Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix CP 370 - ustabilt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix CP 370 - ustabilt

    Hei !
    Fikk meg et Phoenix CP370.. har hatt noen små-turer med det, men finner liksom ikke helt utav det.. Helikopteret virker ustabilt. DVs når jeg gir balanseror skjer det "ingen ting" før den plutselig hiver seg rundt.. det samme med høyderor også.. lite som skjer.

    Har skiftet / oppgradert rotorhode, hovedaksling og swashplate til stivere og bedre deler ( e-sky), etterhvert som de har røket. Måtte justere lengden på koblingene mellom swashplate og paddel-arm, og likeledes til rotorbladene for å få det samme etter oppgradering av swashplate; men rotorene tracker bra..

    Begynner jeg å bli litt små-lei av å ikke få dette til...

    Bruker muligens feil terminologi her, men jeg har så langt stort sett holdt meg til "fast vinge farkoster". Har flydd modellfly i noen år, men på helikopter er jeg rimelig grønn, bortsett fra noen turer på G4'n da; hvor jeg har brukbar kontroll med CCCP helikopter.


    Noen som har tips ?
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

  • #2
    Se de to videoene som heter ccpm setup her: Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

    Det er mulig du må registrere deg for å få sett de, men det er det verdt.

    Det høres ut som om du trenger bedre oppsett i hodet, og de videoene viser deg hvordan.

    Det heter forresten ccpm, og har ingenting med Sovjet og gjøre
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Hehe.. der kan du se ( CCCP altså ..)
      Takker !
      Skal ta en titt på den.
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #4
        I tillegg til nevnte oppsett av rotorhodet/blader vil jeg på det sterkeste anbefale ett godt sett med kvalitets servoer. Min E325 var ikke til å kjenne igjen etter att jeg byttet ut ACE sine C1016 med JR DS385, veldig mye mer stabilt i hover. Anbefales!
        Thunder Tiger Mini Titan E325
        Thunder Tiger Mini Titan E325 SE
        Align T-Rex 500 CF
        Gaui Hurricane 200 PRO

        Comment


        • #5
          Originally posted by roadrune View Post
          Se de to videoene som heter ccpm setup her: Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

          Det er mulig du må registrere deg for å få sett de, men det er det verdt.

          Det høres ut som om du trenger bedre oppsett i hodet, og de videoene viser deg hvordan.

          Det heter forresten ccpm, og har ingenting med Sovjet og gjøre
          Helifreak har hjulpet meg mang en gang innen heli. Sist helg skulle jeg ta siste finnish på helien og omsider få hjulvispen i lufta. Halen var alt annet enn vennlig. Brukte ca 1 batteri før jeg ga opp, og så når jeg kom hjem lastet jeg ned videoen, som viste hva jeg hadde glemt på stikka.....

          Da virket helien som den skulle gitt.

          "Fort gjort å glemme" som Lillebjørn Nilsen sang....
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Originally posted by chewbaca View Post
            Hei !
            Fikk meg et Phoenix CP370.. har hatt noen små-turer med det, men finner liksom ikke helt utav det.. Helikopteret virker ustabilt. DVs når jeg gir balanseror skjer det "ingen ting" før den plutselig hiver seg rundt.. det samme med høyderor også.. lite som skjer.

            Har skiftet / oppgradert rotorhode, hovedaksling og swashplate til stivere og bedre deler ( e-sky), etterhvert som de har røket. Måtte justere lengden på koblingene mellom swashplate og paddel-arm, og likeledes til rotorbladene for å få det samme etter oppgradering av swashplate; men rotorene tracker bra..

            Begynner jeg å bli litt små-lei av å ikke få dette til...

            Bruker muligens feil terminologi her, men jeg har så langt stort sett holdt meg til "fast vinge farkoster". Har flydd modellfly i noen år, men på helikopter er jeg rimelig grønn, bortsett fra noen turer på G4'n da; hvor jeg har brukbar kontroll med CCCP helikopter.


            Noen som har tips ?
            Du har ikke skrudd til enkelte skruer vel hardt da, så servoene får usaklige påkjenninger? Kan være det, antar jeg. Bare ett tips. Alt i hodet skal gå ledig og lett.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              Som en fyr har sagt *(som jeg ikke engang gidder nevne mer)* så skal linker være så faste at de kan stå vinkelrett ut fra kula, men ramler ned når du rister den litt. Da er den perfekt!'

              Det jeg gjør om linker er for løse, og det er sikkert feil, er å bruke ball-link-tanga og klemme sammen linken litt. Blir den da for stram, så klemmer jeg med vanlig nebbtang mens linken sitter på kula for å utvide den litt.
              Til nå så har alle linker vært for løse, har enda ikke hatt behov for å utvide så mange..
              Honeybee CP 2

              Comment


              • #8
                Skal ta fram hjulvispen i kveld. Det har jo vært Warbird weekend og hele forrige uke gikk med til det.
                Kan kanskje ha trekkt til litt godt på linkene da jeg skiftet rotorhodet etc.. skal også se igjennom filmsnuttene. Rapport kommer så snart jeg har vært igjennom.
                __________________________________________________ ___
                Jørn Kaasbøll
                Scale Warbirds of Norway

                Comment

                Working...
                X