Unconfigured Ad

Collapse

Quick fill raptor 50?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • menorian
    • Aug 2008
    • 8

Quick fill raptor 50?

Heisann,

Jeg er ny til dette forumet, og jeg er helt ny når det kommer til fuel helikopter (alt som er fuel drevet faktisk, dette er min første fuel model), og jeg lurer på hvordan man skal fylle tanken :P
    Jeg kan å fly heli da, har en blade 400 og en bell cp.

Anyway, jeg har kjøpt en Quick Fill Valve som jeg har monter i rammen på Raptoren, og jeg lurer litt på hvordan jeg skal koble den opp.
    Er det slik at jeg bør koble slangen inn i den lille tanken, eller i den store?
    (skal man fylle opp den lille tanken og la fuelen pumpe seg videre inn i den store, eller omvend?). Så hvordan bør denne quick fill valven kobles, det står at en inngang/utgang skal til Fuel Tank og den andre til Carboratior.

Tusen takk
  • kaiove84
    • Apr 2007
    • 145

Heisann, den enden som det staar fuel tank paa skal du koble til header-tanken (den lille tanken, den andre enden kobler du til forgasseren. Naar du da fyller opp tanken fyller du gjennom headertanken og videre til den store tanken

Haaper dette var til hjelp

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Et råd på veien.

Det enkleste er å ta av slangen og fylle rett inn i header-tanken direkte. En slik quick-fill ventil har tendens til å gå i stykker.
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Og for å nevne det, hvis fuelen har den minste mulighet for å gå inn i motoren under fylling, så gjør den det og lager trøbbel når du skal starte.

Du lurte også på hvordan du skulle fylle, hvis jeg forsto deg rett? Til det trenger du en pumpe, f.eks: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...&kategoriID=46
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Heliman
          • Mar 2006
          • 1254

Jeg hadde en gang en sånn derre quickfill ventil, men den røk etter en kort stund så den kastet jeg så langt jeg orket.
          Enkleste er å bruke et treveis filter synes jeg.
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• jan Kenneth
            • Feb 2008
            • 163

Jeg må bare nevne det her: Pass på at ventilen din er for Glow og ikke petrol. jeg kjøpte feil ventil, fløy en tur. og på neste tur gikk motoren brått leant og før jeg rakk å skjønne det havarerte motoren og helikopteret gikk i bakken.....
            Raptor 50
            TT Redline
            Spektrum AR7100R

T-Rex 500 CF
            Futaba 611/ BLS251

Comment

• menorian
              • Aug 2008
              • 8

aha.

Mange bra svar her.
              Ja ventilen skal være for glow så forhåpentligvis er den det :P

Mulig det ikke er så kult med sån quick fill valve men jeg har nå borra den inn i ramma på raptoren så kan vel liksågodt prøve, men er det crap så får jeg bare begynne å ta av slangen som ble nevnt her.
              Kan det bli problem med trykk? om ledningene blir for lange og det blir for lite trykk til å få fuel'en til forgassern? kan det bli et issue?

har kjøpt en slik elektrisk pumpe, men lurte på hvilken tank jeg skulle fylle inn i, men nå vet jeg det :P
              takk for hjelpen.

Comment

Working...