heisann, jeg har sitti her å søkt å lest litt på innkjøring av motorer når, og har finni ut av en del ting jeg lurer på, men det er fortsatt et par ting igjen.
Jeg har aldri eid en fuel motor før, så jeg lurer på et par ting.
Det står at man skal starte på en 1.5 til 2-3 turns ved innkjøring.
Snakker vi da om "Needle Valve" eller "Mixture Control Screw"? jeg antar at det er "Needle Valve" men hva er forskjelden på de to?
Og med 1 turn, vill det si 360 grader? altså en HEL omdreining, eller en halv (180 grader), jeg har hørt begge deler.
Og om det er Needle Valve'en som skal være 1.5-3 turns ut, hva skal da Mixture Control Screw være på?
sikkert dumme spørsmål men jeg er seriøs ny til fuel motorer.
En ting til jeg lurer på, motoren står jo i helikopteret, og MÅ jeg fly for å kjøre inn motoren eller går det greit å ikke montere på vingene og bare la den stå å putre på lavt turtall i en 4-5 tanker?
Noe annet jeg må være obs på?
Tusen takk.
Jeg har aldri eid en fuel motor før, så jeg lurer på et par ting.
Det står at man skal starte på en 1.5 til 2-3 turns ved innkjøring.
Snakker vi da om "Needle Valve" eller "Mixture Control Screw"? jeg antar at det er "Needle Valve" men hva er forskjelden på de to?
Og med 1 turn, vill det si 360 grader? altså en HEL omdreining, eller en halv (180 grader), jeg har hørt begge deler.
Og om det er Needle Valve'en som skal være 1.5-3 turns ut, hva skal da Mixture Control Screw være på?
sikkert dumme spørsmål men jeg er seriøs ny til fuel motorer.
En ting til jeg lurer på, motoren står jo i helikopteret, og MÅ jeg fly for å kjøre inn motoren eller går det greit å ikke montere på vingene og bare la den stå å putre på lavt turtall i en 4-5 tanker?
Noe annet jeg må være obs på?
Tusen takk.
Comment