som gjerne ryker. Kjøp med minst ett ekstra batteri.
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Ting som også har gått for meg er bom, reim og hoved-drev.
        Honeybee CP 2

Comment

• bjeff
          • Jul 2007
          • 2010

Originally posted by lacappuchino
          Ting som også har gått for meg er bom, reim og hoved-drev.
          På Blade 400, ja, men neppe på cx2!
          Anders Eiebakke
          90078513

Comment

• mojo
            • Aug 2008
            • 6

Nettbutikker

Hvor anbefaler dere å kjøpe reservedeler/forbruksdeler til blade cx2. Hvor er det billigst og best?

Takk

Comment

• mojo
              • Aug 2008
              • 6

Originally posted by bjeff
              Du trenger ikke sim for å fly cx2, men kombinasjonen av cx2 og sim er en bra start for å komme inn i hobbyen på egenhånd.

Du kan bruke håndkontrollen i bla Phoenix.

Blader, flybar, understell samt halen er det som gjerne ryker. Kjøp med minst ett ekstra batteri.

Hva er egentlig flybar. hva heter den eventuelt på engelsk, sitter å ser igjenom nettbutikker men finner ikke noen flybar.

Comment

• JonV
                • Apr 2005
                • 232

Flybar er den stanga som Paddels sitter på.

Flybar er det engelske ordet da.
                Jon T Vatn
                http://www.fg-racing.net
                Norway Oslo Romsås.

Comment

• Bols
                  • Mar 2007
                  • 40

Originally posted by mojo
                  Har vurdert lenge å kjøpe meg et helikopter, og tror jeg velger å starte med cx2. Er det noen spesielle grunner til at jeg burde velge et annet??

Tenkte å kjøpe maskinen i norge og eventuelt bare bestille deler fra Helidirect e.l.
                  Pkt 2.) Jeg ville kjøpt et helikopter hvor det er deletilgang enten i butikk der du bor, eller hos Elefun.no. Når man blir litt hektet passer det dårlig å vente en uke på en liten tulledel som mangler. Elefun leverer lynraskt.

Pkt 1.) Eneste ankepunktet er vel at man kanskje kan gå lei litt fort av et kontraroterende heli (som f.eks cx2 og e-sky lama). Disse er enkle å fly, men har veldig begrenset potensiale. Å fly et regulært helikopter er MYE mer krevende. Hvis du har tenkt å ta opp dette som hobby (og f.eks bruke en del tid på simulatoren), så kan det hende at det er mer givende å starte med et t-rex/blade400. I så fall bør du bruke noen timer på simulatoren før du i det hele tatt prøver å hovre. CX2/Lama kan bli en løsning som du vokser ut av på noen uker med litt ivrig simulatorflyging.

Valget kommer litt an på hvor mye tid du har tenkt å bruke, og hvor fort du har planer om å utvikle deg. Det eneste jeg garantert IKKE ville gjort er å begynne med kompromissløsningen: en billig single-rotor (som f.eks HB CP2/FP, Blade CP etc.).

Comment

• JonV
                    • Apr 2005
                    • 232

Jeg har netop handlet meg helli fra www.miracle-mart.com.
                    Kjapp service og selv med EMS sending som koster ca 200 nok 2/4 dager levering så er Helli Billig, 129$ og med ekstra batteri sim kabel og EMS frakt havnet herligheten på ca 1040,- Nok
                    Jon T Vatn
                    http://www.fg-racing.net
                    Norway Oslo Romsås.

Comment

• mojo
                      • Aug 2008
                      • 6

venter i spenning

Da er orderen lagt inn. ble en blade cx2 med diverse reservedeler fra Helidirect.com.
                      Spennende å se hvor lang tid det tar før den kommer og om den må fortolles. krysser fingrene.

Comment

• lacappuchino
                        • Oct 2007
                        • 1342

Lykke til! Du har en lærerik tid i vente hehe
                        Honeybee CP 2

Comment

Working...